Köp av KTM 640!!

hahahahah ja den är ju skit potent den cykeln:tummenupp :D

Det är en Buss med två hjul :arsele :)
Isåfall måste jag införskaffa en buss:yoparty
Skitsnack att dom är som bussar, visst är dom tyngre än en enduro/cross men det är då en grymt rolig cykel som håller bra och väger relativt lite!

Jämför med yamaha xt 600 vikt/effekt eller kanske den nyare xt 660.. eller jämför vilken du vill...

Vad åker du för "värsting" då? Rieju? Eller du kanske är en av de som glider förbi "samlingspunkten" där du nu bor på bakhjulet på en k50 med fötterna dinglandes ?

låter ju bra, vet du om de finns till 660 fram till 04a?

borde vara samma, hittade dock inte tråden men jag vet att den finns nånstans på sh iallafall. När jag köpte den fick jag ringa och strula lite för att få med rätt papper men i slutet kostade strypningen typ 150kr med frakt och sen var det bara att åka rakt igenom besiktningen:D
 
Last edited:
Halloj

ja har haft en 640 lite preppad 05a

skulle råda dig till o köpa en som är trimmad man tröttnar rätt snabbt på att motorn e klen ..660 minst ! sen vibrerar det skapligt i ktms hojjar inget o köra långt med !

byggde en streetfighter av min R6 03 då får man lite nytta av cross styret lite halt o köra på grus bara hehe
 
ja har haft en 640 lite preppad 05a

skulle råda dig till o köpa en som är trimmad man tröttnar rätt snabbt på att motorn e klen ..660 minst ! sen vibrerar det skapligt i ktms hojjar inget o köra långt med !

byggde en streetfighter av min R6 03 då får man lite nytta av cross styret lite halt o köra på grus bara hehe
Fattar verkligen inte hur folk kan tycka att de var klena i motorn alltså:confused: Vad jag vet så var inte min trimmad och jag tyckte då den gick som fan... fanns hur mycket vrid som helst och över hela registret.. den slutade aldrig att dra i princip:yoparty
 
jag är nöjd med min 625a, går som fan. inte jämfört med vare sig 660 eller 640 så detta inlägget är tämligen värdelöst =)
 
jag är nöjd med min 625a, går som fan. inte jämfört med vare sig 660 eller 640 så detta inlägget är tämligen värdelöst =)

Dock är 625an aningen kvickare än 640n. Men det betyder inte att 640n är slö. Det är bra drag i den... men mycket vill ha mer... jag vill ha en flat side-fugge på min 640... vinterprojekt... :tummenupp
 
Vet inte om jag är i rätt tråd för denna fråga men, Har tänkt köpa en ktm duke II, Är det något att ha.

Gärna lite ris och ros mest ros hoppas jag:D
Någon som kanske ägt eller äger en, va ska man tänka på när man kollar på dom m.m :confused:

Har kört en komis KTM 640 LC4 SM, och den va ju askul att köra:D
är duken lika rolig???
 
Kör 640 -03. Tror allt är original, vad kan man göra för att skrämma upp den lite i ett första steg?

Annat avgassystem, öppna luftburken, bestycka förgasaren och plocka strypningarna.
Till att börja med iaf... :tummenupp

Kolla lite i 640-tråden. Där står det en del om detta.

//Magnus
 
Vad är det för service intervall på 520/525:orna?
 
Jaha ok, tack.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top