Köpa domännamn!?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej!

Vilken sida kan jag köpa domän namn? Vill inte ha ett webbhotell. Bara namn. Länka gärna. För jag hittar inte :(

Lindquist

http://surftown.se/doman
https://www.loopia.se/domannamn/

För den som vill ha BÅDE domännamn och webbhotell kan jag tipsa om Surftown som har en kampanj som erbjuder ett bra webbhotell INKLUSIVE domän för 150kr för ett helt år. Webhotellet erbjuder Linux/PHP alternativt Windows/ASP.NET samt möjlighet att ha upp till tio olika domäner kopplade till webbhotellet. :tummenupp

Som jämnförelse kostar det normalt 99kr att enbart registrera en .SE-domän.

Last edited:
Jag brukar använda Loopia

Jag har ett par domäner hos loopia, utan webbhotell men sedan jag hittade Surftown som tillåter att man kör flera domäner på ett webbhotell så tänkte jag flytta allt dit.

...Då kan man ju sitta å snickra på flera olika sajter samtidigt om man skulle vara sysslolös en kväll.

Ja, och det händer ju väldigt ofta nuförtiden :D:D:D

Nej, det händer typ aldrig... Men poängen är nog mest att det ofta krävs ett separat webbhotell för varje sajt man driver och då kändes det rätt prisvärt att kunna köra tio domäner på ett å samma webbhotell som Surftown erbjöd.

Instämmer. Är väldigt nöjd med min SE-domän där inkl webbhotell och liknande. Inga farliga pengar alls!

Enda felet med One är att de enbart kör Linux/PHP. Själv vill jag bygga i .Net och då blir det problem...

Last edited:
Jag har ett par domäner hos loopia, utan webbhotell men sedan jag hittade Surftown som tillåter att man kör flera domäner på ett webbhotell så tänkte jag flytta allt dit.

...Då kan man ju sitta å snickra på flera olika sajter samtidigt om man skulle vara sysslolös en kväll.

loopia tillåter också detta (när jag kollade över mina egna inställningar så verkade det så iaf).

loopia tillåter också detta (när jag kollade över mina egna inställningar så verkade det så iaf).

Du kan administrera flera domäner och administrera DNS-inställningarna för dessa men kan du verkligen ha flera olika sajter med olika domännamn på samma webbhotell?

På Surftown får varje reggad domän en egen rotkatalog.

Du kan administrera flera domäner och administrera DNS-inställningarna för dessa men kan du verkligen ha flera olika sajter med olika domännamn på samma webbhotell?

På Surftown får varje reggad domän en egen rotkatalog.

jodå det funkade, har sebastianrosengren.se under unix och testade att starta en av mina andra domäner med en win så det gick bra.

www.oderland.se

mkt nöjd.

nästan på ämnet, nån som har erfarenhet av bra webshop?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra