Men det är inte kopplingsslir då jag vet att vid tillfällen då kopplingen börjar slira eller slirar helt enkelt så ökar varvtalet med snabbt flöde och man drivs inte frammåt. Nu idag gjorde jag en liten testrepa och fann att bottenvridet på min hoj (racehoj med helsystem) är grymt bettigt och framhjulet är i luften på 1-3 på gas, men efter 7-8k varv så planar det ut och det känns inte som om hojen ens går frammåt längre.
* Slutröret har tjockt lager sot
* Jag har lett en 4x8cm myning från undre styrkronan och mellan kylaren in till luftburken. Detta för att skjutsa in lite mer luft.
* Drevning: 14 (16 org), 45 (43 org)
* PuvverCommänder
Själv antar jag att det är luft o bränsleblandning som helt enkelt blir skitdålig vid 7-8k varv. Enligt min gamla bänkning så ska hojen prestera såhär:
Hästar: http://www.sporthoj.com/stuff/racer1/dyno/dynoresult2.jpg
Vrid: http://www.sporthoj.com/stuff/racer1/dyno/dynoresult1.jpg
Jag har kopplat in och ur PowerCommandern flera gånger, samt haft gjortkabeln gå av under race på Knutstorp. Funderar på om mappen kan ha blivit "skit" , eller den har förlorats... ? Vad tros?
* Slutröret har tjockt lager sot
* Jag har lett en 4x8cm myning från undre styrkronan och mellan kylaren in till luftburken. Detta för att skjutsa in lite mer luft.
* Drevning: 14 (16 org), 45 (43 org)
* PuvverCommänder
Själv antar jag att det är luft o bränsleblandning som helt enkelt blir skitdålig vid 7-8k varv. Enligt min gamla bänkning så ska hojen prestera såhär:
Hästar: http://www.sporthoj.com/stuff/racer1/dyno/dynoresult2.jpg
Vrid: http://www.sporthoj.com/stuff/racer1/dyno/dynoresult1.jpg
Jag har kopplat in och ur PowerCommandern flera gånger, samt haft gjortkabeln gå av under race på Knutstorp. Funderar på om mappen kan ha blivit "skit" , eller den har förlorats... ? Vad tros?