Köp av klocka/armbandsur

Inga nyheter om klockan?

/ Jens
Njet. Inget än. Funderar på att skicka ytterligare ett mail och, hör och häpna, hota om att lämna sviiiinigt dålig feedback... För det verkar ju vara det värsta som kan hända, ratingen och stjärnorna verkar ju vara viktigare än att faktiskt få en kund nöjd.

Ska ge säljaren några timmar till, har E-bayblock på jobbet och kan således inte skicka nu ändå.

Tusan också! Jag skulle aldrig ha börjat fundera på ny klocka, för jag känner att det kommer att vara en lång (och kul :)) process att komma fram till vad jag vill ha.

Är det någon som tycker något om klockor från Wenger föresten?

Har ni sett företaget som modifierar Rolex klockor? Klockan på bilden inspirerad av första Bond klockan Submariner ref 5508.

http://www.luxist.com/2009/10/19/the-classicist-daniel-craigs-custom-rolex-from-project-x-desig/

submarinerltdedition.jpg

Me no like PVD coating. Jag kan tänka mig vad mor skulle säga om jag coatade min Sub som jag fick i 30-årspresent... :gnissla

Inget som helst gensvar än. Riktigt jävla störigt faktiskt.

Nu blir det fetdåliga omdömen från min sida mot säljaren. Känns som att jag inte kan göra så mycket mer. Eller orkar, för den delen.

Mao, köp inte från "watches-bay". :näsblod

Nu kom det nåt kryptiskt mumbujumbo från ebaysäljaren. Han bubblar något om att Ms TjingTjong är "part time student" och inte har tid att svara på mail??!

I övrigt beklagar han sig och ber mig att skicka tillbaka klockan för att antingen få en ny, eller pengar tillbaka.

Vad ska jag orka göra? Jag har ju börjat gilla klockan (använt den i max 10min totalt) och är ju sugen på att behålla den. Ska jag mecka med paketering och risken för att den aldrig kommer att nå ursprungliga säljaren i Singapore? Alternativt ska jag leta upp en ny länk/armband och köra på som att inget hänt?

Följdfråga, var hittar jag ett schysst tygarmband eller liknande som skulle kunna passa?

Nu kom det nåt kryptiskt mumbujumbo från ebaysäljaren. Han bubblar något om att Ms TjingTjong är "part time student" och inte har tid att svara på mail??!

I övrigt beklagar han sig och ber mig att skicka tillbaka klockan för att antingen få en ny, eller pengar tillbaka.

Vad ska jag orka göra? Jag har ju börjat gilla klockan (använt den i max 10min totalt) och är ju sugen på att behålla den. Ska jag mecka med paketering och risken för att den aldrig kommer att nå ursprungliga säljaren i Singapore? Alternativt ska jag leta upp en ny länk/armband och köra på som att inget hänt?

Följdfråga, var hittar jag ett schysst tygarmband eller liknande som skulle kunna passa?

Inget tygarmband.

Han ska skicka returetikett / fraktsedel.

Han ska stå för försäkring!

Be honom skicka ny klocka med returpapper i samma paket.

/ Jens

Inget tygarmband.

Han ska skicka returetikett / fraktsedel.

Han ska stå för försäkring!

Be honom skicka ny klocka med returpapper i samma paket.

/ Jens
Blir att skicka tillbaka. Har dock inte fått klart för mig gällande försäkring och hur administrationen av sändingen ska gå till.

Btw så beställde jag en sådan här igår. Känns lite smidigare att ha tillgång till den istället för att antingen ränna hos urmakaren alternativt försöka döda sprinten i länken med hammare och dorn.

Blir att skicka tillbaka. Har dock inte fått klart för mig gällande försäkring och hur administrationen av sändingen ska gå till.

Btw så beställde jag en sådan här igår. Känns lite smidigare att ha tillgång till den istället för att antingen ränna hos urmakaren alternativt försöka döda sprinten i länken med hammare och dorn.

Fint. Du kommer alltså handla klockor satan i fortsättningen?

/ Jens

Bilbranch.

Antingen läser jag inte ut det du menar eller så jobbar du som bilskojare? Isåfall, vilket/vilka märken?

/ jens
Äh, skojar så till vida att jag jobbar som projektledare/entwicklung inom klimatsystem (HVAC, AC-loop, kompressor, kondensor) hos en _world wide supplier_ till bilindustrin. Mycket Volvo och düschka bilar blir det...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman