Köp hjälp

enchanter skrev:
2666418

Det är som är dåligt den äldre generationen är fjädringen fram men det kan enkelt fixas med att man köper öhlinare.

Att tänka på när det snackas om "öhlinare" och för mjuk fjädring på SVn.

Det som byts är bara själva fjädern i gaffelbenet, och sedan tjockare olja på det så har man förbättrat gafflarna ordentligt. ca 1200 kr med öhlins och olja.
Sen så finns det billigare fjädrar om man vill snåla in någon hundring.

Ville bara förtydliga lite eftersom den jämförs prismässigt med RSV Mille.

Det som kostar är ju helsystemet som kan kosta bortåt 10 000 för ett Acrapovic, men det finns förmodligen en hel del andra systen som kostar en
del mindre.

Det andra som nämdes var K&N filter ca 500-800 kr, eller modifiera original 0 kr
Advance ignition key är en annan kul grej, ca 300-500 kr lite beroende på hur man lyckas med packningen.
och man skall inte glömma att bestycka om förgasarna "första gen." 2 st munstycken 40 kr.

Man får ingen RSV Mille, men man behöver heller inte betala för en.
Speciellt inte när försäkringsinbetalningen kommer.

SVn är en klockren hoj om man känner att man inte måste hävda sig mot liter hojar eller dom nyaste 600 kubiks sporthojarna.

/Dan

Tycker det är lite konstigt hojval...
Antingen hardcore bushoj eller en pendlarhoj?
SV är trevlig, men inte mer än så. Köper du istället en KTM 660 har du en hoj som toppar nästan lika mycket som en SV650, men är en skitkul hoj med vettig service också.
Hade du funderat på SV/TL1000 istället hade jag förstått att du velat i hojvalet.
Montera ett par skjutspinnar på en KTM660 och du kan köra ett par mil med tjejjen också, även om det är lite obekvämare.

KTM660SMC skrev:
2666516 Köp en motard, det är manligt + att det går att åka året runt om man vill det. Billigt i försäkring oxå.

Tycker att SV'n är lite :tuttar

Men smaken är som :arsele

Äsch, köra cross gjorde man när man var typ 12 år så det är lääänge sen man växte ifrån det. Sen att behöva serva och byta olja typ fjärde timma är bara gay :D

Last edited:
Ekberg skrev:
2666561
Det som kostar är ju helsystemet som kan kosta bortåt 10 000 för ett Acrapovic, men det finns förmodligen en hel del andra systen som kostar en
del mindre.

Det andra som nämdes var K&N filter ca 500-800 kr, eller modifiera original 0 kr
Advance ignition key är en annan kul grej, ca 300-500 kr lite beroende på hur man lyckas med packningen.
och man skall inte glömma att bestycka om förgasarna "första gen." 2 st munstycken 40 kr.

Man får ingen RSV Mille, men man behöver heller inte betala för en.
Speciellt inte när försäkringsinbetalningen kommer.

SVn är en klockren hoj om man känner att man inte måste hävda sig mot liter hojar eller dom nyaste 600 kubiks sporthojarna.

/Dan

Jag har beställt mina grejor från morepowerracing, ett akra helsystem + kn kostar ungefär 4700 med frakt inom usa. Samma helsystem kostar ungefär 11000 så det är en hel del pengar att spara.

enchanter skrev:
2667315 Jag har beställt mina grejor från morepowerracing, ett akra helsystem + kn kostar ungefär 4700 med frakt inom usa. Samma helsystem kostar ungefär 11000 så det är en hel del pengar att spara.

Nice! :tummenupp
tackar för dom flesta kommentarer o svar.... men sitter fortfarande osäker.. men lite säker ändå... till er alla sv åkare! det lutar åt att bli en till. :yoparty
men.. vem vet!... kan också bli en motard pojk.

svart till dig som hade åkt ktm o bara suttit på en husa..
jag når ner med tårna i backen... så på den fronten känns den ganska stor för mig(där skon klämmer)... o ktm är ju några cm högre... tyvärr. annars så hade jag ju varit en motard pojk från början.

Har en Sv 650 -02... försäkringen kostar stax under 5k hel/hel (25kw)... lite "mjuk" fram... men överlag en rolighoj till bra pris:tummenupp
Tycker det är en solkar hoj om du inte vill ha en räääääser

SV 650 och SV 1000 kan se ascoola ut med race kåpor.. Är faktisk ganska sugen på en SV 1000 till BoTT..

Bifogat

• IMG_3610 (Medium).jpg
    IMG_3610 (Medium).jpg
    48.7 KB · Visningar: 47
  • IMG_3658 (Medium).jpg
    IMG_3658 (Medium).jpg
    77.3 KB · Visningar: 51
Robban Nr1 skrev:
2667337

svart till dig som hade åkt ktm o bara suttit på en husa..
jag når ner med tårna i backen... så på den fronten känns den ganska stor för mig(där skon klämmer)... o ktm är ju några cm högre... tyvärr. annars så hade jag ju varit en motard pojk från början.

Tycker du snöar in dig lite där, är du verkligen så kort? Min tjej är 159 och kör KTM 640, för tillfället med endurohjul som gör den högre. Det är inga problem för henne.

-PLM- skrev:
2667354 Tycker du snöar in dig lite där, är du verkligen så kort? Min tjej är 159 och kör KTM 640, för tillfället med endurohjul som gör den högre. Det är inga problem för henne.

Hm, då må hon vara lång i benen?
själv är jag 170 lång o korta ben.

Robban Nr1 skrev:
2667457 Hm, då må hon vara lång i benen?
själv är jag 170 lång o korta ben.

Nja, normallängd.. Men vill du ha en viss hoj ska du inte begränsas av höjden. Den kommer man snabbt över.

Den bästa hoj jag ägt (och jag har haft några stycken :rolleyes: )

http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=view&id=6227

Ingen monstereffekt, men tillräcklig för att förlora körkortet på de flesta vägar... Lätthanterlig som en moped och tillräckligt bra chassi för att det inte skall vara hojen utan modet som sätter gränserna när det börjar gå fort på kurviga vägar. Rimlig försäkring och ganska snygg att se på :tungan
Ljudet med lite öppnare avgassystem är också trevligt till skillnad mot en ylande radfyra :yoparty

enchanter skrev:
2667297 Äsch, köra cross gjorde man när man var typ 12 år så det är lääänge sen man växte ifrån det. Sen att behöva serva och byta olja typ fjärde timma är bara gay :D

Köp en lite mera "gatbetonad" motard som inte har så extrema servicar. Mao köp KTM LC4 som håller, inte Husa som rasar.

Robban Nr1 skrev:
2667337kan också bli en motard pojk.
Massa text...
annars så hade jag ju varit en motard pojk från början.

Men vänta nu... var det inte ghay med motard? :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back