Så, efter längre tid än jag vill erkänna är speedohealern på plats och kalibrerad.
Om det hade funnits monteringsinstruktioner hade det definitivt gått fortare. En gång i tiden hade healtech faktiskt instruktioner för CBR600FS, men av någon anledning slängdes de när hemsidan uppdaterades och archive.org tog aldrig bilderna. Det är inte en fråga om ålder på hojen heller (2001-2006), för de har kvar till 954rr (2002-2003).
Det slutade med att jag fick öppna servicemanualen och titta på instruktionerna för att montera bort hastighetsgivaren. Enligt instruktionerna skulle kåpor, tank, luftbox och spjällhus av. Som tur var slapp jag montera av spjällhuset.
Blev inga bilder under monteringen, så det får bli en bild på resultatet istället.
I bild syns också Power Commander V med tillhörande autotuner. Powercommanderns extra kablage går till en quickshifter, hojens hastighetssensor och temperatursensor.
Nu för tiden kan man faktiskt logga data med powercommandern, förutsatt att man har en dator som är liten nog. Med lite mekande och kalibrerande så kan den logga hastighet, växel, temperatur, AFR, gaspådrag samt hur mycket spridarna öppnar (duty cycle).
Autotunern använder jag faktiskt bara för att få in värden från bredbandslambdan till PCVn, inte till att automatjustera. AFR ställer jag manuellt från loggarna.
Tidigare loggade jag med en windowsplatta, men det var sådär. Plattan gick inte att ladda samtidigt som den var inkopplad till powercommandern och det var lätt att kabeln hoppade ur. Så inför denna säsongen har jag skaffat en mer lämpad maskin, GPD Pocket.

Så här ser den ut. Macbook Pro 13" och solstickan som storleksreferens.

Och så här ser det ut när den ligger på plats i sitt fodral. Laddning görs genom en usb-laddare ansluten till
cteks praktiska cigguttag som man kopplar in i ctek-anslutningen.
Så vad händer här näst? Först ska hojen få en ordentlig tvätt och ett oljebyte. Sedan ska jag se om jag kan kalibrera rätt temperatursensorn, för några sådana värden ger inte Dynojet. Därefter ska db-killern ut, så ska jag påbörja en fräsch mapp från landsvägskörning
Lagom tills att jag kommit så långt är det nog dags för däckbyte och besiktning.