fazerfun
Gudomlig sporthojare
Körde en helt ljuvlig G20 Starcraft med blå/silver plyschklädsel och träpaneler i jobbet 1990 och har sedan dess haft en sweet spot för de här järnen.
21 år senare upptäcker jag de flesta verkar ha sett sina bästa dagar men skam den som ger sig....någon vanägare här som kan dela med sig av sina erfarenheter kring vad man ska kika på (förutom rosten då
) och lyssna efter? Är mest sugen på just årsmodellerna 88-90.
Gjort lite sök och de frågetecken som hänger i luften är:
-Bensin eller diesel?
-Vilken motor/låda? 350/700 verkar vara det vanligaste men jag har läst en del inlägg om att 305 lådan är mer stryktålig?
-Servicekostnader? Mekvänlighet? Tillgång på delar? Grejorna förefallet ju rätt enkelt uppbyggda men å andra sidan är ju motorhuven som en strumlåda ungefär
-Skatt? Om man reggar som LB, kommer man undan billigare då?
Hade tänkt att lägga max 40k.
All input emottages tacksamt
21 år senare upptäcker jag de flesta verkar ha sett sina bästa dagar men skam den som ger sig....någon vanägare här som kan dela med sig av sina erfarenheter kring vad man ska kika på (förutom rosten då

Gjort lite sök och de frågetecken som hänger i luften är:
-Bensin eller diesel?
-Vilken motor/låda? 350/700 verkar vara det vanligaste men jag har läst en del inlägg om att 305 lådan är mer stryktålig?
-Servicekostnader? Mekvänlighet? Tillgång på delar? Grejorna förefallet ju rätt enkelt uppbyggda men å andra sidan är ju motorhuven som en strumlåda ungefär
-Skatt? Om man reggar som LB, kommer man undan billigare då?
Hade tänkt att lägga max 40k.
All input emottages tacksamt