Köpa en speed triple.

johanb

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2008
Hoj
Speed triple 06a
Har funderingar på att köpa en speed triple, och undrar om det är några speciella årsmodeler som man ska akta sig för eller föredra?? satt å tittade på en 06 för en rimlig peng, är det mycket förändringar och uppdateringar mot en 08a 09a?

tack för svar!

Jag misstänker att du kollade på den vita -06:an? Rimligt pris:va Det var ett kanonpris och dessutom en lågmilare. Hade inte jag haft tillräckligt med motorfordon så hade jag köpt den.
Så åk och titta på den å tjöp:)

Speed triple har ju haft ganska så stora problem med bromsarna, de byte till brembo 2008 och då ska dessa problem vara lösta.

Jag sitter själv och funderar på en speed triple, fast då blir det nog en med de uppdaterade bromsarna ..

Speed triple har ju haft ganska så stora problem med bromsarna, de byte till brembo 2008 och då ska dessa problem vara lösta.

Jag sitter själv och funderar på en speed triple, fast då blir det nog en med de uppdaterade bromsarna ..

Stämmer då de känns svampiga men bromsverkan är det inget fel på. Billigaste alternativet är att byta till Daytonas cylinder, de passar i oket och således så slipper man byta allting. Själv kör jag med bromsarna som de är, inget som stör direkt. Man vänjer sig, som med allt annat.

Last edited:
Kolla med Dr Speed Triple dvs tom@s.

Själv vet jag inget förutom att det är en grymt fin cykel :tummenupp

Jag hade en -06 och har en annan -06. Inge konstigt med bromsarna. Jag tror det var -05 (= första 1050) där bromsarna kunde vara svampiga på en del.

Jag misstänker att du kollade på den vita -06:an? Rimligt pris:va Det var ett kanonpris och dessutom en lågmilare. Hade inte jag haft tillräckligt med motorfordon så hade jag köpt den.
Så åk och titta på den å tjöp:)

Jag köpte den =)

Skönt att höra att ni som har en är nöjda med dem. tänkte först köpa ny men då hade man ju varit barskrapad varje månad med lån föräkring + dotter å kärring ( de som kostar mest) =P

Grattis!.
Gå in på Speed triple stockholmtråden, där planeras mycket gemensamma körningar. :tummenupp

Stämmer då de känns svampiga men bromsverkan är det inget fel på. Billigaste alternativet är att byta till Daytonas cylinder, de passar i oket och således så slipper man byta allting. Själv kör jag med bromsarna som de är, inget som stör direkt. Man vänjer sig, som med allt annat.

Fast problemet är väl också att de bromsarna inte bara är svampiga utan tar väldigt långt "in". Jag har känt bromsarna på en "sådan" ST och det var verkligen inte en angenäm upplevelse.

Men är det enkelt att fixa så är det ju bra, själv tycker jag att det är väldigt dåligt att de inte kan fixa bra bromsar direkt från fabrik...

Jag köpte den =)

Skönt att höra att ni som har en är nöjda med dem. tänkte först köpa ny men då hade man ju varit barskrapad varje månad med lån föräkring + dotter å kärring ( de som kostar mest) =P

Grattis! Det tror jag var ett riktigt bra kap som du förmodligen har igen pengarna på:tummenupp Det är ingen SD men det kan du köpa nästa gång:D

Jag köpte den =)

Välkommen :tummenupp

Det finns faktiskt ett botemedel som funkar på svampbromsarna, nämligen bräkleen eller quickclean....plocka av ok o belägg o spola rent kolvarna i oken,
sen är bromsarna kanon igen! Tyvärr så får man dock göra det ganska ofta men det är helt klart värt det för att slippa använda hela handen till att bromsa o få lite bättre känsla.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT