Köpa Öl i Tyskland

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Skall ner till Calles i Tyskland nu på Onsdag och köpa Öl bland annat.
Gjorde det förra året och fick springa fram och tillbaks med fulla kundvagnar för att få med oss allt.

Då såg vi att dom körde ut hela pallar med öl till folk.

Nu kommer frågan:

Förbeställer man?, och i så fall hur?.
Kan inte hitta något om det på deras hemsida.
www.calle.dk

Ekberg skrev:
2232030 Skall ner till Calles i Tyskland nu på Onsdag och köpa Öl bland annat.
Gjorde det förra året och fick springa fram och tillbaks med fulla kundvagnar för att få med oss allt.

Då såg vi att dom körde ut hela pallar med öl till folk.

Nu kommer frågan:

Förbeställer man?, och i så fall hur?.
Kan inte hitta något om det på deras hemsida.
www.calle.dk

Sist jag var där så bestälde och betalade man i kassan. se gick man runt till "lagret" så kom dom med en pall med 100 lock. Som hittat!

Lycka till! :tummenupp

Ash, mindre ransoner som 100 lock bär man ut rätt kvickt. Köper man en större portion lämpar det sig bra att förbeställa.

HanneZ skrev:
2232057 Ash, mindre ransoner som 100 lock bär man ut rätt kvickt. Köper man en större portion lämpar det sig bra att förbeställa.

Eftersom 100 lock blir en pall lastad upp i brösthöjd var det perfekt att slippa dra runt med den i butiken.

För det första så hade vi tömt "hyllan". Att sen baxa runt dom här kundvagnarna ihop med 80 liter vin och 50 liter sprit skulle jag inte villja rekomendera nån.

Att knuffa dom där överlastadekundvagnarna över trösklar och skit är tråkigt och jobbigt.

Beställ!!!

Mark skrev:
2232606
Att knuffa dom där överlastadekundvagnarna över trösklar och skit är tråkigt och jobbigt.

Beställ!!!

om man beställer en pall, måste det vara samma sorts öl på hela pallen då eller kan man blanda lite ?

/Dan

Last edited:
Ekberg skrev:
2233382 om man beställer en pall, måste det vara samma sorts öl på hela pallen då eller kan man blanda lite ?

/Dan

Det går nog bra att blanda lite. Skulle tippa på att dom ändå måste lasta var pall för sig för att räkna och se så att allt blir rätt.

Kör i vind!

Mark skrev:
2233426 Det går nog bra att blanda lite. Skulle tippa på att dom ändå måste lasta var pall för sig för att räkna och se så att allt blir rätt.

Kör i vind!

Bra gött
Åker ner i morgon med V70 och släpvagn som lastar 980 kg, lite överlast på det så blir det en del öl...

/Dan

Ett tips skit i Calles far på bordershoppen istället det är billigare där och om du skriverpå ett papper att du ska ta det ut ur landet slipper du all pant..det är typ 2svenska kronor per burk i pant.

Du som ska till Tyskland och fixa öl, se till att rappa på som helvete i Tyskland om du bara ska dit över dan, för då blir de fetingrabatt på färjan. Tror man har typ 3h på sig eller likn. Kolla upp de noga!

Plast skrev:
2234497 Ett tips skit i Calles far på bordershoppen istället det är billigare där och om du skriverpå ett papper att du ska ta det ut ur landet slipper du all pant..det är typ 2svenska kronor per burk i pant.
Panten slipper man på Calles oxå ;)

Säker på att det verkligen är billigare där?
Låter ju konstigt att alla åker dom där extra kilometrarna om det är dyrare... :va

Mark skrev:
2234531 Du som ska till Tyskland och fixa öl, se till att rappa på som helvete i Tyskland om du bara ska dit över dan, för då blir de fetingrabatt på färjan. Tror man har typ 3h på sig eller likn. Kolla upp de noga!

Japp det stämmer är man tillbaks på färjan inom tre yimmar från avgång så får man tillbaks 250 danska kroner.

Förra året var vi sena med 40 minuter men fick pengar tillbaks ändå pga att dom inte kollar tiden så noga ibland.

Calles är nog billigare än Bordershopen, tänkte prova Heiligenhafen då den affären tydligen skall vara större.

Okej det var bara en tanke... jag visste inte att man fick det på calles också :D :huvet

Man får ta in massa liter öl/vin osv. men tänk på bilens maxlast om ni ska köpa massa. Tullen tar en för sådant istället nu, typ

Kan man förbeställa via mail eller beställer man i kassan om man vill ha det "färdigpackat" när man kommer fram för att bara lasta på och sedan åka igen.

OBS!!!

Ta med er passet!!! Det är kontroll nu under fotbolls-vm när man kör av färjan i Puttgarden. Jag klarade mig, men om du inte har pass blir det 600 danska i böter!!! Ingen rolig början på resan...

MVH Martin

Wille skrev:
2249568 Kan man förbeställa via mail eller beställer man i kassan om man vill ha det "färdigpackat" när man kommer fram för att bara lasta på och sedan åka igen.

Man beställde, betalade och fyllde i pappret där man lovade att inte panta burkarna i tyskland, direkt i kassan.
Sedan backar man bara upp kärran vid deras lager och ger beställningen till lagergubbarna så plockade dom i ordning ölen på pallar.

glenoyne skrev:
2249581 OBS!!!

Ta med er passet!!! Det är kontroll nu under fotbolls-vm när man kör av färjan i Puttgarden. Jag klarade mig, men om du inte har pass blir det 600 danska i böter!!! Ingen rolig början på resan...

MVH Martin

Jag hade iofs passet med mig men vi behövde inte visa det, vilket var tur eftersom dom andra två i bilen inte hade med sig sina.

Vi åkte till Calles i Heiligenhafen, vilket var grymt mycket goare att handla i än i Burg där vi var förra året.
I Burg var det närmast kaos, folk tömde nästan pallarna med öl innan dom hade rullat dom på plats.
Långa köer med överfulla kundvagnar i den grymt trånga butiken.

Butiken i Heiligenhafen var iofs ungefär lika stor, men vi var nästan ensamma.
Kassörskan satt och väntade på oss. :)

Det blev 2880 burkar öl och en jävla massa vin och några liter sprit tillslut.

Nästa år kommer vi nog att överväga att ta Kielfärjan ner i stället så kan man festa i stället för att köra bil.

Jesper Cronelid skrev:
2252710 Skit i Calles... Sunkigt, litet utbud och otrevlig personal

Åk omdetva 2 mil till till Dandiscount!
Fint massa utbud och trevlig personal... Men ge fan i den lilla tjejjen med kort mörkt hår som jobbar där, HON E MIN :mad:

http://www.dandiscount.dk/Default.aspx?ID=529

jaja utbudet på öl var inte bättre enligt hemsidan, inte priset heller.
Och det är det enda jag bryr mig om när jag skall bunkra öl.
Men den verkar finnas både i Burg och Heiligenhafen så man kan ju kika in där nästa år kanske.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back