Känner du till någon som har gjort försäkringsbedrägeri på sin hoj?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Känner du till någon som har gjort försäkringsbedrägeri på sin hoj?

• Antal röstningar
    0
Jag tycker man ska vända på steken istället, hur många försäkringstagare har blivit utan eller fått för lite ersättning av försäkringsbolagen.

Faktum är att DET har jag däremot förstahandsinformation på, mer än ett fall dessutom. Skulle jag döma efter min egen erfarenhet (vilket såklart vore dumt) är alltså försäkringsbolagen mer skumma än försäkringstagarna. :tungan

Faktum är att DET har jag däremot förstahandsinformation på, mer än ett fall dessutom. Skulle jag döma efter min egen erfarenhet (vilket såklart vore dumt) är alltså försäkringsbolagen mer skumma än försäkringstagarna. :tungan

Ni är varsågoda och starta en egen tråd i ämnet :rolleyes:

:tummenupp

FAN tar den som gjort det eller vet om det som nån annan gjort,,,,,,,,,,,,,,,,, ANMÄL SVINEN,,,,,,,,

Jag jobbar med skadevärderingar på bilar och jag blir så förbannad när det kommer idioter som repat ner sin bil (tro mej man ser om det är mygel) för att få den omlackad på försäkringsbolagen bekostnad, alltså våra höjda premier, tack så mycket.

Vet ingen som gjort det men jag har djup förståelse för dom som faktiskt gör det... Vad för väntar man sig med ett sådant försäkringssystem :va

Snyggt sagt :mad: tror du på lägre premier om om statstiken visar att mygel pågår,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Last edited:
Jag fick höra om en kille som försökte göra fb på sin hoj värd över 50 loppor. Han skulle få typ 15000 av en kille för den. Det slutade med att han fick ingenting av varken köparen eller försäkringsbolaget, så det vart en dyrköpt läxa.

FAN tar den som gjort det eller vet om det som nån annan gjort,,,,,,,,,,,,,,,,, ANMÄL SVINEN,,,,,,,,

Jag jobbar med skadevärderingar på bilar och jag blir så förbannad när det kommer idioter som repat ner sin bil (tro mej man ser om det är mygel) för att få den omlackad på försäkringsbolagen bekostnad, alltså våra höjda premier, tack så mycket.

och jag är jävligt förbannad på er (inte kanske just din arbetsgivare) som totalt ned värderar ens bil till de lägsta priset på blocket.se he är ju helt sanslöst, efter jag blev påkörd av en kärring på sommardäck mitt i vintern fick jag bara lite mer än 55% av min bils värde jag fick låna pengar av banken för att köpa en likvärdig bil!

hur sjysst är de då från en skadevärderares sida? jag hade inte gjort något fel jag blev påkörd å jag får en halv bil tillbaka ni kan gott ha att folk lurar er!

jävla ifflen..

OBS inget personligt mot dig bara mot din grupp av yrkeskår.

och jag är jävligt förbannad på er (inte kanske just din arbetsgivare) som totalt ned värderar ens bil till de lägsta priset på blocket.se he är ju helt sanslöst, efter jag blev påkörd av en kärring på sommardäck mitt i vintern fick jag bara lite mer än 55% av min bils värde jag fick låna pengar av banken för att köpa en likvärdig bil!

hur sjysst är de då från en skadevärderares sida? jag hade inte gjort något fel jag blev påkörd å jag får en halv bil tillbaka ni kan gott ha att folk lurar er!

jävla ifflen..

vilken typ av bil gällde det? årsm.?

när hände detta?

det går alltid att resonera me bolagen....

visa upp kvittot på bilen.... det e det de ska gå efter... sen drar de ju av för ev. skador och mil och ålder som blivit efter köpet...

Det är ganska tragiskt att försäkringsbolagen tror sig stå över lagen och anklagar sina kunder för bedrägeri till höger och vänster, helt utan bevis.

I ett rättsstat måste ett brott bevisas medans försäkringsbolagen dömmer på egen hand folk och nekar ersättning på magkänsla. Det är skrämmande att man har sig själv, sitt boende, husdjuren och sina fordons värde försäkrade hos bolag som bedömmer värde och trovärdighet enligt sitt eget godtycke.

Självklart finns det folk som fifflar men det finns det i alla bransher och det är trist, men att pga detta dra alla kunder te.x med upprepade bilar över en kam känns olustigt för mig som kund.

Jag fick själv min bil upprepad (bara på ena sidan förvisso) två år i rad i samband med en årlig festivad där jag bodde då. Andra gången insinuerade besiktningsmannen att jag gjort det själv pga ett dörruppslag på samma sida. Det känndes mycket kränkande, så tänk på det innan du gör fler uttalanden om hur ni skadereglerare kan märka "mygel". En dag kanske du själv behöver utnyttja din försäkring vid en skada, hur kul tror du det är då när det är du som misstänkligörs eller får en låg ersättning...

jävla ifflen..

Det går att resoner med bolagen i de flesta fall,,,,,,,,,, men det kostar skjortan att laga krockskador,,,,,,,, sen tycker jag med att det är förbannat surt när man blir drabbad av nått klantarsle som motpart vid kollision, borde finnas nått system så man får tillbaka det man hade i fordonsväg,,,,, men jag tycker att försäkringsbolag alltid har nått djävla kryphål som drar ner priset på ens egendom

Jag förstår både dej och försäkringsbolgen

Det vanligaste försäkringsbedrägeriet är alla dom som utnyttjar trafikförsäkringsföreningen och hävdar parkeringsskada när dom själva har klantat till det.
Har pratat med en inom TF som säger att vissa grupper i vårt samhälle har satt i system att låta den importerade tyska bilen med småskador bli fixad via TF, indirekt får hela försäkringskollektivet betala det.

Det vanligaste försäkringsbedrägeriet är alla dom som utnyttjar trafikförsäkringsföreningen och hävdar parkeringsskada när dom själva har klantat till det.
Har pratat med en inom TF som säger att vissa grupper i vårt samhälle har satt i system att låta den importerade tyska bilen med småskador bli fixad via TF, indirekt får hela försäkringskollektivet betala det.

Jo visst är det så att vissa grupper inte har så mycket annat att göra, men samtidigt så har folk en djävla attityd på parkeringsplatser, bara att dunka upp dörren och sen glad i hågen åka där ifrån.

Min arbetskamrat haffad en sån person som slog upp sin dörr i en annan bil, hennes kommentar var: Ja tittade på MIN dörr och det blev inget:va okey men den andra bilen då så han sa till henne att om du åker polisanmäler jag dej, så hon fick visa lägg och sätta lapp på bilen:arsele :)

Jag tycker att du ska sätta upp en anonym poll istället. "Har du eller ngn du känner gjort FB på en motorcykel" Osså ja eller nej. Tex

Bra där...

Ser fram emot hur många fuckon därute som inte kan se orsak och konsekvens.

Fucko 1 -Va fan, varför är det så dyrt med försäkringen på hojen, öh...fan den kostar ju mer än hojen!

Fucko 2 -Öh, eh, jag fattar inte heller, men kan du kroka fast hojen på dragkroken nu vi måste köra runt en vända med den så att den ser klotad ut...kan inta fatta att jag glömde ta bort skivbromslåset...ööhh

Det är vanligare än man tror, av nån anledning stjäls fler hojar på hösten.
Det om inget annat säger ju en del.

Tror ingen vuxen människa inte känner till nån form av försäkringsbedrägeri om så på hoj eller MC.

Jag vet de som åkt fast tom, det blev inte så kul, det var inte så smart att sälja motorn hel till ovetande 3djepart.

När det gäller bilar förekommer det ju mycket att ägaren beställer att få sin bil stulen o bortforslad varpå den slaktas helt och karosseridelar dumpas i gruvhål och i skogen här och var.

Hojar släpas nog rätt ofta av ev. stunt eller annat fortåkarfält ut på vägen efter krasch om det är möjligt.
Många har ju alltid skenförsäkrad helförsäkring för sånna här saker.

Delar pluppar ju upp i mängder här och var, så jag tror det hela är rätt omfattande, men jag tror inte denna tråd kommer spegla nån sanning på nåt sätt.

Givetvis förekommer ju en hel del äkta stölder med, vissa hojtyper är ju väldigt eftertraktade.

Bra där...

Ser fram emot hur många fuckon därute som inte kan se orsak och konsekvens.

Fucko 1 -Va fan, varför är det så dyrt med försäkringen på hojen, öh...fan den kostar ju mer än hojen!

Fucko 2 -Öh, eh, jag fattar inte heller, men kan du kroka fast hojen på dragkroken nu vi måste köra runt en vända med den så att den ser klotad ut...kan inta fatta att jag glömde ta bort skivbromslåset...ööhh

Tyvärr är jag så egoistisk. Det kan ju gå hela mitt liv att jag betalar försäkringar utan att klota, men andra klotar på min bekostnad. Nej, tyvärr, ska ja nog ha ut nåt av det ja betalar för.

När min tid är inne tänker ja anmäla min båge som stulen och använda den som lekhoj/reservdelshoj etc. Gömma den kan man ju varsomhelst.

Tyvärr är jag så egoistisk. Det kan ju gå hela mitt liv att jag betalar försäkringar utan att klota, men andra klotar på min bekostnad. Nej, tyvärr, ska ja nog ha ut nåt av det ja betalar för.

När min tid är inne tänker ja anmäla min båge som stulen och använda den som lekhoj/reservdelshoj etc. Gömma den kan man ju varsomhelst.

Jiiiiises Krist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:tummenner

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...