Köpa en zx9r?

Rickie Key

Medlem
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Smålandsstenar (2mil från A-Torp)
Hoj
zx9r -01
Funderar på att köpa mig en zx9r från -98 och uppåt,är det nått man bör tänka på att kolla upp innan man hostar upp sina surt förvärvade slantar?
Det enda jag kan se skillnad på dom olika årsmodellerna är färgen typ! :va Men ifall det finns några fällor man bör undvika så är jag tacksam för alla tips... :)


/Rikard
 
Rickie Key skrev:
Funderar på att köpa mig en zx9r från -98 och uppåt,är det nått man bör tänka på att kolla upp innan man hostar upp sina surt förvärvade slantar?
Det enda jag kan se skillnad på dom olika årsmodellerna är färgen typ! :va Men ifall det finns några fällor man bör undvika så är jag tacksam för alla tips... :)


/Rikard


Kan gott rekomendera dig en sån.. en rätt snäll hoj med ett fint drag.
inte haft några som helst problem med min.. vilken ska säljas.. jag har inte råd med den hojen i år.. fått massa andra utgifter.
e du sugen kan du få lite bilder och info.
 
Vilken hög aktuell tråd för min del, hoppas man får svar för jag går i samma tankar. Har till och med kommit så långt att jag hittat ett par på Ava som jag ska åka och kolla imorgon :tungan
 
Gandalf skrev:
Kan gott rekomendera dig en sån.. en rätt snäll hoj med ett fint drag.
inte haft några som helst problem med min.. vilken ska säljas.. jag har inte råd med den hojen i år.. fått massa andra utgifter.
e du sugen kan du få lite bilder och info.

Jag är sugen :banana
 
Bra hoj utan större fel tycker jag... det fanns en ganska lång tråd om samma sak för ett tag sen... leta upp den vetja! 00 ser den lite annorlunda ut, största förändringen är toppkåpa med dubbla lysen.
 
körde en sån för att par somrar sen... perfekt att lasta upp fjällräven tältet och det som behövdes för att åka på mini semester med flickvännen... perfekt till det....
 
Rocco skrev:
Vilken hög aktuell tråd för min del, hoppas man får svar för jag går i samma tankar. Har till och med kommit så långt att jag hittat ett par på Ava som jag ska åka och kolla imorgon :tungan

Du ska nog helst undvika AVA, om du inte trånar efter att få uppleva sämsta tänkbara service. ( iofs är dom nog väldigt trevliga tills du skrivit på.)

Ok min åsikt. Andra kanske har högre tankar om dom!?
 
Har pratat endel mer erik wåhlander(staving?) på verkstan och han e väldigt trevlig och service inriktad...tror att det e han som e verkstads chef....
 
Jaha,idel lovord! :D Så det är väl bara till att lusläsa annonserna och köpa mig en då...
Hade en kort och dyr "karriär" för 5 år sedan med en Aprilia 250 sportproduktion som det hette då,det var för övrigt Thomas Palanders hoj jag hade då...sen var man ju pank tills nu typ... :hihi


/Rikard
 
Rickie Key skrev:
Funderar på att köpa mig en zx9r från -98 och uppåt,är det nått man bör tänka på att kolla upp innan man hostar upp sina surt förvärvade slantar?
Det enda jag kan se skillnad på dom olika årsmodellerna är färgen typ! :va Men ifall det finns några fällor man bör undvika så är jag tacksam för alla tips... :)


/Rikard

Hej, denna tråden var uppe ganska nyss.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=32785

Hoppas den hjälper dig något!

Lord
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top