Kul med IWC i bilen. Fel bil bara.
Hur många har du, har tre själv.
Fel bil?? Tillåt mig småle...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kul med IWC i bilen. Fel bil bara.
Hur många har du, har tre själv.
VarsågodFel bil?? Tillåt mig småle...

Trevlig gammal Omega. Fast jag är kanske inte riktigt lika övertygad om armbandet den sitter på.Min Omega klocka![]()

Bredden är inte så uppseendeväckande om man jämför den med t.ex. Suunto. Vilket borde vara en av de närmaste konkurrenterna. Inte heller jämfört med vissa Casio G-Shock så är bredden något att höja på ögonbrynen över (och de brukar inte ens vara lika "smarta"). Bredd på bezel och dödyta från ytterkant till skärmen är också fullt likvärdig.Garmin Fenix 3 Sapphire. Har en bit att gå. Några punkter jag personligen stör mig på. I grund och botten är det en "äventyrsklocka" så jag förstår att den skall tåla lite.
- 51 mm bredd. Det är få som har så breda handleder utan att se ut som en tefat på handleden.
- Varför har men en 4mm tjock Bezel ?
- Varför har man dödyta i glaset med en sifferskala ? Var det för komplicerat att programmera "digitala" sifferskalor som dynamiskt ändras efter vilken funtion som är igång ? 2 mm bort från skärmen pga av detta.
- Minskat ner klockan till 46mm och ha en smal bezel. eller haft en 3-4 mm större skärm om klockan nu måste vara 51mm pga kretskort mm.
- 218 x 218 bildpunkter. är säkert för att spara batteri men några pixlar till hade nog fått plats utan besvär.
- Varför har man skapat en ful puckel med en extra skruv kl 2 som inte fyller någon funktion ? 3 knappar på vänster sida men dessa saknar "pucklar".
- Det enda jag tyckte om var infästningen av armbandet vilket Garmin lyckats med en snygg design.

Nja, inte halva priset. $500 är rekommenderat pris för Casion (WSD-F10) och $599 verkar vara standard för Garmin Fenix 3 Sapphire.Nu när vi ändå pratar ABC-klockor kan jag nämna att Casio börjat kränga sin första riktiga smartklocka för skogsmullar.
Halva priset mot Garmin så jag tror dom har en bra chans.
View attachment 429158

Vad är den där tachymeter skalan för något? Är det någon som använder sig av den?
Sent from my waste-time-device
Medelhastigheten på kilometern.Vad är den där tachymeter skalan för något? Är det någon som använder sig av den?
Sent from my waste-time-device
Det får vi verkligen hoppas! Om man inte vill ha bjärt kolorerade feta klumpar med massvis av tutor och visslor är det mörkt på marknaden nu. Den som först släpper ett diskret ur - ett man alltid kan bära utan att det känns klumpigt eller behöva skämmas över - med dia ca 40 mm och max 10 tjockt med funktioner som Garmin ovan eller bättre kommer att sälja massor.jag tror vi är där snart när man kan kombinera både form och funktion.
Medelhastighet för valfritt format av sträcka per timme. Så funkar även på mph, knop etc. Eller för andra beräkningar baserat på någon enhet per tidsenhet. Läs mer på https://en.wikipedia.org/wiki/Tachymeter_(watch)Medelhastigheten på kilometern.
Racingfunktion med andra ord. ☺

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda