Känner du Leeroy Jenkins?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
En på jobbet har en kaffemugg som det står Leeroy Jenkins på. Jag frågade vem det var. Visade sig vara en wow-spelare som, haha, ja, betedde sig lite speciellt. Det handlar om att man ska erövra nåt, vet inte så noga då jag inte spelat. Det tar ca 5 timmar att ta sig till den punkten dom är där videon startar om man klarar allt på första försöket. Då är dom totalt 40 personer som sammarbetar. Dom har bara den här sista "bossen" kvar. När videon börjar sitter Leeroy Jenkins på ett trappsteg, närmast till vänster i bild. Han är inte riktigt närvarande när dom andra 39 har en strategigenomgång. Resten får ni se själva i videon här. (Den har över 17 milj. visningar)
Men behöver inte vara ett dugg wow-intresserad alls för att förstå vad han gör. Hans sista mening är grym... :hihi

[YOUTUBE-ID]LkCNJRfSZBU[/YOUTUBE-ID]

Fattade inte mycket av det där, mer än att det är så fruktansvärt fånigt och jag förstår fortfarande inte hur vuxna människor kan lägga så mycket energi på något dylikt :näsblod

Ok, jag försöker förklara igen, även om det förmodligen är helt i onödan :hihi

40 personer, har i 5 timmar i sträck hjälpts åt för att komma dit dom är. Den här Leeroy, är av någon anledning inte riktigt närvarande vid genomgången för sista bossen. När han väl kommer tillbaka till spelet så skriker han bara LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEROOOOOOOOOOOOOOY... och ger sig in. Han sätter alla andra i skiten och 5x40h spelande är åt skogen. Tycker man spelet är löjligt är det ju ren skadeglädje som borde spridas när alla andra sedan dör. Folk kallar Leeroy för pucko osv och han svara på slutet -At least I'm not chicken.

Jaja, förstod du inte nu kan du ju surfa vidare :tungan

O näe, jag spelar inte heller wow

Jorå, Leroy är ännu mer känd inom spelet, det går inte många turer innan någon ska ropa Leroy Jenkins, gärna med /y-kommandot så alla får ta del av det :tungan Detta var på den gamla tiden då denna plats (upper blackrockspire) var en raidinstance. Nu kan den klaras av 5 personer med rätt nivå eller så kan man köra den solo på högsta nivån :) Vad jag känner till så är detta precis ibörjan av denna instance och man har då cirkus 4-5 bossar efter denna del så jag undrar om den möjligtvis såg lite annorlunda ut vid den tidpunkten om dom var nära slutbossen :va

funny-pictures-cat-screams.jpg

Haha, hade inte sett videon innan :D

Förra sommare hade vi två sommarjobbare som var sådär lite skönt nördiga och inte gjorde mycket väsen av sig. Spelade WOW rätt flitigt gissar jag på.

Sitter å slevar i mig matlådan vid samma bord som dessa individer en dag varpå den ena helt plötsligt nästan vrålar "LEEEROOYYY!" och sen börjar båda asgarva... :3freak

Jag, min stackare, som satt försjunken i mina egna tankar fick ju hjärtinfarkt och höll på att dra ett judohugg, i rent självförsvar, över strupen på han som satt bredvid å skrek :brinnerup

Alla på mitt skift spelar det där skräpet, jag fattar verkligen inte heller hur man kan ta det så seriöst. Leroy borde inte vara en legend, han beter sig ju normalast av alla där... :)

Jaa Leeroy är en legende, och har fått en Achivment uppkallad efter sig i själva spelet, dock är hela grejen uppgjord... Dock jävligt rolig, för oss som vet va det handlar om !

5 timmar och 40 pers är lite överdrivet. 15 pers var max och nog tog det ett tag att ta sig dit men inte 5 timmar. :)

Jorå, Leroy är ännu mer känd inom spelet, det går inte många turer innan någon ska ropa Leroy Jenkins, gärna med /y-kommandot så alla får ta del av det :tungan Detta var på den gamla tiden då denna plats (upper blackrockspire) var en raidinstance. Nu kan den klaras av 5 personer med rätt nivå eller så kan man köra den solo på högsta nivån :) Vad jag känner till så är detta precis ibörjan av denna instance och man har då cirkus 4-5 bossar efter denna del så jag undrar om den möjligtvis såg lite annorlunda ut vid den tidpunkten om dom var nära slutbossen :va

Rummet dom kommer in i har ingen boss. Man kunde dock göra en quest där inne. Grejen var att man skulle undvika att trampa på äggen då dom spawnade massor med hatchlings. Har aldrig tagit denna videon för seriös då den för oss inbitna woware inte har någon logik. Men dom lyckades skapa ett namn worldwide.

Denna videon är med kul då den handlar om en 40 manna raid i vanilla wow. En drake med namn Onyxia där det gällde att alla var sammspelta och visste vad dom skulle göra. Annars kunde det gå så här.

http://www.youtube.com/watch?v=HtvIYRrgZ04

Asså. Det där är ju bara ett SPEL. Det finns garanterat miljontals som fuckat upp mer IRL. Jag tycker det är mycket roligare.

Är inte wow lika tramsigt som rollspels-live, förutom att man slipper att vara utomhus och bete sig som en byfåne?

[YOUTUBE-ID]BcDQTnubeYA&hl=sv_SE&fs=1&[/YOUTUBE-ID]

Rummet dom kommer in i har ingen boss. Man kunde dock göra en quest där inne. Grejen var att man skulle undvika att trampa på äggen då dom spawnade massor med hatchlings. Har aldrig tagit denna videon för seriös då den för oss inbitna woware inte har någon logik. Men dom lyckades skapa ett namn worldwide.

Denna videon är med kul då den handlar om en 40 manna raid i vanilla wow. En drake med namn Onyxia där det gällde att alla var sammspelta och visste vad dom skulle göra. Annars kunde det gå så här.

http://www.youtube.com/watch?v=HtvIYRrgZ04

Aha, har aldrig tänkt på om den är oseriös.

Är inte wow lika tramsigt som rollspels-live, förutom att man slipper att vara utomhus och bete sig som en byfåne?

[YOUTUBE-ID]BcDQTnubeYA&hl=sv_SE&fs=1&[/YOUTUBE-ID]

Det är nya tider, man kan väl säga att WOW är lika tramsigt som att dra runt med reflexväst på motorcykel ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park