Köp av klocka/armbandsur

aha, lathunden, en inplastad matris med massa siffror :P
Nej, jag har inget intresse av dykning - det e ju boring, man kan inte wheela, bränna gummi, och göra fuck-you burnouts :P ..

Ok, jag förstår, det e lite mer komplext .. Tack för länkarna, ska VB;a de till henne

Ja precis, en sån här:
padi_rdp.jpg

Klockan räknar mer ut exakt, så att man inte behöver vara uppe så länge innan nästa dyk. Lathunden räknar ut ytintervallen och man räknar alltid på det djupaste du varit nere på, men har man bara varit nere på 30m under några sekunder och sedan gått upp till 10m igen så är det vääääldigt stor skillnad på ytintervall, vilket klockan håller koll på, så ge henne en dykarklocka, hon kommer nog bli väldigt glad!

Man kan bränna gummi på sommaren, peka fuck you åt kameran och ha kul, sen drar man till thailand och dyker på vintern =)

Bestämde mig för att behålla den. Har redan några anmärkningar : 1. ringen klickar om man drar och trycker på den. Det känns sådär ..
2. Luminovan e inte C3 hela urtavlan,bara visarna .
3. Mjukt stål i boetten har redan lyckats med en knappt synlig repa

Annars en klocka med bra vikt och taktil feedback. Prisvärd som ingen annan

Nån som vill byta ett rod-svart natoband mot ett grönt?

Bifogat

• uploadfromtaptalk1354748992697.jpg
    uploadfromtaptalk1354748992697.jpg
    48.9 KB · Visningar: 183
Last edited:
Ett tips till alla som är trötta på era klockarmband. Gör ett eget av paracord (fallskärmslina), finns en uppsjö av olika färger och stuk på hur man kan göra, även filmer på hur man gör dem. Själv sitter jag och pysslar med paracord ibland när jag är rastlös och det går att göra rätt nice saker..

IMG_56911.jpg

SS-WATCH-2.jpg
yellow-black-watchband.jpg
663255d1332789574-reduced-casio-amw320b-1av-custom-paracord-band-dscn39741024x774.jpg
8103795714_f761d89822.jpg

Bestämde mig för att behålla den. Har redan några anmärkningar : 1. ringen klickar om man drar och trycker på den. Det känns sådär ..
2. Luminovan e inte C3 hela urtavlan,bara visarna .
3. Mjukt stål i boetten har redan lyckats med en knappt synlig repa

Annars en klocka med bra vikt och taktil feedback. Prisvärd som ingen annan

Nån som vill byta ett rod-svart natoband mot ett grönt?

Blev skillnad med Nato-bandet, nu ser den precis lagom ut i min smak. Dock tråkigt med nackdelarna du nämner :(

Ett tips till alla som är trötta på era klockarmband. Gör ett eget av paracord (fallskärmslina), finns en uppsjö av olika färger och stuk på hur man kan göra, även filmer på hur man gör dem. Själv sitter jag och pysslar med paracord ibland när jag är rastlös och det går att göra rätt nice

Snyggt!

Jag kan nog leva med det ..

Synd för dig.. Jag har ju två stycken, och inga av problemen du nämner. Eller nja, visarna lyser starkare än urtavlan, men det beror på att det är mer lysmassa i visarna (tjockare lager) än att det är olika sort..
Klickande vridring är ett problem som nämnts på andra forum, men å andra sidan så har kundtjänsten fått mycket bra beröm. Om du orkar vill säga...

Jag kan nog leva med det ..

Synd för dig.. Jag har ju två stycken, och inga av problemen du nämner. Eller nja, visarna lyser starkare än urtavlan, men det beror på att det är mer lysmassa i visarna (tjockare lager) än att det är olika sort..
Klickande vridring är ett problem som nämnts på andra forum, men å andra sidan så har kundtjänsten fått mycket bra beröm. Om du orkar vill säga...

Besökte några butiker som säljer vintage klockor i Milano förra helgen. De får bilhandlare att verka ärliga. Det gäller verkligen att vara uppmärksam och att man läst på ordentligt om de modellerna man är intresserad av att köpa.

När det gäller äldre armbandsur så finns ju Gamla Klockor i Stockholm.

Jag har inte själv lyckats vara förbi där någon gång när det varit öppet. Men enligt uppgift så är Henning en smula excentrisk och mycket passionerad när det gäller äldre mekaniska ur. Är man ute efter ett mekaniskt armbandsur från ca 30-70tal i bruksskick så verkar det vara rätt ställe.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D