Köp dig ett svärd

Ett sådant skall man ju ha när man är ute på nätterna och vaktar sin hoj :) .

"rörde du min hoj, rörde du min hoj, nä nu jävlar, här får du,,,,,,,cccchatjing,,, swisssssh, splattt......duns" :rock

Undrar om det lyser när det finns hojtjuvar i närheten - precis som originalet gör när det vankas orchslakt. :bow

Såg det precis nu också, fan va häftigt!

Jag skulle dock hellre vilja ha en replika av Glamdring, eller allra hellst Narsil :bow

Mattiaz skrev:
Såg det precis nu också, fan va häftigt!

Jag skulle dock hellre vilja ha en replika av Glamdring, eller allra hellst Narsil :bow

Man får ta vad som erbjuds. Det kommer säkert Narsil- och Glamdringkopior också vad det lider.

Har ni så mycket pengar att ni ens funderar på att köpa det, så kan ni istället ge mig pengarna istället, så min hoj kan rulla igen! :rolleyes:

Kuriosa om svärd:

- Vikingarna som var primitiva och barbariska av sig hade inte speciellt skarpa svärd eftersom de i princip använde sina feta bredsvärd som en klubba. De var skapta för att krossa till skillnad mot de svärd som användes i t ex asien. Dessa svärd var mycket tunna och flexibla, vid ett hugg kunde spetsen flexa nästan 20 cm i sidled.

McB skrev:
Man får ta vad som erbjuds. Det kommer säkert Narsil- och Glamdringkopior också vad det lider.

Jag var i NY i veckan som gick och hittade en affär som sålde svärd. De hade varende filmsvärd du kan komma på. Och snygga var de! Lite tufft kanske att få igenom ett tvåhandssvärd genom tullen i dagsläget.........

Kostade 3500$ också........

t-rex skrev:
Jag var i NY i veckan som gick och hittade en affär som sålde svärd. De hade varende filmsvärd du kan komma på. Och snygga var de! Lite tufft kanske att få igenom ett tvåhandssvärd genom tullen i dagsläget.........

Kostade 3500$ också........
3500$=35000sek?
Låter lite väl dyrt tycker jag, Ska det kanske vara 350$?:mattias

sEiKo skrev:
3500$=35000sek?
Låter lite väl dyrt tycker jag, Ska det kanske vara 350$?:mattias

Nä. Inte på dem jag tittade på. Du kunde köpa en rustning också, men där hade de inte skrivit ut något pris......

Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad