Justerbara handtagsgrepp - lågpris

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Fick hem och har monterat Hong Kong grepp som kostade ca 300 kr inkl. frakt :) De känns helt OK och är helt klart prisvärda. Kopplingsgreppet ser ut att hänga 45 grader nedåt men det beror på bildförvrängning med vidvinkelobjektiv.

Bifogat

• DSC01348.jpg
    DSC01348.jpg
    135.3 KB · Visningar: 478
  • DSC01349.jpg
    DSC01349.jpg
    136.2 KB · Visningar: 446
  • DSC01338.jpg
    DSC01338.jpg
    141.5 KB · Visningar: 300
  • DSC01340.jpg
    DSC01340.jpg
    171.7 KB · Visningar: 260
Japp, jag har nåt liknande och det funkar bra.:tummenupp Kan ju inte kosta många spänn att fräsa till såna där. Aldrig att jag skulle betala 1400 :- styck..

Har du nån länk att bidra med?

Min Monster 796 finns inte med i listan över hojar den passar på. Däremot Monster 1100/S fram till 2010. Nån som har en aning om, om det kommer passa?

Min Monster 796 finns inte med i listan över hojar den passar på. Däremot Monster 1100/S fram till 2010. Nån som har en aning om, om det kommer passa?

Leta reda på en webshop (lellesmc, grevens eller någon annan) som säljer bromsgrepp till båda cyklarna och där kan du jämföra artikelnumrena.

Var beredd på mindre modifikationer. Jag beställde till min FZ6 och jag var tvungen att borra ur en mässingsdistans för att kopplingshandtaget skulle passa. Dessutom var skruvarna inte ordentligt iskruvade så jag fick pilla en del för att få allt tight.

Och just ja, oxiden tål inte uv-ljus så var beredd på att de tappar färgen efter några veckor. Jag beställde ofärgade så jag berörs inte sådär jättemycket. Helt klart 300 kr i alla fall.

Ingen tull, ingen moms

Samma här även om det inte hade gjort något genom att det ändå inte blir många kronor i tull och moms. Paketet var deklarerat som gåva. Lite märkligt att tullen inte har öppnat paketet och kollat vad det är. Det kanske har kört det genom röngten för att kolla att det inte är knark eller vapen :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman