Jysk's kontorstolar

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
En polare köpte sängen sin på Jysk. Och självklart så provade jag den en gång. Det var ett misstag! Jag ville inte lämna sängen :D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En polare köpte sängen sin på Jysk. Och självklart så provade jag den en gång. Det var ett misstag! Jag ville inte lämna sängen :D

Berodde det på sängen eller "polaren"?

Men helt klart jüsk över ikea alla gånger, mycket bättre prylar. :)
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Men helt klart jüsk över ikea alla gånger, mycket bättre prylar. :)

Aldrig i helvete!
Jysk är det sämsta skiten som har funnits på denna jord, och som kommer att finnas! Sämre kvalité får man leta efter!

Deras "dyra" sängar för närmare 10papp är totalt värdelösa.

Ja. Blev många utropstecken, men att kalla Jysk för bra är som att kalla en volvo 340 för snygg. Idioti alltså.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har en Magnus-stol därifrån eller egentligen kommer den från morsan som ogillade den.
Misstänker att den kommer att gå sönder snart, då den knakar och är allmänt ranglig. Ingen vidare sittkomfort i den heller, träsmak som heter duga.

Hade den varit värd 600:- ifall jag hade köpt den....Nej.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag köper aldrig mer grejor från Jysk. Ja kanske en handduk t.ex. men inget annat som soffa, stol, säng.

Men polarens säng var jävligt skön. Har typ redan suttit in detta jävla skum i denna NYA stol som är 1 dag gammal.

Vad är BRA att sitta på? Vilket slags "skum"? Har tänkt byta skum under röva för det är som att byta sadelöverdrag på en hoj fast innehållet.

Annars är jag ganska nöjd med denna stol. Men detta skum kunde de ju ha gjort MYCKET bättre för de kronorna jag gav för skiten.

Som sagt ovan är Ikea betydligt mycket bättre än Jysk.
 
Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Nuuuuuuuuuuuuuuuuu har de fått ur arslet å sagt att jag kan komma in och få pengarna tillbaka. :huvet
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag tror att jag har en sådan (ser likadan ut i alla fall):

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10163888
Hette dock Allak när jag köpte min (enligt klistermärket under stolen).

Förbannat skön stol att sitta i (man brukar ju sitta i stolarna). Har spenderat mååånga timmar i den här stolen framför SH.
En sån har jag på arbetet också. Den enda positiva detaljen med den är att höjden på ryggstödet är precis så jag kan luta huvudet bakåt och vila det mot ovansidan ryggstödet.

Annars så är skummet nersuttet i sittytan, fuskskinnet är sprucket och slitet, den är vinglig (tror att jag har den längst ner), hjulen rullar dåligt, den knakar väldigt mycket, fuskskinnet ger en hel del svett (vilket inte blir bättre av att det brukar vara 26-28 grader på kontoret hela sommaren) och så vidare.


Näh, men bibehåller att ikea är precis lika hopplöst. :huvet

Tror fan man får bygga själv om det ska bli nått! :yoparty
Men, köper man från IKEA så får man ju bygga möblerna själv. :fakta
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En sån har jag på arbetet också. Den enda positiva detaljen med den är att höjden på ryggstödet är precis så jag kan luta huvudet bakåt och vila det mot ovansidan ryggstödet.

Annars så är skummet nersuttet i sittytan, fuskskinnet är sprucket och slitet, den är vinglig (tror att jag har den längst ner), hjulen rullar dåligt, den knakar väldigt mycket, fuskskinnet ger en hel del svett (vilket inte blir bättre av att det brukar vara 26-28 grader på kontoret hela sommaren) och så vidare.



Men, köper man från IKEA så får man ju bygga möblerna själv. :fakta

Förvisso, men råvarorna hade ju inte kunnat vara vekare om det varit murken sockervadd.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Förvisso, men råvarorna hade ju inte kunnat vara vekare om det varit murken sockervadd.
Det är säkert någon som har suttit och räknat i flera dagar på exakt hur veka de kan göra sakerna för att spara material och vikt utan att de går sönder första gången man provsitter stolarna.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
va ere här för jäkla gheytråd; snacka stolar som heter oscar, magnus o skit. vad blir det härnäst - rosa eller skära strumpor när man ska hoja?

skärp er för fan, folk skrattar ju åt er.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
va ere här för jäkla gheytråd; snacka stolar som heter oscar, magnus o skit. vad blir det härnäst - rosa eller skära strumpor när man ska hoja?

skärp er för fan, folk skrattar ju åt er.

Riktiga män står upp (både när man går på toaletten, använder datorn, tittar på tv). När man väl sitter ner ska man sitta på traggtråd ...i olja. :glömdet


Jag har en IKEA Markus både hemma och på jobbet. Helt ok, inte det mest ergonomiska men bra stol för pengarna.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top