Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har kollat på en Yamaha XT125X. Men har läst att dom är slöa
Cbr:en verkar vara klockren för dig om du skall köra den strypt. Förutsatt att du inte är alldeles förlång eller väger mycket. Då kanske jag skulle satsat på en NSR av nyare modell istället som med mycket enkla medel får mycket fint bottendrag.![]()
Va?2861909jag e minst 180cm. och brosa tycket det bara e problem med 4 taktare tex att de klyddar lätt som 125cc, + att det e as jobbit att sörva en 4-taktare så jag har funderat lite o jag tror nog att det blir en 2-taktare. De e mycket lättare att sörva osv. Kollar på NRS just nu![]()
Han har inte fattat vad det handlar om2861958Va?
..
jag e minst 180cm. och brosa tycket det bara e problem med 4 taktare tex att de klyddar lätt som 125cc, + att det e as jobbit att sörva en 4-taktare så jag har funderat lite o jag tror nog att det blir en 2-taktare. De e mycket lättare att sörva osv. Kollar på NRS just nu![]()
Jag har inte fattat vad han skrev.2862021Han har inte fattat vad det handlar om![]()
på en DT rekommenderas kolvbyte var 2000e milKlyddar??![]()
Sörva.. Antar att du menar Service?
Vet inte om det där stämemr riktigt men en 4-takt kan nog vara jobbigare att serva när den tiden kommer tex ställa in ventiler osv.. Men du kommer långt innan dess... En 2-takt äter kolvar vilket resulterar att man måste bytta en var 800+/- mil
berätt för jag fattar nollJag har inte fattat vad han skrev.
Men jag tror jag börjar förstå nu och jag håller med dig.![]()
på en DT rekommenderas kolvbyte var 2000e mil
det är vad jag har hört iaf
berätt för jag fattar noll![]()
jag vet, men DT är ju inget effektmonster så jag påpekade att alla 2t inte äter kolvar som vissa trorLite olika från hoj till hoj...
Det jag fortfarande inte fattar är klyddar.2862049på en DT rekommenderas kolvbyte var 2000e mil
det är vad jag har hört iaf
berätt för jag fattar noll![]()
Vi har kört våran i 8 år nu utan minsta service mer än oljebyte.2862201En 4-takts 125:a är ju mer å gräsklipparhållet, och hur mkt service behöver dessa? Inte särskilt mkt!
Haha!2862221Vi har kört våran i 8 år nu utan minsta service mer än oljebyte.om en skulle skaffa sig en 4 taktare.
![]()
Jarrå hehe.2862227Haha!
Men du fattade vad jag menade? Hoppas jag iaf![]()
CBR utan tvekan. Men vad betyder Klyddar?2862529ok, jag fattar inte mycket här lol.
Jag e över 180cm lång. intreserad i en sport hoj och undrar om man ska satsa på 2 eller 4 taktare. Vill ha en hoj som e billig att serva och underhålla och som inte krånglar så mycket. Ska man satsa på NRS eller CBR??![]()
CBR utan tvekan. Men vad betyder Klyddar?
Du är inte ensam om att inte förstå.![]()
hm det e lättare att få upp en CBR på bakhjulet å sånt va?![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |