Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har jag sagt att det har något med föraren att göra? ALLT jag sa var att den har tidigare blivit besiktigad som A2, därför frågade jag om lagändringar.
Det är heller inte raketforskning att lära sig att läsa.
Tagga ner lite, du har fått väldigt bra hjälp och motiveringen till varför din polare kör olagligt flera gånger nu -> Regeländring. Ingen anledning att bli otrevlig.
Ursäktar, fattade fel.
Så för att jag ska kunna köra en motorcyckel som A2 lagligt måste den vara registrerad och besiktad som en A2 eller?
Låt säga att jag köper en tung hoj med under 70kw, stryper den till <35kw. Vad gör jag efter det? Råka skrive fel i min förra kommentar. Jag menade Monster 696.
Du får köra alla hojar med 35kw eller mindre så länge de inte har en ursprungseffekt (alltså varit registrerade med en effekt) över 70kw ELLER ett vikt/effektförhållande som beskrivs på körkortsportalen (kommer inte ihåg siffrorna).
När du strypt den åker du till en registreringsbesiktning med intyget på strypningen, de skriver in i fordonsregistret att din hoj haft en effekt av säg 68kw men nu har en effekt på 35kw. Du ringer försäkringsbolaget och tecknar om försäkringen om du inte gjort det i förväg, och med ett flin från öra till öra så drar du på dig hjälmen, ger dig ut på en hojtur o ger fan i att klota!![]()
Det är polisen du talar om nu! De har all rätt i världen att kolla din motorcykel på plats om de har anledning till att göra det. Sen är det inte frågan om du blir tagen utan när, för tagen blir du om de kollar din hoj. Polisen har nog mer koll idag än vad du tror så det är nog inte smart att ens chansa på att ta bort strypningen (som du absoluuuuuuuuuuut inte skulle göra)
Blir du stoppad och de finner/ser att effekten inte stämmer så åker du på olovlig körning och du kan i värsta fall åka på försäkringsbedrägeri på samma ställe. För att inte snacka om vad som sker om du smäller utan strypning i. Då kan de nog bli rätt tråkigt beroende på olyckans storlek och om du var orsak eller ej.
Så ja polisen får kolla mm. så allt stämmer. (Även om du inte gjort ngt olagligt).
//Schnell.
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti