Köpa Blade 929 eller 954???

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Någon som har några råd.

För och Nackdelar.

Skall ev köpa en fin svart 929 av SMoto här på forumet.

Hjälp!!
 
Mike the bike skrev:
Någon som har några råd.

För och Nackdelar.

Skall ev köpa en fin svart 929 av SMoto här på forumet.

Hjälp!!



Hade en 954 innan, grymt skön cykel, de e en uuuuiiiilliiiie maskin utan dess like....
 
Vit Blade skrev:
Hade en 954 innan, grymt skön cykel, de e en uuuuiiiilliiiie maskin utan dess like....


Frågan är om 954an är lika bekväm för långturer.

Jämför då framförallt med min ZX10R
 
Skall du ha en bekväm Blade, så kan jag rekommendera årsmodell 98-99. Bättre skydd bakom kåporna på dom maskinerna. Dessutom billigare i inköp.
Även kul att smiska bana med, men jag ser att du redan har en rejshoj!
/B)

Mike the bike skrev:
Frågan är om 954an är lika bekväm för långturer.

Jämför då framförallt med min ZX10R
 
Mike the bike skrev:
Frågan är om 954an är lika bekväm för långturer.

Jämför då framförallt med min ZX10R


Aldrig suttit på en zx10r men har svårt att tänka mig att den skulle vara mer bekväm än 954, Hondan har bra mycket lägre fotpinnar men kom ihåg att det e en rejäl hk o chassie sänkning... Bladen e en väldigt snäll maskin, effekten kommer jämt o fint men om det ligger slip on på så borde man pc3a den... Tyckte min var lite känslig för av o påslag på gasen, lite ryckig där alltså...

E ingen mekaniker men dom som e det sa att det kunde få bort en stor del av okänsligheten...
 
Blå R1 skrev:
Aldrig suttit på en zx10r men har svårt att tänka mig att den skulle vara mer bekväm än 954, Hondan har bra mycket lägre fotpinnar men kom ihåg att det e en rejäl hk o chassie sänkning... Bladen e en väldigt snäll maskin, effekten kommer jämt o fint men om det ligger slip on på så borde man pc3a den... Tyckte min var lite känslig för av o påslag på gasen, lite ryckig där alltså...

E ingen mekaniker men dom som e det sa att det kunde få bort en stor del av okänsligheten...

med en pc3a?

/M
 
Mike the bike skrev:
Någon som har några råd.

För och Nackdelar.

Skall ev köpa en fin svart 929 av SMoto här på forumet.

Hjälp!!

jag körde ca 30 mil i sträck på min 954:a (ok ja tanka också)
var väll inte så jätteskönt i ryggen när man kom fram. men vill man vara fin får man lida pin

sen tycker jag baken på 954:an är snyggare än 929:an
 
mm

hmm, vad ska man säga?!helnöjd med 929:an men 954 har ju gjorts ett bra lyft på. Men för åkningens skull spelar det inte mig nån roll vilken jag sitter på.
Masa dig hit och hämta kräket nu :gnissla
 
Mike the bike skrev:
Någon som har några råd.

För och Nackdelar.

Skall ev köpa en fin svart 929 av SMoto här på forumet.

Hjälp!!

Jag skulle aldrig ha 2stycken om det inte var en kanonhoj :)
 
Mike the bike skrev:
Någon som har några råd.

För och Nackdelar.

Skall ev köpa en fin svart 929 av SMoto här på forumet.

Hjälp!!
Har endast kört min 929a. Den är helt grymt kul... snäll men ändå ett jävla sug...
lycka till blivande hondabroder
 
Visst, väntar bara på en prsisänkning från din sida så kommer jag.

/M :hihi

SMoto skrev:
hmm, vad ska man säga?!helnöjd med 929:an men 954 har ju gjorts ett bra lyft på. Men för åkningens skull spelar det inte mig nån roll vilken jag sitter på.
Masa dig hit och hämta kräket nu :gnissla
 
Hade en 929 tidigare, nu en 954. Det är bättre drag i 954:an, känns som att det framförallt är mellanregistret som är bättre. Har inte sett några grafer så det kan vara inbillning.

954:an är också mer lättsvängd, på gott och ont. Kommer definitivt att skaffa styrdämpare till den vilken jag inte behövde göra till 929:an.

Tror inte du blir besviken vilken du än väljer. Skulle jag välja en av dem igen är det inte omöjligt att jag skulle ta 929:an just för det lite tryggare chassiet.

Kör hårt!
 
sitter med en 929'a, älskar den. blir lätt en -05'a nästa år, om mina ducce planer inte spårar ur totalt...
 
stony skrev:
jag körde ca 30 mil i sträck på min 954:a (ok ja tanka också)
var väll inte så jätteskönt i ryggen när man kom fram. men vill man vara fin får man lida pin

30 mil är väl inte överdrivet långt? Mindre än två tankar.
Om man ska åka långt så misstänker jag att han menar längre än en förmiddag.
 
BMS skrev:
Skall du ha en bekväm Blade, så kan jag rekommendera årsmodell 98-99. Bättre skydd bakom kåporna på dom maskinerna. Dessutom billigare i inköp.
Även kul att smiska bana med, men jag ser att du redan har en rejshoj!
/B)
Fast 16" framhjul är skit.
 
Mike the bike skrev:
Någon som har några råd.

För och Nackdelar.

Skall ev köpa en fin svart 929 av SMoto här på forumet.

Hjälp!!
954:an är tokskön att köra. Det enda som kan få mig att byta är för att köpa en skräphoj att lära mig stunta på... (Ja, jag vet att min hoj är en av de bästa wheeliemaskinerna på marknaden, men jag har inte råd att trasha den...)

Att köra långt ger träsmak i röven och värk i ryggen. Men förmodligen inte lika illa som din zx-10:a...
 
Mike the bike skrev:
Någon som har några råd.

För och Nackdelar.

Skall ev köpa en fin svart 929 av SMoto här på forumet.

Hjälp!!

Halloj! Har ej provat 954 :an men inhandlade en 929 för ca 10 dgr sedan och kan bara säga GRYM! Helsystem Akrap.samt PC3. Går som trollet... :D

Tjacka nått nu och ut o ååååååååååååk! Lycka till! :tummenupp
 
Har bara kört 929:an... Men den är iaf en riktigt sjysst hoj, 954:an é visserligen lite snyggare med sina "vassare" linjer och former. Effektmässigt skiljer det väl inte mer än ngn fjuttig häst..

Hade jag massa pengar skulle ja välja 954:an för den é snyggare... Men 929:an é ju väl lika fin att åka på.
Iom prisskillnaden blir mitt val 929... :)
 
fezt skrev:
Har bara kört 929:an... Men den är iaf en riktigt sjysst hoj, 954:an é visserligen lite snyggare med sina "vassare" linjer och former. Effektmässigt skiljer det väl inte mer än ngn fjuttig häst..

Hade jag massa pengar skulle ja välja 954:an för den é snyggare... Men 929:an é ju väl lika fin att åka på.
Iom prisskillnaden blir mitt val 929... :)
Effekt- och vridmomentmässigt skiljer det en hel del; 954:an har den effekt Honda fuskade med på 929:an.
 
valmers skrev:
Effekt- och vridmomentmässigt skiljer det en hel del; 954:an har den effekt Honda fuskade med på 929:an.
Ok... inget jag hört ngt om, bara kollade siffror från hondas hemsida. Men det kan säkert stämma att de angett fel..
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top