Kära dagbok...

• Thread starter Thread starter Tommy.exe
  • Start date Start date

Tommy.exe

Guest
Idag på väg hem ifrån jobbet utspelade sig följande:

Jag körde i en rondell och var på väg ut när en gubbjävel kör rakt ut framför mig så jag får pallnita. Gubben hinner åxå precis tvärnita så vi står liksom kofångarhörn mot hörn. Jag svär och skriker åt gubbfan å börjar släppa upp kopplingen för att köra när idioten river iväg framför mig, blängandes på mig(????).
Nu rinner det ju testosteron ut ören på mig å ena ögat börjar blinka okontrollerat varpå jag sätter pjäxan i pannrummet och dumpar kopplingen på det röda. Självklart så stålsätter jag mig för jag vet ju att dom vilda 115 kusarna (745:a) kommer att lämna ett svart klibbigt spår av geggiga allround-däck ut ur rondellen. Ett, enligt mig, väldigt bra sätt att påvisa sitt missnöje med situationen. Men nehe? Istället för däckskrik och rök lät besten som en plågad brölande älgko medans varvet sakta sjönk och kopplingen slirade. Nåja, det bar av iväg ut ur rondellen och in på motorvägspåfarten sparkade jag i 2:an med välljudande skrap.

Men det hände inte mycket.. högerfoten satt dikt i golvet men framfarten var konstant. Min första tanke: Tommy för satan, din förbannade idiot!! Nu har du bränt kopplingen 50 mil hemifrån ditt jävla ärkemögel!!!

2 sek senare inser jag att varvräknaren står still, alltså inte slirande koppling... vad fan har jag då lyckats med? Ute på motorvägen får jag upp den i 120 på plant underlag, över 3000varv händer i princip ingenting.. i nerförsbacke kommer jag upp i 140, och uppför fick jag nöja mig med 80 :hihi

efter att ha suttit på helspänn med uppsikt på oljelampa och temp i ett par mil så kan jag konstatera att läget är allvarligt, men stabilt. Det blev en seg resa hem i lagligt tempo. :D

Nu till frågan, finns väl ingen större risk att nån orkat läsa hit. Men iaf:

Luftmängdsmätaren? Men varför skulle den balla ur av ett herrejösseskopplingsslir? Andra tips?

Orka skaffa en annan jobb-bil :mad:

:D Du är bara en arg och farlig bilförare. Räkna till 10 nästa gång så slipper du förstöra döda ting.

Brände du inte lamellerna då? Hur lätt som hellst att byta på en 740 :tummenupp

:D Du är bara en arg och farlig bilförare. Räkna till 10 nästa gång så slipper du förstöra döda ting.
Klart man blir arg när folk försöker köra på en!! :)

Brände du inte lamellerna då? Hur lätt som hellst att byta på en 740 :tummenupp
Nej kopplingen verkar ha klarat sig efter omständigheterna väl, tackskahanha.

Hur gör man när man "pallnitar"? :va

Det är ungefär som att :borra

Last edited:
Samma sak hände mig förra helgen, fast på hojen, då stannade det med ett underben och axel lätt tryckta mot bilens förrardörr vilket var lagom läskigt och så fort man slutar luta sig mot bilfan drar idioten iväg :död

hade en 740 med liknan de bekymmer på jobbet idag, vägrade komma över 3000rpm. då började motorn bara låta "poff" "tjoff" men aldrid nära att dö, mest som om ett varvstopp slog till. på den var det motorstyrenheten som var rökt. men du kanske har en gammal hederlig förknasarbil? du kanske spräckte membranet isf

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/WBp6SCj6d38&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/WBp6SCj6d38&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Jo, jag hängde på hornet, men han var inte så lättlurad :confused:

Köp ny då på Biltema. De har en modell för svårlurade! :fakta
Var noga med artikelnumret bara eftersom de är väldigt snarlika. jag har varit med om att folk har lagt tillbaka saker i fel hylla så man kommit hem med fel pryl. :huvet

Bifogat

• biltema.gif
    biltema.gif
    82.2 KB · Visningar: 75

Kanske är det bästa att jag dricker norrlands 3,5:or nu? :hihi

hade en 740 med liknan de bekymmer på jobbet idag, vägrade komma över 3000rpm. då började motorn bara låta "poff" "tjoff" men aldrid nära att dö, mest som om ett varvstopp slog till. på den var det motorstyrenheten som var rökt. men du kanske har en gammal hederlig förknasarbil? du kanske spräckte membranet isf

Styrboxen? Pung..... dyr på skroten?

Last edited:
Årets mening:
"Tommy för satan, din förbannade idiot!! Nu har du bränt kopplingen 50 mil hemifrån ditt jävla ärkemögel!!!"

Har läst den 7 ggr nu och den är lika bra varje gång :d

Ljuddämpare som säckat alternativt katalysator som säckat.
Har haft samma fenomen på ett par gamla skrotfårrdar jag ägt en gång i tiden.

Mina 2 pence.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/WBp6SCj6d38&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/WBp6SCj6d38&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

cn1.jpg=cn2.jpg?

Ljuddämpare som säckat alternativt katalysator som säckat.
Har haft samma fenomen på ett par gamla skrotfårrdar jag ägt en gång i tiden.

Mina 2 pence.

Har varit med om samma fel jag med, en gång på en nybyggd rallybil med budget ljuddämpare, den blev till slut så svag att den fick bärgas.

En gång på en av mina gamla Saabar, det enda som märktes var att ljudet blev dovare och bilen något slöare möjligtvis, tills jag kom hem och det hängde en 6meter lång korv av dämparull bakom bilen....

Den gick flera år till efter att jag hade dragit ut det sista ur röret...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park