Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Utan att veta skulle jag påstå att det där är högst likt krabban på ett Abarth-emblem, kanske en 500: http://m.caranddriver.com/photos-12q2/452835/2012-fiat-500-abarth-interior-photo-453756vad kör du för bil ?
Händer inte ofta att jag köper en klocka även om intresset finns där. Vill nämligen inte ha för många ägodelar som bara ligger och samlar damm som man ska ha dåligt samvete för att de ligger oanvänt. Har sedan tidigare en Submariner från 60-talet som jag använt som bruksklocka i ca 10 år eller så. Slog till på en GMT från -69 som jag tänkte alternera mellan framöver.
We're not worthy, we're not worthy!!! 
Läcker Swatch. Säljs de i Sverige nu eller? De gjorde inte det när de släpptes har jag för mig. Hur mycket går de loss på?Nu kunde jag inte motstå frestelsen längre! Den här mackapären är beställd
Automat med 90h reserv![]()
Läcker Swatch. Säljs de i Sverige nu eller? De gjorde inte det när de släpptes har jag för mig. Hur mycket går de loss på?
Beställde den via swatchs e-shop för 1160kr inkl fraktDock skickas den från Schweiz, så man får räkna med 1 veckas leveranstid
![]()

...och lite tull, moms och administarationsavgift på det...![]()
Med tanke på att det inte står något om att det skickas från Schweiz och att det är köpt i en svensk butik borde det ingå i 1160kr
I fakturan är momsen inkluderad så jag är inte speciellt orolig
alla rolex ser likadana ut - de ser ut som min steinhart![]()
Utan att veta skulle jag påstå att det där är högst likt krabban på ett Abarth-emblem, kanske en 500: http://m.caranddriver.com/photos-12q2/452835/2012-fiat-500-abarth-interior-photo-453756
We're not worthy, we're not worthy!!!
Den ser ju riktigt fräsch ut på bild. Är den det i verkligheten också?
Min julklapp till mig själv för 47 år sedan har fått nytt glas och armband, ny minut- och timvisare, nya knappar och en ordentlig invändig rengöring.
![]()
Nya tim- och minutvisare är identiska med original. Nu tillgängliga sekundvisare är något annorlunda från min 1967:a och byttes inte. Alla utbytta delar återlämnades i en plastpåse ihop med kvittot.
Jo, det är en bruksklocka men jag måste erkänna att ofta används också en enkel solcellsladdad Citizen, Omegan är en stor och tung klump med utstickande delar och kanter som fastnar i kläder etc.
Vid högtidligare klädsel används en liten svart Seiko köpt av en somalier för 35:- då hans land kollapsade, enligt en svensk urmakare värd ca 2 000:- vilket var en hel del pengar på den tiden.
Förstår inte...
Knappast, snarare okunnig. När president Barre störtades plundrade hans folk centralbanken och butikerna på allt lättransporterat av värde. Sedan åkte de i pansarbandvagnar till Kenyagränsen och anmälde sig som flyktingar med resväskor fulla av dollar och värdesaker. Småsaker som klockor såldes på Nairobis gator där jag köpte Seikon.
Originalvisarna byttes då de är pissgula, gamla klockor är inte vattentäta även om de var så som nya.Av bilden att döma ser det ut som om på spetsen på sekundvisaren har gulnat i samma ton som index på urtavlan som har skiftat färg genom åren på grund av luftfuktighet, solljus etc.
Kanske inte så elegant längre, 22-23 år gammal nu.gör klockan mer intressant kan jag tycka utan att veta hur den ser ut ens.

Originalvisarna byttes då de är pissgula, gamla klockor är inte vattentäta även om de var så som nya.
Kanske inte så elegant längre, 22-23 år gammal nu.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |