Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har kollat på en Yamaha XT125X. Men har läst att dom är slöa
Cbr:en verkar vara klockren för dig om du skall köra den strypt. Förutsatt att du inte är alldeles förlång eller väger mycket. Då kanske jag skulle satsat på en NSR av nyare modell istället som med mycket enkla medel får mycket fint bottendrag.![]()
Va?2861909jag e minst 180cm. och brosa tycket det bara e problem med 4 taktare tex att de klyddar lätt som 125cc, + att det e as jobbit att sörva en 4-taktare så jag har funderat lite o jag tror nog att det blir en 2-taktare. De e mycket lättare att sörva osv. Kollar på NRS just nu![]()
Han har inte fattat vad det handlar om2861958Va?
..

jag e minst 180cm. och brosa tycket det bara e problem med 4 taktare tex att de klyddar lätt som 125cc, + att det e as jobbit att sörva en 4-taktare så jag har funderat lite o jag tror nog att det blir en 2-taktare. De e mycket lättare att sörva osv. Kollar på NRS just nu![]()
Jag har inte fattat vad han skrev.2862021Han har inte fattat vad det handlar om![]()


på en DT rekommenderas kolvbyte var 2000e milKlyddar??![]()
Sörva.. Antar att du menar Service?
Vet inte om det där stämemr riktigt men en 4-takt kan nog vara jobbigare att serva när den tiden kommer tex ställa in ventiler osv.. Men du kommer långt innan dess... En 2-takt äter kolvar vilket resulterar att man måste bytta en var 800+/- mil

berätt för jag fattar nollJag har inte fattat vad han skrev.
Men jag tror jag börjar förstå nu och jag håller med dig.![]()
på en DT rekommenderas kolvbyte var 2000e mil
det är vad jag har hört iaf
berätt för jag fattar noll![]()
jag vet, men DT är ju inget effektmonster så jag påpekade att alla 2t inte äter kolvar som vissa trorLite olika från hoj till hoj...
Det jag fortfarande inte fattar är klyddar.2862049på en DT rekommenderas kolvbyte var 2000e mil
det är vad jag har hört iaf
berätt för jag fattar noll![]()

Vi har kört våran i 8 år nu utan minsta service mer än oljebyte.2862201En 4-takts 125:a är ju mer å gräsklipparhållet, och hur mkt service behöver dessa? Inte särskilt mkt!

Haha!2862221Vi har kört våran i 8 år nu utan minsta service mer än oljebyte.om en skulle skaffa sig en 4 taktare.
![]()


Jarrå hehe.2862227Haha!
Men du fattade vad jag menade? Hoppas jag iaf![]()
CBR utan tvekan. Men vad betyder Klyddar?2862529ok, jag fattar inte mycket här lol.
Jag e över 180cm lång. intreserad i en sport hoj och undrar om man ska satsa på 2 eller 4 taktare. Vill ha en hoj som e billig att serva och underhålla och som inte krånglar så mycket. Ska man satsa på NRS eller CBR??![]()
CBR utan tvekan. Men vad betyder Klyddar?
Du är inte ensam om att inte förstå.![]()

hm det e lättare att få upp en CBR på bakhjulet å sånt va?![]()
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |