Köp Och Sälj

blom skrev:
2113593 det var ingen dålig info :tungan

Nope, är man tydlig direkt så underlättar det för alla parter.

Tjongar in en bild på "gullet" finns stora fina bilder att maila men när jag försöker förminska dom så blir det skit av dom, suck, jag och datorer.

Den har nog synts på någon Onsdagsåkning för ett par år sen också. Sen kanske jag skulle tillägga att den är "Gubbkörd" för jag har fyllt trettio :4skrika

Bifogat

• sida 2 liten.jpg
    sida 2 liten.jpg
    133.5 KB · Visningar: 58
ser ju onekligen brutal ut.. men hur kul är den nya hojen som du ska köra nu då? gärna lite info om hk mm mm mm

blom skrev:
2115177 ser ju onekligen brutal ut.. men hur kul är den nya hojen som du ska köra nu då? gärna lite info om hk mm mm mm

Nya hojen är en Cagiva V-Raptor, en TL1000S motor i en fackverksram. Helt original och ska förhoppningsvis fortsätta att vara så. Helnöjd med den men inte är det samma arga gång i den som i Banditen. Den har "bara" 105 hk på bakhjulet men jag hoppas att det ska hjälpa mig att bli 40 och 50 år också.
Att jämföra de två är som att jämföra en vinthund med en Ardennerhäst. Suzukin är grym.

Får jag den inte såld så har jag köpare på förgasarna och lite andra grejer och sen blir det turbo på den, har länge varit nyfiken på turbohoj.

TLS skrev:
2115668 Nya hojen är en Cagiva V-Raptor, en TL1000S motor i en fackverksram. Helt original och ska förhoppningsvis fortsätta att vara så. Helnöjd med den men inte är det samma arga gång i den som i Banditen. Den har "bara" 105 hk på bakhjulet men jag hoppas att det ska hjälpa mig att bli 40 och 50 år också.
Att jämföra de två är som att jämföra en vinthund med en Ardennerhäst. Suzukin är grym.

Får jag den inte såld så har jag köpare på förgasarna och lite andra grejer och sen blir det turbo på den, har länge varit nyfiken på turbohoj.
Jag har länge varit sugen på raptor/V-raptor. Älskar motorn sen jag hade en TL-S men den är ju inte direkt rakbladsvass i hanteringen. Hur är Cagivan jämfört mot en R6 eller liknande (inte motorn alltså) ??

Supermoto skrev:
2115843 Jag har länge varit sugen på raptor/V-raptor. Älskar motorn sen jag hade en TL-S men den är ju inte direkt rakbladsvass i hanteringen. Hur är Cagivan jämfört mot en R6 eller liknande (inte motorn alltså) ??

Jag har aldrig kört aktivt med R1/R6 eller liknande men jämfört med en TLS är den super (kan vara något färgad av nyhetens behag :D ). Min TLS-97'a jag hade förut trivdes jag med och jag ville ha den motorn igen, därav hojvalet.

TLS skrev:
2116059 Jag har aldrig kört aktivt med R1/R6 eller liknande men jämfört med en TLS är den super (kan vara något färgad av nyhetens behag :D ). Min TLS-97'a jag hade förut trivdes jag med och jag ville ha den motorn igen, därav hojvalet.
Vilka skillnader, om några, är det på V-raptor vs raptor förutom det uppenbara med kutsen coh framlyset??? Motor, fjädring osv är exakt samma eller?
Jag skulle vilja ha en V-raptor med den vanliga fronten (eller tvärtom).

Ett styck Nissan Primera 2.0slx 94:a ska bort, tjejens gamla pendlarbil.
21000 mil, väldokumenterat hela tiden och allt är servat/bytt på verkstad. Förutom ljuddämparen som JAG bytte förra veckan.
Elhissar, elspeglar, eltaklucka och allt funkar. Ingen AC.
Avtagbar dragkrok.
Fjädrar/dämpare bytta runt ca 18000mil
Mp3-spelare inte alls gammal (ett av pioneers "flaggskepp") kan medfölja vid snabb affär utan prut.
sommardäck på lm-fälg (godkända däck men nästan nya puckar medföljer på plåtfälg) samt vinterdäck som bara rullade denna säsong.
Allmänt bra skick på den förutom lite p-bulor och en skada på vänster bakskärm. Ska lämnas in nästa vecka för omlackering av "hundben".
Går hyffsat snålt, 0.7 landsväg för tjejen men lite mer för mig. Runt 0.85-0.9 blandad vintertid.
Nåt av hjullagrena har börjat låta litegrann men inget som är akut för byte.
Glömde säga att den är skattad och snart ombesiktigad pga klen handbroms :huvet
Färdigprutat och klart, 17500:- tycker jag är ett bra pris. Gäller bara för pennybridge-riders anhängare :D

Skåda skönheten!

Bifogat

• primera.jpg
    primera.jpg
    111.2 KB · Visningar: 53
Supermoto skrev:
2116418 Vilka skillnader, om några, är det på V-raptor vs raptor förutom det uppenbara med kutsen coh framlyset??? Motor, fjädring osv är exakt samma eller?
Jag skulle vilja ha en V-raptor med den vanliga fronten (eller tvärtom).

Har ingen aning, troligtvis samma hoj förutom lite plast. Det hela var ett impulsköp så jag gjorde inte några större efterforskningar.

blom skrev:
2117753 då får du 12 för den :D

Det var snålt :(
Men ok, du får den för 15k men då behåller jag lm-fälgarna så får du plåtfälgar med nästan nya sommarpuckar och sen får du en ny JVC-bandare i istället :tummenupp

Jaja, du kan väl få en cd-spelare då men då blir det nåt gammalt skit som jag har liggandes i garaget :D
Det är förresten fördraget med kablage till slutsteg och sånt skit, inget jag har använt dock. Bara plugga i där bak och poppa bäst du vill :hihi
Diskanter och bra högtalare sitter i bilen iaf.

blom skrev:
2118172 fast igentligen har jag allt ljud jag behöver.. så behåll sakerna så säger vi 10 lök :tummenupp

Näe, 15k är minimum. Där är smärtgränsen nådd för vad jag släpper den för, samma pris som lillbrorsan får ta den för om han slutar vela.
Annars åker den ut på blocket nästa vecka för 19-20 och det borde inte vara några problem att få ut det för den då den är jävligt fräsch. Bilden är för övrigt tagen i förrgår.

Seså Blom, köp en kanonbil! Ingen AC iofs men du har ju elektrisk taklucka, glaslucka dessutom :yoparty

blom skrev:
2118356 jag tycker nog att du ska sälja den för 20 om du kan ;)

Javisst, ville bara ge nån medlem här chansen först :) Måste ändå hitta en Opel åt henne först men de för bra pengar försvinner ju så satans fort :mad:

Back