Köp av mc, tips tack.

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Vet inte. Känns som en mini goldwing med små lådor och 12v uttag. Känns som att man skulle bara köpa den som en tröst att kunna ha något att rulla ut på lördagar utanför garaget när
Man dammsuger bilen eller så. Haha
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Vad säger panelen på en hoj 2015 som gått strax över 7000 mil? Är det något att brusa upp sig på eller bara handla? Det rör sig om en 650 Suzuki
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vad säger panelen på en hoj 2015 som gått strax över 7000 mil? Är det något att brusa upp sig på eller bara handla? Det rör sig om en 650 Suzuki
Är du inne på långmilare nu igen (du frågade ju tidigare i tråden om en XJ6 som gått 4000 mil...)? Vad är det för hoj? Har du bilder?
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Tyvärr inga bilder ännu. Fick bara reda på det via en som känner en osv. Men en -15-16 med snart 8000 mil. Tydligen servad till -19 sedan hade den gått 5785 mil -21 och nu 7850mil
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Om man pendlar med bilen 9 mil om dagen och plockar på milen men också servar den som man ska. Milen skjuter i längden och man plötsligt närmar sig 8K och den är i trafiken sedan början av 2017 vad anser experter här? Mycket som ska vara bytt men vad bör man mest kontrollera på plats?
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Gör en säkerhetsgenomgång från uppkörning så klarar du dig rätt så långt.
Det är det som du kan kolla utan att bryta ner motorcykeln i atomer.
Såna grejer som lager och annat i motorn, det kan de flesta av oss inte lyssna sig till om det inte är väldigt uppenbart.

Vem vet, kanske är en variant av Triggers Broom när du väl kikar.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Gör en säkerhetsgenomgång från uppkörning så klarar du dig rätt så långt.
Det är det som du kan kolla utan att bryta ner motorcykeln i atomer.
Såna grejer som lager och annat i motorn, det kan de flesta av oss inte lyssna sig till om det inte är väldigt uppenbart.

Vem vet, kanske är en variant av Triggers Broom när du väl kikar.
Jag tänkte mer milmässigt, är det något och oroa sig över?
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
ja du lär få svårt att sälja den hur som helst. Miltal är viktigt för många köpare och denna klassas som långmilare så kundgruppen minskar. På blocket finns en Gladius som gått 8000 mil för 40 tkr. Och en som gått 300 (!) mil samma årgång. För 10 mer. Jag personligen hade lagt 10 mera om det inte är nåt fel på hojen som gått så lite.
Jasså var på blocket är den? Jag tänkte att köper jag en med dem milen så vill man ju behålla den. Tänker mer motormässigt och det andra om det är något man bör vara extra uppmärksamm?
 

apstubbe

Medlem
Gick med
4 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Aprilia Shiver 900
Den skulle jag kunna tänka mig utan konstigheter
Körde en sån på körskolan och uppkörningen när jag tog kortet. En väldigt trevlig och lättkörd hoj. Tyckte dock att växlarna tog slut snabbt när man bara vill ligga och "cruisa" Letade efter efter en till växel redan vid 80 km/h har jag för mig. Men det var 10 år sedan.... Jag hade annars en Yamaha XJ6 som jag tyckte var väldigt trevlig också. Iof samma med den att man ville ha en till växel på motorvägen, men utöver det gillade jag den skarpt. Billig att köpa var den och billig att försäkra också.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Både ägt och kört upp på min egna. Gillar den på något sätt. Känns underbar i kurvor och åkandet. Rolig smidig är vad jag kan säga om den
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Tyvärr inga bilder ännu. Fick bara reda på det via en som känner en osv. Men en -15-16 med snart 8000 mil. Tydligen servad till -19 sedan hade den gått 5785 mil -21 och nu 7850mil
Tja det är ju rätt många mil. Jag tycker personligen milnojan är överdriven men det är ändå så att den dagen du ska sälja den så kommer antalet spekulanter att vara betydligt färre. Rent tekniskt, givett hojen är fräsch och välservad, så behöver inte 8000 mil vara något problem men jag skulle pruta rätt hårt. Eller hitta en annat ex.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Varför sälja?

Har man lagt ut 30' eller sådär, så kan man ju lika gärna ha kvar den till den är helt slut och sen komplettera med fler än en hoj.

Och det kan man även om man har oturen att bo i lägenhet, sådeså.

Köp, kör, komplettera..
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top