DuccePidde
Socio #2502
Var kan man köpa dessa två ting av god Kvalité och bra pris?
(Ska ventiljustera)
(Ska ventiljustera)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

cRoC skrev:Bladmått finns på biltema för 15 spänn, svårt att tro att dom skulle vara sämre än nån annans
DuccePidde skrev:Var kan man köpa dessa två ting av god Kvalité och bra pris?
(Ska ventiljustera)![]()

Alex.J skrev:Såg att du bor i kristianstad, åk till auto-experten och köp Kamasatools bladmått150kr
De här från auto-experten
andersbrink skrev:Biltemas lilla mikrometer är precis lika bra som vilken högprisad som helt. Anledningen att man säljer dem för dryga hundrlappen är att de har fått ytrost innuti (måste vara orsaken för det låga priset) av någon anledning. Påverkar funktionen inte alls.
Jag har naturligtvis demonterat den och undersökt hur den var designad.
Så... jag köpte en extra.
Den grån mikrometerlådan syns längst ned till vänster i bilden (så du vet vad du ska leta efter).
sEiKo skrev:Jag för min del förstår inte folks rädsla för biltema, det är schyssta grejer man får om man låter bli att köpa dom allra billigaste verktygssatserna.
Jag köper så mycket jag kan när jag är där.
Har inte blivit missnöjd än, vet en märkesverkstad här på orten som faktiskt köper sina verktyg där utom muttermaskinerna och div. annat.
Biltema=![]()
12år på vissa saker.Alex.J skrev:Biltema kopierar kamasatools verktyg, därav 10års garanti.![]()
Mikrometer behöver man till shimsade ventiler. Då mäter man spelet medArctic#1 skrev:Nu skrattar saker ni som verkligen kan skruva men, varfør ska man ha en micrometer nar man kollar ventilerna. Jag trodde man skulle anvanda blad mått?
#Olsson# skrev:De bladmåtten är oftast för grova i upplösning. M a o helt värdelösa på finlir.
Kolla tråd
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=53968&highlight=bladm%E5tt
ulf_lundin skrev:Mikrometer behöver man till shimsade ventiler. Då mäter man spelet med
bladmåttet, räknar ut hur mycket 'fel' det är, mäter shimsen, plussar/minskar
med 'felet' och vet vilket shims det borde vara.
Fast ofta går det att flytta runt shimsen så man inte behöver köpa så många.
Rena intelligenstesten....
/u
DuccePidde skrev:Såg att de hade Mikrometer med tusendels upplösning också, låter intressant.
Men det var ingen internet försäljning direkt, frågan är alltså var,vilka som är återförsäljare?
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!