Köpa GoPro Kamera på Ebay

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Tänkte investera i en GoPro. Såg att det skiljer drygt 1000 kr på priset om jag beställer från Komplett.se eller köper den på Ebay.

Nu till min fråga; har någon köpt en GoPro på Ebay från en handlare där ni var nöjda med köpet? Vill minimera risken med att jag får en tom kartong eller dylikt.

Jag köpte Contour GPS från Ebay och är fortfarande nöjd med den.

Inga problem alls.

Kolla alltid säljarens omdöme först.

kolla på gopro.com med, jag köpte direkt därifrån för länge sen. Handla på nätet är rätt säkert nuförtiden ändå, kolla så det går att betala med paypal och kika på lite referenser så är saken biff.

i say go for ebay!

Jag köpte min GoPro från en handlare på Ebay som heter zoes-stuff. Väldigt nöjd med bemötande och produkten. Såg att de hade auktioner på Gopro´s just nu. Tänk bara på att det tillkommer tullavgift och i vissa fall moms när du beställer beroende på var du beställer ifrån. Men för min del blev det ändå bra mycket billigare att beställa från Ebay än att köpa den i sverige trots extra avgifter. //Linda :)

Tänkte investera i en GoPro. Såg att det skiljer drygt 1000 kr på priset om jag beställer från Komplett.se eller köper den på Ebay.

Nu till min fråga; har någon köpt en GoPro på Ebay från en handlare där ni var nöjda med köpet? Vill minimera risken med att jag får en tom kartong eller dylikt.

Eftersom du handlar från Ebay så har du ju skydd mot sådana SCAM's om du anv. Paypal som betalnings alternativ. Så skulle nått strula så kan du kallt räkna med pengarna tillbaka, bara att ta upp de med Ebay Resolution Center så ordnas de med Paypal så du får din vara eller får pengarna tillbaka.

Så i de avseendet är du rätt säker att handla från Ebay...

Låter ju fint det. :)

Vad hamnar tullavgifter/moms på om man tex köper från England? Om det bara handlar om någon hundring i pris så kanske jag likaväl kan köpa från en svensk firma?

Inga problem! Köper massor från ebay. Men nyss valde jag att köpa min hd hero 2 på netonnet så slipper jag krångel med garantier och returfrakt om det går sönder... Mitt fäste gick faktiskt sönder andra gången jag tog bort det, men en sån sak är billig att köpa på ebay igen.

Men ? apropå en annan tråd, menar ni att ni inte stödjer de Svenska handlarna :rolleyes:

Klart du ska köpa från Ebay.co.uk. Köp allt därifrån så kanske vår regering med babyface i spetsen fattar att 70-talet är över. Konsumentmakt är nog enda sättet tyvärr. Obs håll dig inom eu så slipper du tull och tjafs.

Jag beställde 3st helt nya GoPro's på ebay från en privatperson staterna. Vill minnas att varje kamera gick på 1800:-/st inkl. frakt och tull. Beställde kort därefter även 2st skärmar till två av kamerorna vilket gick på 700:-/st inkl. allt.

Alla 3 kameror rullar varje vecka, otroligt prisvärt och så j*vulst mycket billigare än att köpa utrustningen i Sverige, tyvärr.

Men ? apropå en annan tråd, menar ni att ni inte stödjer de Svenska handlarna :rolleyes:

Klart du ska köpa från Ebay.co.uk. Köp allt därifrån så kanske vår regering med babyface i spetsen fattar att 70-talet är över. Konsumentmakt är nog enda sättet tyvärr. Obs håll dig inom eu så slipper du tull och tjafs.

Tycker inte det är riktigt samma sak. I den förra tråden diskuterades det att man skulle gå och prova hos en lokal handlare, ta upp hans tid, och sedan beställa från nätet.

I mitt fall, undrar jag om jag ska beställa från en svensk nätbutik eller Ebay.

Tycker inte det är riktigt samma sak. I den förra tråden diskuterades det att man skulle gå och prova hos en lokal handlare, ta upp hans tid, och sedan beställa från nätet.

I mitt fall, undrar jag om jag ska beställa från en svensk nätbutik eller Ebay.

Skillnaden är att du inte behöver prova, andra har redan gjort det och den är bevisligen schysst:tummenupp
Men jag menade det jag skrev om att handla utomlands, har gjort det i många år och blivit lurad 2 gånger på ett hundratal affärer. En gång på tradera i Sverige, en gång från England, dock en halvskum sida så det ser jag som lärpengar. Det enda som skiljer är garantidelen, kanske enklare att skicka till en svensk handlare än en engelsk, har aldrig provat.

är i usa nu och det billigaste jag hittat är 1670kr med dagens dollar kurs för en GoPro HD2

skilljer bara 10 US mellan dom 2 paketen..finns iof ett gäng..Surf,flight osv osv packs..:)

Vad för butik finns de i för det priset? Tjejen ska till LA snart, funderar på att lura henne att köpa en gopro hero2 åt mig när hon väl är där :P Skiljer us-modellerna sig något från dem som säljs här?

Vad för butik finns de i för det priset? Tjejen ska till LA snart, funderar på att lura henne att köpa en gopro hero2 åt mig när hon väl är där :P Skiljer us-modellerna sig något från dem som säljs här?[/QUOTE

skiljer inget alls...dom säljs ju tex på bestbuy.com för $299 plus skatt ( mellan 6-12% ) och de är ju runt 2k totalt.

Jag fann mina på en action sport shop i Chicago men oftast är dom billiga på dom stora kedjorna som typ bestbuy.com och liknande.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park