Kåphoj med ok komfort!!

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Är sugen på en kåphoj, gärna med bra tryck i motorn och framför allt med inte allt för liggande körställning.

Några givna kandidater är Blackbird, Hayabusa, zx 12 r men har ni några fler tips så skulle jag uppskatta detta. Ekonomiskt i spannet mellan 30000-60000 kr.

Så ge mig lite sköna hojförslga på detta tema, gärna med kommentarar om styrkor svagheter.

millen är ju inte i klass med de du nämner, men många tycker den är bättre än många andra sporthojar körställningsmässigt.

+ Bra vrid i motorn.
+ Lätthanterlig och kvick

- Skjutsa går bort.
- Lite klen vid rejs.

Honda CBR 1000F. Ostrypt ska de ligga på 140hk. Stor tung stabil. Underbar för mig som är längre och ofta kör landsväg långt. För mig är det mer krut i den än vad jag behöver. Inga problem att skjutsa med den.

Prisläge. En 10 år gammal kan du nog hitta listade för runt 35-45 på blocket.

millen är ju inte i klass med de du nämner, men många tycker den är bättre än många andra sporthojar körställningsmässigt.

+ Bra vrid i motorn.
+ Lätthanterlig och kvick

- Skjutsa går bort.
- Lite klen vid rejs.
Då är ju Falcon ett bättre altenativ.
Millens motor,bättre att skjutsa på.
Dessutom snyggaste hojramen ever.

Jag har långtourat med min gamla ZX9R -00. Förvånansvärt bekvämt, förutom i krypfart.
Millen tycker jag har för lågt kåpglas, men det går ju att byta.
Blackbird är ganska stor. Hade hellre valt nåt smidigare.

Jag är ju då lite partisk naturligtvis men fördelen med en 99:as busa är ju försäkringen..
5k hel/hel för en som är 33 år och bor i sthlm är rätt okay...
Annars är försäkringen 12k upp till 05..
5k i självrisk

Köpte själv en mille för ca en månad sedan. Mycket nöjd, och inget problem att skjutsa på. Annars kan jag varm rekommendera thunderracern.Annars kan du ju titta lite på hondas cyklar, alltid bra kvallitet.

håller med grottmongot. Mille, som jag har just nu är förvånansvärt "rymlig" i sittställningen, hur skön som helst. Thunderace är ännu bättre, med ett gott klipp i 145 hk radfyran.

Jag har långtourat med min gamla ZX9R -00. Förvånansvärt bekvämt, förutom i krypfart.
Millen tycker jag har för lågt kåpglas, men det går ju att byta.
Blackbird är ganska stor. Hade hellre valt nåt smidigare.

Japp ZX9r är det bästa valet enligt mig... stor go sadel, bra med plats för tanten. enda nackedelen är att den är ryckig i lågfart... men vem skall lång toura i 40km/h

cbr 1000rr är riktigt skön... inte alls som R1 där man hänger på armarna. Den går riktigt bra också. Brukar köra med min polare som kör Blackbird och min drar honom i alla avseenden, både i vrid och effekt.

Kawa ZZR 1200 e rikigt trevliga, dock e dom rätt ovanliga..

Bandit 1200 S funkar oxå bra trots halvkåpa.

Honda VFR då? Sitter grymt bra och helt ok klipp i V4:an med underbart ljud!!
Tänk dig en twin som våldtar en radfyra... brraaaaaaaweeeeiiiiiii!!!!!!!!!!!:yoparty

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back