Espen
Medlem
Freddan XRV skrev:Jämför man Lelles priser på en KTM 250 EXC... Som inte behöver reggas av vägverket för enduroträning så är det ju för bövelen halva priset ..nästan.
45000 i USA och 72000 i Svedala.
Fireblade 2005:a 77000 i USA och 130000 hemma.
Nu får någon snart plocka ned en blade i bitar och skicka hem i 5 olika paket som begagnade reservdelar.....Restvärde $0,00
Tomten var är du ?????
Tillägg:
Men om min mormors bror Kjell från Detroit(81 år gammal) vill ha med sig sin
nya mc för att köra när han är i sverige så måste väl den kunna få stå hos mig även när han är hemma i USA mellan Sverigebesöken?
Moms behöver han väl inte betala som turist? Jag menar. Många vill ju ha med sitt fordon när dom skal besöka svenska släkten ;-)
Jag har lagt budgeten på 60.000 nu när jag letar cykel, men har nu fått ett jobb som inte kommer ge någon sparetime på sommaren så jag kan vänta med att köpa tills Augusti -05, och då höja budgeten och kanske köpa en sprillans ny cykel istället.

Så jag har funderat på nått liknande som du, köpa en och be Andy hämta. Lämna den på verkstad som skruvar isär till 4-5 lådor. Sen be Andy skicka ett paket varje vecka i 4-5 veckor.
Men frågan är vad transportkostnader totalt skulle bli, och om man kommer undan tuller och andra avgifter? Fan man kan ju spara pengar om det går vägen...
Finns det någon som kan ge konkreta svar på hur mycket transporten går på?
Tja