Köpa 125:a som vinterprojekt - vilken??????

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
Tuono 1000 Factory BMW R1200S BMW F900XR
Funderar på att köpa en 2-takts 125:a (race-stuk) som vintersysselsättning. Vilka hojar är lättast att hitta reservdelar till? Lite sugen på Aprilia eller annan italiensk hoj. Vad har ni för tips?
 
Som ovan , en sån man suktade efter då det drömdes om en sån , i mitt fall Aprilia eller cagiva mito allternativt en rg 125
 
Det var så j-kla längesedan så då var det Silverpil eller KS100 och de går fetbort idag -jag har gått vidare. Näe 125:a är mer för att det är ett mindre projekt (eller..... har jag fel?)
 
Som ovan , en sån man suktade efter då det drömdes om en sån , i mitt fall Aprilia eller cagiva mito allternativt en rg 125
Jo, de finns på min lista, men frågan är hur det är med reservdelar. Miton för att den ser ut som den 916 jag hade runt -98 och Aprilian för den läckra banansvingen
 
Jo, de finns på min lista, men frågan är hur det är med reservdelar. Miton för att den ser ut som den 916 jag hade runt -98 och Aprilian för den läckra banansvingen
Svårast är nog plast till alla men inbillar mig att Aprilian är lättare än miton med delar men leta på eBay lär man få göra
 
Skulle gissa RD125 (LC eller YPVS) är lättast att hitta delar till just för att det fanns så ofantligt många av dom. Att de sen delar spis med DT lär också underlätta
 
Är inne på det där med det är skrivet redan.
Åldern mellan 15-20 år sätter djupa spår i samlarfordonen man köper. Händer att man blir nostalgisk när man hör musik från den perioden också….
Så, lyssna till ditt hjärta. Välj därefter…. Med sunt förnuft blir man bara näst bäst.

Men det låter ju som att Miton väcker en del känslor! Kör på den. 7 växlar va? Lite unikt
 
"Racestuk"? Annars tidiga japanska 80-talare, Suzuki GT125, Yamaha RD125, Honda CB125 etc. Lätt att få tag i delar, både nya och begagnade.
 
"Racestuk"? Annars tidiga japanska 80-talare, Suzuki GT125, Yamaha RD125, Honda CB125 etc. Lätt att få tag i delar, både nya och begagnade.
Jo, racestuk är det som gäller. Inget jag kommer att köra, bara lite kul att ha något att göra i verkstan. Blir det något så pillar jag ihop den, lackar o fixar o säljer med brakförlust om några år
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top