pobin
Medlem
- Gick med
- 18 May 2007
- Hoj
- Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Eftersom min mc utrustning blivit stulen så får jag nu snällt köpa en ny!
Hojbyte till en svart zx10r är på G och vill därför ha svart ställ som matchar.
Alpinestars har ju typ alla sina ställ i bla. svart så jag tänkte köra på det och beställa från fc-moto.de lutar det åt.
Men vilket fan ska man ta!? Det finns ju så många modeller. Därför ville jag se om nån kunde tipsa mig. Helst ska det inte kosta för mycket. Runt 7500-8000kr.
Det skall vara helställ. Sp-1:an testade jag i en butik i går. Satt fint med en strl mindre än jag brukar ha. 48 borde väl troligtvis vara lika stort på alla modeller av strl 48 om man håller sig till alpinestars helställ?
48 i delat var dock för litet när jag testade.
Intressanta ställ:
1. SP-1 7912kr
2. GP-Plus (rea på fc.moto) 5054kr
3. Octane 6593kr
4. Charger 8461kr
5. Gp-Pro 8351kr
6. Rc-1 8791kr
Samtliga ställ ser ju ganska lika ut, och alla finns på fcmoto...vad gör man?
Sen finns det ett rätt snyggt Arlen Ness T-Cup 5908 för 6593kr men så ska man ju hitta en handlare som har arlen ställ så man kan testa lämplig storlek, och jag veta fan om det finns nån sån i närheten..

Hojbyte till en svart zx10r är på G och vill därför ha svart ställ som matchar.
Alpinestars har ju typ alla sina ställ i bla. svart så jag tänkte köra på det och beställa från fc-moto.de lutar det åt.
Men vilket fan ska man ta!? Det finns ju så många modeller. Därför ville jag se om nån kunde tipsa mig. Helst ska det inte kosta för mycket. Runt 7500-8000kr.
Det skall vara helställ. Sp-1:an testade jag i en butik i går. Satt fint med en strl mindre än jag brukar ha. 48 borde väl troligtvis vara lika stort på alla modeller av strl 48 om man håller sig till alpinestars helställ?
48 i delat var dock för litet när jag testade.
Intressanta ställ:
1. SP-1 7912kr
2. GP-Plus (rea på fc.moto) 5054kr
3. Octane 6593kr
4. Charger 8461kr
5. Gp-Pro 8351kr
6. Rc-1 8791kr
Samtliga ställ ser ju ganska lika ut, och alla finns på fcmoto...vad gör man?

Sen finns det ett rätt snyggt Arlen Ness T-Cup 5908 för 6593kr men så ska man ju hitta en handlare som har arlen ställ så man kan testa lämplig storlek, och jag veta fan om det finns nån sån i närheten..
Last edited: