Köp av importhoj

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Har fått nys om en TTR 600 som är importerad från Tyskland, för ett hyfsat pris.

Motardkit, Högkompskolv, bytta ventiler, Nyservad med olja, stift, oljefilter och rengjort luftfilter. Nästa besiktning är i april 09. Gått 2800 mil. Hojen är från 1998.

Nu till det som ställer till det. Den är importerad till Sverige 2006, och har sedan haft 6 ägare tills nu. 6 ägare betyder ca 2ägare/år. Frågan är ju om det är något tokfel som den som köper hojen kommer på efter X antal mils körning, och därefter säljer bort skiten utan att tala om för köpare om problemen.

Hur hade ni gjort i mitt läge?

Det är inte så att nån gjort ägarbyte för att bryta en helårsförsäkring då? Dvs att man "säljer" den till mamma/pappa och sen "köper" tillbaka den lagom till våren?

Det är inte så att nån gjort ägarbyte för att bryta en helårsförsäkring då? Dvs att man "säljer" den till mamma/pappa och sen "köper" tillbaka den lagom till våren?

Har ingen aning om det skulle vara så. Hur tar man reda på tidigare ägare?

EDIT: TTR är väl kända för att hålla för allt i princip?

hade nog köpt om priset är ok ,provkör o lyssna efter konstigheter
encylindriga är fruktansvärt lättskruvade om det skulle bli nåt knas .
det enda som är svårt o kolla är om dom dricker olja,köpte en xr 650 i vinter som jag rev därför,hade också haft många ägare på kort tid som sålt istället för o fixa.
låter otroligt om dom bytt ägare för försäkringens skull ligger väl runt 2000/år

hade nog köpt om priset är ok ,provkör o lyssna efter konstigheter
encylindriga är fruktansvärt lättskruvade om det skulle bli nåt knas .
det enda som är svårt o kolla är om dom dricker olja,köpte en xr 650 i vinter som jag rev därför,hade också haft många ägare på kort tid som sålt istället för o fixa.
låter otroligt om dom bytt ägare för försäkringens skull ligger väl runt 2000/år

Om man skulle märka efter man köpt den att något skulle vara fel. Vad skulle vara det värsta?

det mesta är lättfixat så länge det inte blir totalskrot ,
lät lite mycket med 6 ägare på 2 år hade 8 på min xr 00:a o tyckte det var många,
är inte så jäkla kul o skruva bara med en ny cykel,brukar bli att man hellre åker än lagar nåt .
xt o ttr motorerna är slitvargar, köpte en xt import som gått 2000 mil och körde till den gått 5000 bytte bara kolvringar och ventiltätningar under tiden förutom slitdelar
kolla byggtråden i offroaddelen han har nog en del tips på saker o kolla

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=174834

tidigare ägare står numera på regbevis o vill han inte berätta vem det är så kan du va orolig. annars ska de väl gå genom vv :)

Bara att knappa in regnr på VV:s sida och sen beställa ett fax så får man de 3 senaste ägarna. Om nu inte VV har ändrat något på de sista månaderna.

Kolla här

Kan bara uttala mig om xtn men är det några likheter så är det mycket lättskruvat.

En inte alltför nogran kompis till mig hade en och den överlevde precis allt han utsatte den för utom när han körde den torr,eller rättare sagt,överlevde det med men blev rite skramlig och vek.

Körde hem den till mig och rev den på 3 timmar(första gången jag skruvade en sådan)ny kolv,ringar och en borrning senare så var han fit for fight igen.

Går han rent och utan missljud är det nog ingen fara att slå till om det är samma motor som xt.

Henrik

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...