Tommy.exe
Guest
Idag på väg hem ifrån jobbet utspelade sig följande:
Jag körde i en rondell och var på väg ut när en gubbjävel kör rakt ut framför mig så jag får pallnita. Gubben hinner åxå precis tvärnita så vi står liksom kofångarhörn mot hörn. Jag svär och skriker åt gubbfan å börjar släppa upp kopplingen för att köra när idioten river iväg framför mig, blängandes på mig(????).
Nu rinner det ju testosteron ut ören på mig å ena ögat börjar blinka okontrollerat varpå jag sätter pjäxan i pannrummet och dumpar kopplingen på det röda. Självklart så stålsätter jag mig för jag vet ju att dom vilda 115 kusarna (745:a) kommer att lämna ett svart klibbigt spår av geggiga allround-däck ut ur rondellen. Ett, enligt mig, väldigt bra sätt att påvisa sitt missnöje med situationen. Men nehe? Istället för däckskrik och rök lät besten som en plågad brölande älgko medans varvet sakta sjönk och kopplingen slirade. Nåja, det bar av iväg ut ur rondellen och in på motorvägspåfarten sparkade jag i 2:an med välljudande skrap.
Men det hände inte mycket.. högerfoten satt dikt i golvet men framfarten var konstant. Min första tanke: Tommy för satan, din förbannade idiot!! Nu har du bränt kopplingen 50 mil hemifrån ditt jävla ärkemögel!!!
2 sek senare inser jag att varvräknaren står still, alltså inte slirande koppling... vad fan har jag då lyckats med? Ute på motorvägen får jag upp den i 120 på plant underlag, över 3000varv händer i princip ingenting.. i nerförsbacke kommer jag upp i 140, och uppför fick jag nöja mig med 80
efter att ha suttit på helspänn med uppsikt på oljelampa och temp i ett par mil så kan jag konstatera att läget är allvarligt, men stabilt. Det blev en seg resa hem i lagligt tempo.
Nu till frågan, finns väl ingen större risk att nån orkat läsa hit. Men iaf:
Luftmängdsmätaren? Men varför skulle den balla ur av ett herrejösseskopplingsslir? Andra tips?
Orka skaffa en annan jobb-bil
Jag körde i en rondell och var på väg ut när en gubbjävel kör rakt ut framför mig så jag får pallnita. Gubben hinner åxå precis tvärnita så vi står liksom kofångarhörn mot hörn. Jag svär och skriker åt gubbfan å börjar släppa upp kopplingen för att köra när idioten river iväg framför mig, blängandes på mig(????).
Nu rinner det ju testosteron ut ören på mig å ena ögat börjar blinka okontrollerat varpå jag sätter pjäxan i pannrummet och dumpar kopplingen på det röda. Självklart så stålsätter jag mig för jag vet ju att dom vilda 115 kusarna (745:a) kommer att lämna ett svart klibbigt spår av geggiga allround-däck ut ur rondellen. Ett, enligt mig, väldigt bra sätt att påvisa sitt missnöje med situationen. Men nehe? Istället för däckskrik och rök lät besten som en plågad brölande älgko medans varvet sakta sjönk och kopplingen slirade. Nåja, det bar av iväg ut ur rondellen och in på motorvägspåfarten sparkade jag i 2:an med välljudande skrap.
Men det hände inte mycket.. högerfoten satt dikt i golvet men framfarten var konstant. Min första tanke: Tommy för satan, din förbannade idiot!! Nu har du bränt kopplingen 50 mil hemifrån ditt jävla ärkemögel!!!
2 sek senare inser jag att varvräknaren står still, alltså inte slirande koppling... vad fan har jag då lyckats med? Ute på motorvägen får jag upp den i 120 på plant underlag, över 3000varv händer i princip ingenting.. i nerförsbacke kommer jag upp i 140, och uppför fick jag nöja mig med 80

efter att ha suttit på helspänn med uppsikt på oljelampa och temp i ett par mil så kan jag konstatera att läget är allvarligt, men stabilt. Det blev en seg resa hem i lagligt tempo.

Nu till frågan, finns väl ingen större risk att nån orkat läsa hit. Men iaf:
Luftmängdsmätaren? Men varför skulle den balla ur av ett herrejösseskopplingsslir? Andra tips?
Orka skaffa en annan jobb-bil
