Känslostörd(?) katt och 8 veckors hundvalp

Räkna inte med att det går. Katter är inte "korkade" som hundar och liksom lyder andra. De har en stark egen vilja. Visst, efter 10 år eller så och om katten får för sig att plötligt uppskatta att bli buren – men räkna inte med det.

Nu håller jag ju inte på något sätt med om att hundar under några förutsättningar skulle vara mer "korkade" än katter men jag stuntar i det.
Katter, hundar, människor och alla andra djur har ju sina egenheter och saker dom gillar eller inte gillar. Rent generellt så är det nästan större sannolikhet att dom inte gillar att bli burna än tvärtom. När man lyfter upp ett djur så tappar dom fotfästet och det tycker dom flesta djur inte om. Sen går det för det mesta att vänja dom vid det och i en del fall gilla det.

Fick ett pm som undrade vad jag menade med känslostörd. Han är OTROLIGT skygg (skyggaste katt jag någonsin sett) springer (i panik) åt andra hållet om man närmar sig honom. Men får man väl tag i honom så älskar han att bli kramad, kelad med och spinner som helt kärnkraftverk. Lägger sig på rygg i famnen som ett litet barn och gnosar in sig. Det är bara så synd att han är så nervös.

Försökte ha honom i sovrummet i natt men det var ett jävla liv så han blev deporterad till vardagsrummet. Lite tjurig var han allt i morse ;)

@ imaster
Jag har tänkt på saken och jag tror inte att utställning är min grej iallafall så det blir nog den lilla vitfläckiga, om allt annat är okej när jag träffar honom imorrn.
Om jag skulle ändra mig om utställning så har jag ju alltid en hel hårsalong till mitt förfogande..hehe. Tror han skulle bli fin i en Wella intensive red med några slingor inlagda :tungan

Last edited by a moderator:
Räkna inte med att det går. Katter är inte "korkade" som hundar och liksom lyder andra. De har en stark egen vilja.
Katter är hur korkade som helst. Just det faktum att de inte lyder är anledningen till att folk med jämna mellanrum kängar till kissar. De är störande helt enkelt.

Hundar däremot har fattat galoppen. Lyd husse så är chansen till en bra behandling betydligt större.

Om jag skulle ändra mig om utställning så har jag ju alltid en hel hårsalong till mitt förfogande..hehe. Tror han skulle bli fin i en Wella intensive red med några slingor inlagda :tungan

:yoparty

pink-coloured-dog-dyed-fur-hund-mit-gefaerbtem-fell-alcatraz-the-rock-sf-san-francisco-california-kalifornien-usa-dscn5249.jpg

Katter är hur korkade som helst. Just det faktum att de inte lyder är anledningen till att folk med jämna mellanrum kängar till kissar. De är störande helt enkelt.

Hundar däremot har fattat galoppen. Lyd husse så är chansen till en bra behandling betydligt större.
Måste säga att jag håller med dig. Men jag skall ge kissen en chans ändå!

Ja, ett typiskt hundägarresonemang – man har inte utvecklat förmåga till utbyte av djur annat än att få betsämma över någon. Lyds det inte så får det bli en "känga". Möjligen har det med skev uppväxt att göra, jag vet inte.

Ja, ett typiskt hundägarresonemang – man har inte utvecklat förmåga till utbyte av djur annat än att få betsämma över någon. Lyds det inte så får det bli en "känga". Möjligen har det med skev uppväxt att göra, jag vet inte.
Jag har inte och har aldrig haft en hund. Däremot är jag inte korkad utan kan se till fakta: Djur som inte lyder åker på mer pisk :fakta

Hellre en självständig katt än en förmänskligad hund.

Dessutom är dem rumsrena från 3 veckor :mattias

:mad: människor som är elaka mot djur (tycker inte det är något man skämtar om)

Bifogat

• Rozzi%20the%20cat%20006.jpg
    Rozzi%20the%20cat%20006.jpg
    99.6 KB · Visningar: 58
Last edited:
När det gäller hunden, hade du tänkt att ha den till utställning redan innan eller var det något som uppfödaren ville att du skulle göra?

För hade du tänkt dig en utställningshund så ta en till funderade över att välja en hund som har inte önskvärda tecken, du kommer att bli besviken över att behöva kämpa som ett djur över att få cert och få din efterlänktade title, ska den bara vara som sällskap så ta den utan tvekan :)

Precis! Det är som med kvinnor! Dom som är smarta är lydiga och slipper bli sparkat på!

När det gäller hunden, hade du tänkt att ha den till utställning redan innan eller var det något som uppfödaren ville att du skulle göra?

För hade du tänkt dig en utställningshund så ta en till funderade över att välja en hund som har inte önskvärda tecken, du kommer att bli besviken över att behöva kämpa som ett djur över att få cert och få din efterlänktade title, ska den bara vara som sällskap så ta den utan tvekan :)

Jag funderade mest på utställning för alla uppfödare och hundmänniskor i min omgivning är utställningsbesatta ;)
Jag har inget behov av att springa på utställning.
Så jag har valt att ta den med vita tecken och han visade tokbra psyke och humör igår när vi var där. En riktig liten kamphund ;)
Hånåm skall vi haaaaaaaaa!:yoparty

Först trodde jag att det var ett skämt, men efter 10 minuters tittande så upptäckte även jag att det fanns en katt på bilden.

Du gör skäl för namnet alltså...!! :tungan

Nursey...missen ser jättefin ut. Hoppas du kan behålla honom..och att han blir lite mindre rädd. Men med vovvens hjälp går det säkert fint.

Tjing!

Jag funderade mest på utställning för alla uppfödare och hundmänniskor i min omgivning är utställningsbesatta ;)
Jag har inget behov av att springa på utställning.
Så jag har valt att ta den med vita tecken och han visade tokbra psyke och humör igår när vi var där. En riktig liten kamphund ;)
Hånåm skall vi haaaaaaaaa!:yoparty

:tummenupp :yoparty :banana

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!