Köp av klocka/armbandsur

Faktiskt lite cool.

Seiko urverk och inte något kinesiskt, typ seagull även om jag misstänker att uret är gjort i Kina är ju ett plus.

I min bok hade det varit ännu mer spännande med ett schweiziskt urverk men uret är ändå intressant.

Blev sådär spontant supersugen...
6b1a339bfcc3f2cc1a84654d77644086.jpg

Faktiskt lite cool.

Seiko urverk och inte något kinesiskt, typ seagull även om jag misstänker att uret är gjort i Kina är ju ett plus.

I min bok hade det varit ännu mer spännande med ett schweiziskt urverk men uret är ändå intressant.

Ja, det är lite kul med ur som presenterar tiden på "nytt sätt" sas. :)
Jag får associationer till en gamla radio/bilradio typ. 🤔
Men min fru sa att jag inte vara sugen... :(

Faktiskt lite cool.

Hur är det med Kina-ur som säljer under sitt eget varumärke? Kina kommer ju starkt på alla fronter så även klockor (ex. Seagulls dyrare versioner) borde ha närmat sig en hyfsad kvalitet??

Hur är det med Kina-ur som säljer under sitt eget varumärke? Kina kommer ju starkt på alla fronter så även klockor (ex. Seagulls dyrare versioner) borde ha närmat sig en hyfsad kvalitet??
Jag har köpt en del från ALI-Express och jag tror alla utom en har japanska (Seiko) verk i sig.
Min Sugess moonphase, som finns i ett tidigare inlägg, har en Seagull ST1908.
1781169095563.png
Dom japanska verken börjar bli svåra att få tag på så det ryktas om att det skall bli mer kinesiska verk i dom kinesiska klockorna framöver.
Alla klockor jag köpt där håller vad de lovar vad jag märkt än så länge.
En Addisdive hade ett några mm "vasst parti" på armbandet så jag fick putsa bort lite med en Dremel.
I övrigt så känns det som man får sjukt mycket klocka för pengarna på ALI faktiskt. 🤔
Men det får man iofs hos Casio och Timex också.

Alltid varit svag för moonphase (av någon anledning) så dessa tre står på intresselistan.
1781169729947.png1781169767751.png1781169805728.png

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back