Justerbart bromshandtag

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Någon som vet nån tillverkare av justerbara bromshandtag, den där modellen med ratt vid kopplingshandtaget? Skall ha ett till R6'an så jag vore tacksam för lite tips!

Buspojke skrev:
Någon som vet nån tillverkare av justerbara bromshandtag, den där modellen med ratt vid kopplingshandtaget? Skall ha ett till R6'an så jag vore tacksam för lite tips!

En ratt vid kopplingen för att justera bromsen? har du skrivit fel?

Buspojke skrev:

Jag har har själv ett justerbart bromshandtag och snabbtanklock från Lightech på min nyinköpta bike. Jag inte provat bromsen än :) men det funkar säkert kanon och tanklocket är :tummenupp

Kolla in länkarna

Lightech
Justerbart bromshandtag

Last edited:
reptoid skrev:
Jag har har själv ett justerbart bromshandtag och snabbtanklock från Lightech på min nyinköpta bike. Jag inte provat bromsen än :) men det funkar säkert kanon och tanklocket är :tummenupp

Kolla in länkarna

Lightech
Justerbart bromshandtag

Just det! Det är Lightech's grejor Stigefelt kör med... Kollade på hans hoj för ett par veckr sedan, men kom ju inte ihåg vad det hette!

Var köpte du grejorna någonstans?

Bifogat

• remote controlsmall.JPG
    remote controlsmall.JPG
    21.2 KB · Visningar: 123
Pelle B skrev:
Märks det någon skillnad när man byter bara handtaget eller behöver man byta oken oxå?
Byter du bara själva handtaget så blir det ingen skillnad.
Byter du hela pumpen så blir det en klart märkbar skillnad, både i kraft och känsla.
Byter du dessutom oken så blir det ännu bättre.
skivor, belägg, slangar, olja etc....

Pelle B skrev:
Märks det någon skillnad när man byter bara handtaget eller behöver man byta oken oxå?

Jag vet iaf minst två som säger sig vara väldigt känsliga på hur handtagen är utformade. Den ena gillar bl.a inte korta handtag för bara tre fingrar och inte heller handtag som är väldigt kantiga i utformningen.

Är en smaksak. Så prova själv för att få en uppfattning. Vissa är känsliga, vissa inte. Bromsverkan ändras inte av handtaget, bara vilken känsla du har för att dosera rätt tryck.

Last edited:
Back