Köp av däck

användare-404

jag vet inte vart strypen sitter konstapel
Gick med
5 Oct 2022
Hoj
CBR600RR
Hej! helt ny här, så vet inte vart jag ska lägga denna tråd eller vart den hamnar.

frågan lyder: är motorcykeldack.com en trovärdig sida? känner att det är så sjukt billigt att det inte kan vara sant. Power 5 för 2000 inkl frakt.
är det någon som har erfarenhet av dem eller känner till någon bättre sida?
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Det är ett finskt företag med lagret i Tyskland. Misstänker att det är samma lager som Däckonline. Har inte hört något dåligt om dem.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det funkade problemfritt när jag beställde däck därifrån.
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
Tror det var därifrån jag beställde i fjol. Inget att klaga på, snabb leverans och färska däck.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag är inte odelat positiv efter vårt "gruppköp".

Bra sak:
-ok pris på däcken.

Obra:
- Mixen av kr och euro. När man väl spikat ordern gick det inte att se priserna i kr. Då vi var flera blev det struligt med vad var och en skulle betala.
- Lite märkliga påslag som kortköpsavgift, växling.
- Dyr frakt eller orderavgift, som kompenserades av priset.

Kunden, (dvs jag), kunde nog agerat klipskare och t ex tagit några skärmdumpar. Är det fraktfritt nu? Bara black week?

Vi gjorde t o m någon ändring, som jag var orolig inte gått igenom. Det hade den men de sa inget. Finnar... (Ringde support och fick ändringen bekräftad av en kvinnlig altröst.)

Skulle jag beställa igen?

Jajamen.
 

användare-404

jag vet inte vart strypen sitter konstapel
Gick med
5 Oct 2022
Hoj
CBR600RR
Jag är inte odelat positiv efter vårt "gruppköp".

Bra sak:
-ok pris på däcken.

Obra:
- Mixen av kr och euro. När man väl spikat ordern gick det inte att se priserna i kr. Då vi var flera blev det struligt med vad var och en skulle betala.
- Lite märkliga påslag som kortköpsavgift, växling.
- Dyr frakt eller orderavgift, som kompenserades av priset.

Kunden, (dvs jag), kunde nog agerat klipskare och t ex tagit några skärmdumpar. Är det fraktfritt nu? Bara black week?

Vi gjorde t o m någon ändring, som jag var orolig inte gått igenom. Det hade den men de sa inget. Finnar... (Ringde support och fick ändringen bekräftad av en kvinnlig altröst.)

Skulle jag beställa igen?

Jajamen.
Det är inte fraktfritt. Jag skrev inkl frakt för det totala är fortfarande markant billigare än alla andra säljare utan deras frakt beräknad

+tror du det är så billigt nu för att de har en black week rea utan att säga de har det?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är inte fraktfritt. Jag skrev inkl frakt för det totala är fortfarande markant billigare än alla andra säljare utan deras frakt beräknad

+tror du det är så billigt nu för att de har en black week rea utan att säga de har det?
Slarvigt läst av mig. Har inte varit inne på sidan nu så jag vet inte om de håller på med svarttramset. Gör de det vore det väl en smula imbecillt att inte nämna?
Såväl som för dig, betalade det sig för oss.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Gp503.de har oftast betydligt bättre priser, jag har handlat där istället för Delticom på sistone!
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Vi gjorde t o m någon ändring, som jag var orolig inte gått igenom. Det hade den men de sa inget. Finnar... (Ringde support och fick ändringen bekräftad av en kvinnlig altröst.)

Skulle jag beställa igen?

Jajamen.
Jag är kränkt och många med mig! Menar du att det skulle vara någon kulturell eller rasbiologisk skillnad?

Obs! Är ej finländare själv
 
Last edited:

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
I Stockholm; Wheeler Dealer.
Bäst helt enkelt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top