Kåpmontering, delar över ?!

Magg0t

Speed Is Priceless
Gick med
24 May 2009
Hej, jag lag min hoj sedan en tid tillbaka. Jag fick åka till sjukhuset och vart kvar i 2 dagar. Detta är min första hoj och jag har aldrig tagit av kåporna eller plockat bort luftintagen. De va en kompis till mig som tog av allt som vart skadat osv så jag vet inte hur de satt förut. Nu har jag fixat lite och vet hur allt ska sitta osv men jag har 2 delar över och undrar om någon kan hjälpa mig var jag ska sätta dem ? De står "R" och "L" på den och jag bifogar bilder så ni får se:



Mvh Magg0t
 

Bifogat

  • Luft1.jpg
    Luft1.jpg
    233.7 KB · Visningar: 48
  • Luft2.jpg
    Luft2.jpg
    236.7 KB · Visningar: 45
kolla runt kylaren där sitter det en del skumma plastbitar, de ser ut som de ska styra in luft om jag får gissa
 
vart under alltså åt sidan eller bara i mitten ? jag har krashkåpor nu alltså är sid/topp kåpan gjutet allt i samma
 
vart under alltså åt sidan eller bara i mitten ? jag har krashkåpor nu alltså är sid/topp kåpan gjutet allt i samma

Har du kraschkåper på så sitter allt ihop, dom delarna du har tagit foto på är till orginalkåperna. Alltså behöver du inte använda dom
( om det är till lyktan nu)
Kan bara säga att det är väldigt likt till min kawa, och nu har jag med kraschkåper.
Kan inte lova något till 100%.
Kanske någon annan som besitter mer kunskap:confused:
 
Har du kraschkåper på så sitter allt ihop, dom delarna du har tagit foto på är till orginalkåperna. Alltså behöver du inte använda dom
( om det är till lyktan nu)
Kan bara säga att det är väldigt likt till min kawa, och nu har jag med kraschkåper.
Kan inte lova något till 100%.
Kanske någon annan som besitter mer kunskap:confused:

Okej, men vilken funktion har dem ? (om det skulle vara samma)
 
De skall sitta under förarsadeln föratt förhindra att skit stänker upp till batteri lådan bl.a.
 
De skall sitta under förarsadeln föratt förhindra att skit stänker upp till batteri lådan bl.a.

Helt rätt, där ska dom sitta.

Montera bort förarsadeln, kommer inte ihåg om du måste ta bort hela bakdelen för att få i dessa. De sitter liksom på utsidan av ramen, lite svårt att förklara men dom passar bara där dom ska sitta. Har för mig att dom är märkta med L och R.

/R
 
Helt rätt, där ska dom sitta.

Montera bort förarsadeln, kommer inte ihåg om du måste ta bort hela bakdelen för att få i dessa. De sitter liksom på utsidan av ramen, lite svårt att förklara men dom passar bara där dom ska sitta. Har för mig att dom är märkta med L och R.

/R

Nej det är bara att lägga dit dem när man monterat bort sadeln.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top