Köpa Buell Firebolt?

-PLM- skrev:
Hmm... ni 125.a killar, har ni ens suttit på hojen?
Jag gillade hojen (XB12) skarpt tills jag fick testa den på bana. Lät grymt där den stod på tomgång, men när jag skulle varva upp blev jag besviken direkt, gassvaret är som i en gammal 240, och jävlar vad den vibrerade.
När jag kör ut på banan blir jag förvånad igen, händer ju inget när man gasar, motorn är lika slö som den verkade i depån. Bromsarna är rätt okej, tar väldigt bra, men känsla osv har jag känt bättre. Väghållningen är också okej, men känns väldigt annorlunda. I slutet av målrakan blir jag förvånad över hur låg hastighet jag har. Blev väldigt missnöjd över hojen och tänkte på att det kunde bero på att jag skrotat min egen TL1000 20minuter tidigare, men så gav jag mig ut på kompisens VTR1000f -vilken motorcykel det var i jämförelse, det vart kul att köra hoj igen och jag ville inte gå i depå när passet var slut.
Håller med om draget i motorn det var som att stampa på gasen i en gammal 140.Tyckte att det var dags att det skulle börja hända nått i accet men då gick ju varvstoppet i :huvet Nä en besvikelse över motorn.
 
Jag är också sugen på en Buell. Hittills har vi pratat om hur den är att köra, men hur är den att äga? Är den driftsäker? Vad kostar reservdelar? Vad kostar den att serva? Ni som har Buell, är ni nöjda?

Hittills kommer de flesta kommentarer från folk som provkört och inte var nöjda. Är det någon som har mer erfarenhet?
 
R400 skrev:
Jag är också sugen på en Buell. Hittills har vi pratat om hur den är att köra, men hur är den att äga? Är den driftsäker? Vad kostar reservdelar? Vad kostar den att serva? Ni som har Buell, är ni nöjda?

Hittills kommer de flesta kommentarer från folk som provkört och inte var nöjda. Är det någon som har mer erfarenhet?



Har kört Bulle i fyra av totalt 21 år. Först en S3:a som var i och för sig väldigt speciell, men för mig var helt ok. Numera kör frugan omkring på den och stormtrivs (vibrationerna... :galen .) I våras tog jag ut min nya XB12R och trivs jättebra. Det tar lite tid att lära sig varvtalregister (kort som faen) & annat. Men sedan hänger man med rätt bra, så även på bana.

Jag har inte haft några större problem med någon av Bullarna. Har träffat folk som har haft avsevärt större problem oavsett märke....

Självklart är den inte nära prestandan på R1, Mille R Factory, ZX10 m fl. Å andra sidan känner jag en herreman på 55+ :Bugar som kör i cirklar runt många sporthojåkare med sin Africa Twin på krokvägarna.... :rock

Bra försäkringspremie har den och rätt billig i service är den oxå. Nu när Dollarkursen är låg är det rätt billigt att ta in prylar från USA. Kan säkert bli obekväm om man är över 178 cm ö h.

Se bara till att den är racekittad. Blir lite mer effekt, goare ljud och mycket bättre vrid.

Jag är en glad sporthojåkare som inte behöver 300000000 Hk och tycker att Ejes kurva är roligare än Depårakan..... :3freak

Nästan alla hojar är kul! :hoppa
 
bullerobban skrev:
snip!

Kan säkert bli obekväm om man är över 178 cm ö h.

snip!

Ajdå, jag är 185 cm. Å andra sidan är "inga sporthojar gjorda" för långa människor, det är bara mer eller mindre gåligt. Nåväl, vi får se vid en provkörning!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top