köp av 125a

Allt från 1000 lappen till ja vad som helst. Snittpriset brukar ligga på en 4k ungefär.

Tänk också på skyddsutrustning för det är en mycket viktig del. :tummenupp

Last edited:
Cbr:en verkar vara klockren för dig om du skall köra den strypt. Förutsatt att du inte är alldeles förlång eller väger mycket. Då kanske jag skulle satsat på en NSR av nyare modell istället som med mycket enkla medel får mycket fint bottendrag. :tummenupp

jag e minst 180cm. och brosa tycket det bara e problem med 4 taktare tex att de klyddar lätt som 125cc, + att det e as jobbit att sörva en 4-taktare så jag har funderat lite o jag tror nog att det blir en 2-taktare. De e mycket lättare att sörva osv. Kollar på NRS just nu :tummenupp

2861909 jag e minst 180cm. och brosa tycket det bara e problem med 4 taktare tex att de klyddar lätt som 125cc, + att det e as jobbit att sörva en 4-taktare så jag har funderat lite o jag tror nog att det blir en 2-taktare. De e mycket lättare att sörva osv. Kollar på NRS just nu :tummenupp
Va?

..

jag e minst 180cm. och brosa tycket det bara e problem med 4 taktare tex att de klyddar lätt som 125cc, + att det e as jobbit att sörva en 4-taktare så jag har funderat lite o jag tror nog att det blir en 2-taktare. De e mycket lättare att sörva osv. Kollar på NRS just nu :tummenupp

Klyddar??:va
Sörva.. Antar att du menar Service?

Vet inte om det där stämemr riktigt men en 4-takt kan nog vara jobbigare att serva när den tiden kommer tex ställa in ventiler osv.. Men du kommer långt innan dess... En 2-takt äter kolvar vilket resulterar att man måste bytta en var 800+/- mil

Klyddar??:va
Sörva.. Antar att du menar Service?

Vet inte om det där stämemr riktigt men en 4-takt kan nog vara jobbigare att serva när den tiden kommer tex ställa in ventiler osv.. Men du kommer långt innan dess... En 2-takt äter kolvar vilket resulterar att man måste bytta en var 800+/- mil
på en DT rekommenderas kolvbyte var 2000e mil :mattias
det är vad jag har hört iaf

Jag har inte fattat vad han skrev. :lol

Men jag tror jag börjar förstå nu och jag håller med dig. :hihi
berätt för jag fattar noll :confused:

2862049 på en DT rekommenderas kolvbyte var 2000e mil :mattias
det är vad jag har hört iaf

berätt för jag fattar noll :confused:
Det jag fortfarande inte fattar är klyddar. :va

Kort: Hans bror tycker att det bara är problem med dem och servicen är jobbig på dessa. Därför ska han ha en 2t för att dem inte behöver service så ofta.

Och till det svarar jag, det din bror inte vet då är nog att en 125 4t har ett mycket litet effekt uttag vilket göra att du inte behöver serva den så värst ofta. Längre intervaller än på en 2t iaf. Ventiljustering vet jag inte hur det är med på t.ex cbr. Någon som vet?

En 4-takts 125:a är ju mer å gräsklipparhållet, och hur mkt service behöver dessa? Inte särskilt mkt!

2862201 En 4-takts 125:a är ju mer å gräsklipparhållet, och hur mkt service behöver dessa? Inte särskilt mkt!
Vi har kört våran i 8 år nu utan minsta service mer än oljebyte. :D om en skulle skaffa sig en 4 taktare. :tungan

ok, jag fattar inte mycket här lol.
Jag e över 180cm lång. intreserad i en sport hoj och undrar om man ska satsa på 2 eller 4 taktare. Vill ha en hoj som e billig att serva och underhålla och som inte krånglar så mycket. Ska man satsa på NRS eller CBR?? :p

2862529 ok, jag fattar inte mycket här lol.
Jag e över 180cm lång. intreserad i en sport hoj och undrar om man ska satsa på 2 eller 4 taktare. Vill ha en hoj som e billig att serva och underhålla och som inte krånglar så mycket. Ska man satsa på NRS eller CBR?? :p
CBR utan tvekan. Men vad betyder Klyddar?

Du är inte ensam om att inte förstå. ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...