Kära dagbok... (IKNA igen)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto + CBR600F + RC390
Hej Bullen!

Idag har jag kört motorcykel, en rosa. Det var ganska roligt.

Sen åkte jag till Västberga och körde gokart. Det var ASROLIGT.
Personbästa blev 26.410, vilket var 0,3 sekunder efter den snabbaste i sällskapet. Woohoo, pallplats!

Fast det kostade på, en blåsa stor som Grönland på högerhanden och en svettfläck stor som nordamerika på ryggen. Men jag gör säkert om det igen, för det var asroligt. Men dyrt. :gnissla

Sen åt jag på McDonald's, det enda alternativet för atleter.

Godnatt!

Hej kokosboll.

Idag har jag jobbat, det var sådär.

Nu blir det grillat.

Puss och kram :stjaert

Hej mein neger.... wienerbröd.

Idag har jag mest vart hemma. Ongen spydde medans jag var i duschen, så hon skulle duscha med mig.
Gick ut på byn ett tag. Blåste litegrann, och jackan som jag köpte i veckan är nog för kort. :mad:
Sen var det lunch. Micrade fläskfilé och pot-klyftor +pepparsås som blev över igår.
Ongen åt gröt. Eller hon skulle äta, men petade bara fram lingonsylten och åt den, sen somnade hon.

Jag la mig på soffan och halvsov, ongen vaknade efter 2 timmar kanske.
Jag började diska, ongen spydde igen, massor.
Ställde in hon i duschen igen.
Sen iväg och handla lite. Mögelost, mjölk, blöjor och rimmat sidfläsk till lunchen i morron. Korv, fläsk och makaroner.

Sen efter middagen, tortellini med ostsås, så blev det bolibompa, och jag började kolla på Ducktales - The movie på datorn.
Har inte sett klart den ännu.

Ongen somnade 1930 ungefär. Jag åkte ut en sväng med bågen, men det var kallt som fan om låren. Damn plåttank. Så jag åkte hem och dricker nu öl och käkar nån chipsbit lite då och då.

:fyllisar

KalleNorton skrev:
2158750 Jag mötte dig, tror jag. Jag vinkade så mycket att jag nästan vurpade.

Åhfan. Min nya policy är att inte vinka. Var möttes vi?

Jag har kört motorcykel idag. I skogen. I Eskilstuna. JÄVLA STENAR överallt.

Kom dit igårkväll och sov över i grannenshusbil. Lite grilla o ett par kalla på kvällen. Vaknar typ 7 och kommer på att jag inte har pengar för anmälan eller licens. Letar bland folket jag åkte med om de hade så man kunde låna, men det blir till o haka av släpet och burna till närmaste bankomat (har kommit på att trakterna kring Eskilstuna är väldigt fattiga på bankomater).

Tävlingen (6-timmars, lagtävling) drar igång 10.00. Har andra varvet. Så runt 10.30 får jag komma ut och känna på de underbara Sörmländska stenarna (det finns jätte många av dem, och de ligger mitt i spåret). Första tredjedelen/hälfen är rätt soft åka med lite åkter o lite soft skog. Men sen kommer stenarna, med besked. Krampen blir bara värre o värre i underarmarna men efter ett tag så skymtar depån och avlösning. Ytterliga 4 varv kör jag i varierande tempon och med lite trädkramarvalser innan de 6 timmarna är över och loppet flaggas av.

Kommer iväg därifrån runt 18 efter att ha våldat i sig en hamburgare med läskigt mycket dressing och kollat resultatlistan. Och fått MEDALJ. ("Är det dig man pratar med för plaketerna?" frågar jag en funktionär, "Ja, men du får bara en sån om du inte har tagit något annat (och pekar på bordet med pokaler)". Weej! Hon tyckte jag såg duktig ut!! (men vårt resultat på inte ens övre hälften på resultatlistan talar för sig själv....))
Hemma straxt innan 21 efter att ha virrat runt i stan för att lämna en av teamkompisarna.

Over and out - kudden lockar!

Hej Bullen,
Idag var jag på North West 200 uppe i norligaste Irland. Vi hojade dit och drog Ulster Grand Prix sträckan på vägen dit. Det var 100 000 åskådare och ca hälften av dessa anlände på hoj. Det var det mäktigast jag varit med om i mitt lilla hojliv. Helt otroligt. Jag hade mitt stora stygga objektiv och blaggade in mig hos de stora fotografpojkarna och fick stå där hela dagen, under alla race. Fick många bilder :yoparty

Kvällen innan hade jag o hela gänget bott över på hotell i Belfast och det blev ganska busigt..två av grabbarna (ingen under 35) spydde i lobbyn för de blev för dräggfulla (jag var duktig och hade gått upp till rummet redan...annars hade jag nog också spytt av bara synen :gnissla).

Sedan väckte de nog hela hotellet imorse klockan halv åtta, då vi skulle bege oss av upp till racet...då de tyckte att det var en rolig ide att springa mellan varandras rum i boxershorts, genom korridorerna o genera alla andra stackars gäster/städerskor etc och bröla som brunstiga apor.

Efter en kanonlyckad racedag som höll på heeeeeeela dagen med superfint väder (det HÄNDER bara inte på Irland annars) så satte vi oss på hojarna och körde hem till Dublin...vilket tog 5 timmar (träsmak). Jag fick åka med fartdårarna och måste gå o kolla mitt ställ nu för jag tror det behöver tvättas :crash :skrämd

Denna gången är det flickan i inlägget som...ehm..skriver inlägget :va

:hihi

Hej tröttmössor.

Idag har jag ramlat av min motard. Det var o-roligt och gjorde mest ont.

Men jag skuttade upp nästan innan jag landat och fort som fan sladdade jag vidare. Har även druckit kaffe. GOTT!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg