Känns som kopplingsslir

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Men det är inte kopplingsslir då jag vet att vid tillfällen då kopplingen börjar slira eller slirar helt enkelt så ökar varvtalet med snabbt flöde och man drivs inte frammåt. Nu idag gjorde jag en liten testrepa och fann att bottenvridet på min hoj (racehoj med helsystem) är grymt bettigt och framhjulet är i luften på 1-3 på gas, men efter 7-8k varv så planar det ut och det känns inte som om hojen ens går frammåt längre.

* Slutröret har tjockt lager sot
* Jag har lett en 4x8cm myning från undre styrkronan och mellan kylaren in till luftburken. Detta för att skjutsa in lite mer luft.
* Drevning: 14 (16 org), 45 (43 org)
* PuvverCommänder

Själv antar jag att det är luft o bränsleblandning som helt enkelt blir skitdålig vid 7-8k varv. Enligt min gamla bänkning så ska hojen prestera såhär:
Hästar: http://www.sporthoj.com/stuff/racer1/dyno/dynoresult2.jpg
Vrid: http://www.sporthoj.com/stuff/racer1/dyno/dynoresult1.jpg

Jag har kopplat in och ur PowerCommandern flera gånger, samt haft gjortkabeln gå av under race på Knutstorp. Funderar på om mappen kan ha blivit "skit" , eller den har förlorats... ? Vad tros?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top