Köpa en blade

Någon som VET om det passar med en cdi-box från en 96-97:a till min 98? Har hittat en här på annonserna. Enligt annonsen så varvar den 11 800 och idag varavar min 9 500.

Blir det ändring på tändkurvan också?

Och är det någon som vet vart man får tag på HRC:s eller yoshimura:s kit boxar??

Är det värt att lägga en tusenlapp på en ostrypt cdibox nu eller ska man leta lite efter "bättre" saker i vinter??

Hösten kommer snart :tungan

yzfjohan skrev:
jag hade en 96 som jag var kanon nöjd med..personligen tycker jag den är snyggare än vad 98 är , den känns lite mer touring med den stora framkåpan...
annars är det en kanon fin hoj att köra , inga problem att köra långa sträckor.. :)

Hade två -97:or och kan bara instämma till fullo!!! :Bugar :yoparty :yoparty

#78# skrev:
Någon som VET om det passar med en cdi-box från en 96-97:a till min 98? Har hittat en här på annonserna. Enligt annonsen så varvar den 11 800 och idag varavar min 9 500.

Blir det ändring på tändkurvan också?

Och är det någon som vet vart man får tag på HRC:s eller yoshimura:s kit boxar??

Är det värt att lägga en tusenlapp på en ostrypt cdibox nu eller ska man leta lite efter "bättre" saker i vinter??

Hösten kommer snart :tungan

HRC = Honda RaCing

så det finns säkert hos en återförsäljare.

MattE. skrev:
HRC = Honda RaCing

så det finns säkert hos en återförsäljare.

Jo då det finns säkert. Ska ringa en honda mekare i morgon och kolla vad han kan fixa. Tänkte bara att det kunde varit kul att läsa på lite själv innan bara. Hittade en sida innan om yoshimura:s produkter, men där stog bara lite löst om kit boxen i allmänhet.

Last edited:
Vet inte heller så mycket om de men är spekulant på en -98:a och köper jag inte den så köper jag en annan Blade. Har lånat den i helgen och kört 30 mil ca, fy fan vilken underbar hoj. Går bra och man sitter kanon på den och ändå är jag 190 cm lång.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda