Köp av klocka/armbandsur

Spelar i lite annan liga.

Släpat runt med en Tissare på armen i några månader nu. En PR516.
Hyfsat nöjd, lagom diskret för min smak. Kändes lite liten när den var ny, men det är en vanesak.

Man får skruva en minut nu och då, framför allt om den legat några dagar, men i det stora hela så är jag nöjd. Skönt att slippa batterier.

Har hållit sig snygg så här långt, men framtiden får väl utvisa hur bra den mäktar med vardagen på jobbet, i garaget, på sjön etc.

PXL_20251011_111626173.jpg

Hyfsat nöjd, lagom diskret för min smak. Kändes lite liten när den var ny, men det är en vanesak.

Man får skruva en minut nu och då, framför allt om den legat några dagar, men i det stora hela så är jag nöjd. Skönt att slippa batterier.

Har hållit sig snygg så här långt, men framtiden får väl utvisa hur bra den mäktar med vardagen på jobbet, i garaget, på sjön etc.

View attachment 526649
Antar att den är med repfritt safirglas. För övrigt kommer tiden göra sig påmind om äventyren du ger sig ut på tillsammans med ditt ur.

View attachment 526649
Jag har alltid gillat automater - det är något tilltalande med mekanik som sköter sig själv. De flesta klockor jag har är sådana, men nu senast blev det en med kondensator ("batteri") och solcell med radiosynk, så jag inte alls behöver bry mig om att justera tid eller byta batteri. Det är dessutom den dyraste hittills av alla, med sina 5.500kr . Näst dyrast är min tjänsteklocka Luminox som även den har batteri och endast visar tid - inget annat.

Med minst ett dussin andra hobbies, hus, familj mm så kan jag inte motivera dyrare inköp även om suget nog finns... :rodnar

Herr unisex har jag kom jag på
Fick beröm när jag visa den på den fina hifi affären på Söder. Han gillade inte heller stora blaffor. Det räcker för mej och är kul att äga
Brukar dra upp den då och då.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage