Justera insprut per cylinder med en bredbandslambda?

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Såg att power commander V stödjer att justera bränsleblandningen för alla cylindrarna individuellt.

Men finns det något bra sätt att mäta bränsleblandningen från en cylinder i taget utan att köpa ett nytt grenrör med fyra platser för bredbandslambdor?

Har inga problem med en fattigmanslösning där man mäter på tre av fyra cylindrar för att utesluta sig fram eller något annat som är opraktiskt men fungerar.

Vänligen ge inte tips som "låt bli det behövs inte", jag vill göra detta av nyfikenhet och i lärosyfte, inte för att jag tror det finns massa effekt att hämta.
 
Du kan ju svetsa dit lambdamuttrar och mäta varje individuellt. Du lär inte hitta ett färdigt grenrör med 4 sådana. Ibland på v-twins när man mäter med prob i bänk och de har individuella rör hela vägen så kan man mäta i varje med den men det kommer aldrig gå på en radfyra med en kollektor, kopparproben kommer aldrig nå fram dit.
 
Kanske borde jag skrivit annorlunda, min fråga var egentligen om det fanns något alternativ till att ha ett grenrör med fyra lambdamuttrar, inte huruvida jag skulle bygga det själv eller köpa ett.

Hade hoppats på att det fanns någon smart fuling att göra, då jag ändå inte har några planer på att köra med fyra lambdasonder samtidigt.

sniglom skrev:
Men finns det något bra sätt att mäta bränsleblandningen från en cylinder i taget utan att köpa ett nytt grenrör med fyra platser för bredbandslambdor?
Borra hål och svetsa in.
Du kan ju svetsa dit lambdamuttrar och mäta varje individuellt.

Men om det enda vettiga alternativet är att borra hål i grenröret och svetsa dit lamdagängning så får det kanske bli så. Finns det något jag bör tänka på kring att göra ett sådant ingrepp på grenröret?
 
Last edited:
Om det enda vettiga alternativet är att borra hål i grenröret och svetsa dit lamdagängning så får det kanske bli så.

Hade hoppats på att det fanns någon smart fuling att göra, då jag inte har några planer på att köra med fyra lambdasonder samtidigt.

Köper du muttern på Biltema så ingår en plugg. Du behöver bara en sond som du flyttar mellan rören.
 
Kanske borde jag skrivit annorlunda, min fråga var egentligen om det fanns något alternativ till att ha ett grenrör med fyra lambdamuttrar, inte huruvida jag skulle bygga det själv eller köpa ett.

Hade hoppats på att det fanns någon smart fuling att göra, då jag ändå inte har några planer på att köra med fyra lambdasonder samtidigt.



Men om det enda vettiga alternativet är att borra hål i grenröret och svetsa dit lamdagängning så får det kanske bli så. Finns det något jag bör tänka på kring att göra ett sådant ingrepp på grenröret?

Vad vill du få fram, att 2an och 3an teoretiskt vill ha lite mer soppa då de går lite varmare?

Tänkte du köra vanliga lambdasonder att mappa efter?
Bredbandslambda är ju att föredra om du ska in och justera soppamängden och det är inte så dumt att svetsa in fästen för tempsensorer om du tänker mappa cylindrarna individuellt så du även ser hur tempen påverkas.
 
Vad vill du få fram, att 2an och 3an teoretiskt vill ha lite mer soppa då de går lite varmare?
Ja, eller för den delen om någon av cylindrarna råkar få mindre/mer soppa pga av spridaren eller vad det nu skulle kunna vara.

Tänkte du köra vanliga lambdasonder att mappa efter?
Jag tänkte använda mig av en bredbandslambda som jag flyttar runt. Tanken var att använda den bredbandslambdan som följer med autotune-kittet till power commandern, men jag har även tillgång till en fristående bredbandslambda om det skulle behövas.

det är inte så dumt att svetsa in fästen för tempsensorer om du tänker mappa cylindrarna individuellt så du även ser hur tempen påverkas.
Har du lust att förklara mer?
På trimmade turbofordon vet jag att man bryr sig om EGT då temperaturerna kan bli väldigt höga.
På vilket sätt är det relevant för en i övrigt otrimmad sugmotor som i mitt fall?

Vill man försöka påverka AFR för att få samma EGT från alla cylindrar?
Eller behöver man en annan AFR för att få ut optimal effekt från de varmare cylindrarna?
 
Ja, eller för den delen om någon av cylindrarna råkar få mindre/mer soppa pga av spridaren eller vad det nu skulle kunna vara.

Jag tänkte använda mig av en bredbandslambda som jag flyttar runt. Tanken var att använda den bredbandslambdan som följer med autotune-kittet till power commandern, men jag har även tillgång till en fristående bredbandslambda om det skulle behövas.

Har du lust att förklara mer?
På trimmade turbofordon vet jag att man bryr sig om EGT då temperaturerna kan bli väldigt höga.
På vilket sätt är det relevant för en i övrigt otrimmad sugmotor som i mitt fall?

Vill man försöka påverka AFR för att få samma EGT från alla cylindrar?
Eller behöver man en annan AFR för att få ut optimal effekt från de varmare cylindrarna?

Ang tempsensorer så ändras gashastigheten beroende på temp och då fungerar inte grenröret lika bra om gaserna har olika fart.

Är det för att leta problem som du tänkte göra det? Vad är problemet i så fall?
 
Jag svetsade bungar och mappade individuellt på min Daytona 675 när det begav sig, mina erfarenheter:

1 - klura på placeringen av bungarna. Som Du vet kommer mätningen att kontamineras av ett antal störande faktorer där den kanske mest problematiska är att gaser från anslutande rör kommer att tryckas in i det du mäter på när de avgasventilerna är öppna. Därför är det bra att mäta en bit från collectorn, dock inte allt för nära cylindern på grund av avgastemperaturerna (som Du inte vill ha för höga).
2 - svetsa en bung även efter collectorn. Den ska Du använda Dig av för att skapa Din grundmapp. Ska Du köra Autotune tror jag inte Du kommer att få något vettigt resultat annat än för samtliga cylindrar efter collectorn. Justering individuellt må Du göra manuellt.
3 - Du vinner kanske 0.5-1 hk. Min motor gick oerhört sött men det var många mätningar bakom den mappen. Idag skulle jag köra med grundmappen mätt efter collectorn och möjligen justera soppan på de högsta trotteköppningarna individuellt.

Men det är bara mina erfarenheter, lycka till med Dina experiment. Kunskap är aldrig tung att bära och det är egna erfarenheter som väger tyngst när det gäller att utveckla en mapp som fungerar som man vill och önskar :)
 
Last edited:
Ang tempsensorer så ändras gashastigheten beroende på temp och då fungerar inte grenröret lika bra om gaserna har olika fart.
Menar du att man justerar AFR tills EGT blir samma från alla cylindrarna?

Utan att ha djupare kompetens låter det snårigt att justera. Olika EGT försämrar, men olika AFR försämrar med. Så finns det några tumregler eller justerar man fram och tillbaka på dynon tills det blir rätt?

Är det för att leta problem som du tänkte göra det? Vad är problemet i så fall?
Jag vill göra det för att jag är nyfiken och vill pröva att mappa själv. Känns som att jag inte skulle jobba helt i blindo om jag tittade på cylindrarna individuellt.
 
Ja, eller för den delen om någon av cylindrarna råkar få mindre/mer soppa pga av spridaren eller vad det nu skulle kunna vara.

Jag tänkte använda mig av en bredbandslambda som jag flyttar runt. Tanken var att använda den bredbandslambdan som följer med autotune-kittet till power commandern, men jag har även tillgång till en fristående bredbandslambda om det skulle behövas.

Har du lust att förklara mer?
På trimmade turbofordon vet jag att man bryr sig om EGT då temperaturerna kan bli väldigt höga.
På vilket sätt är det relevant för en i övrigt otrimmad sugmotor som i mitt fall?

Vill man försöka påverka AFR för att få samma EGT från alla cylindrar?
Eller behöver man en annan AFR för att få ut optimal effekt från de varmare cylindrarna?

Bästa sättet att veta att cylindrarna får lika mycket är att mäta men då är det svetsa på 4st lambdamuttrar som gäller. Och nej det finns inget bra fullösning. Det man kan göra utan att mäta AFR är att skicka iväg sina injektorer på matchning så att de flödar lika mycket. EGT mäter man normalt inte på sugmotorer då det är för grovt.

Har du för mycket tid och pengar över så kan du mappa cylindrarna individuellt men jag skulle säga att det är överkurs om du inte tävlar på nivå och måste ha ut den sista halva hästkraften. Vill du ha ut mer effekt så hade jag gjort en bra bränslemapping och sen lagt tiden på att plocka fram en häftigare tändkurva som inte är kompromissad för att gå på risig soppa.
 
Bästa sättet att veta att cylindrarna får lika mycket är att mäta men då är det svetsa på 4st lambdamuttrar som gäller. Och nej det finns inget bra fullösning.
Då är den biten avklarad, det är helt enkelt så jag får göra.

Det man kan göra utan att mäta AFR är att skicka iväg sina injektorer på matchning så att de flödar lika mycket. EGT mäter man normalt inte på sugmotorer då det är för grovt.
Men även om spridarna skulle prestera identiskt kan väl AFR skilja för cylindrarna om de andas olika mycket eller har något olika kompression?

För min del kommer det inte bli någon uppmätning av spridarna. Vill hålla mig till att lära mig mer om mappning, utan att bygga om eller kosta på cykeln mer än nödvändigt.

Har du för mycket tid och pengar över så kan du mappa cylindrarna individuellt men jag skulle säga att det är överkurs om du inte tävlar på nivå och måste ha ut den sista halva hästkraften.
Jag gör det för att det är kul och för att jag vill lära mig. Hade jag velat ha massa effekt hade jag kunnat byta hoj eller göra ett turbobygge. Kan jag klara mig på att svetsa dit fyra gängor, så känns det inte som att det kommer bli ett ekonomiskt problem heller :)

Vill du ha ut mer effekt så hade jag gjort en bra bränslemapping och sen lagt tiden på att plocka fram en häftigare tändkurva som inte är kompromissad för att gå på risig soppa.
Jag hade tänkt att utgå från Power Commandern, tyvärr fungerar inte deras tändmodul med min hoj och jag tror inte heller att ECUn är knäckt så jag skulle kunna ta den vägen.

Finns det några andra alternativ? På min bil kunde jag exempelvis förskjuta hela tändkurvan rent mekaniskt.
Däremot vet jag inte hur jag skulle gå till väga för att justera tändkurvan på ett säkert sätt, motorcykeln har ingen knacksensor och jag har inte någon känsla för vad som skulle kunna vara rimliga marginaler att nöja sig med heller.

Har du förslag på hur jag skulle kunna påverka tändkurvan eller var jag kan läsa på mig för att få en bättre uppfattning om hur man på ett någorlunda säkert sätt kan ändra tändkurvan, så är jag jätteintresserad.


1 - klura på placeringen av bungarna. Som Du vet kommer mätningen att kontamineras av ett antal störande faktorer där den kanske mest problematiska är att gaser från anslutande rör kommer att tryckas in i det du mäter på när de avgasventilerna är öppna. Därför är det bra att mäta en bit från collectorn, dock inte allt för nära cylindern på grund av avgastemperaturerna (som Du inte vill ha för höga).
Originalgrenröret har någon form av balansrör som sitter nära cylindern, vet inte hur jag bäst ska ta hänsyn till det.
2ZOQm52.jpg

2 - svetsa en bung även efter collectorn. Den ska Du använda Dig av för att skapa Din grundmapp.
Det sitter redan en bung i sliponet efter kollektorn, så den biten är klar.

Ska Du köra Autotune tror jag inte Du kommer att få något vettigt resultat annat än för samtliga cylindrar efter collectorn. Justering individuellt må Du göra manuellt.
Min idé var att jag vill se att cylindrarna går hyfsat jämnt och eventuellt justera dem att bli mer lika först, innan jag gör en grundmapp. Autotune-biten skulle endast vara för att följa upp min basmapp vid körning.

3 - Du vinner kanske 0.5-1 hk. Min motor gick oerhört sött men det var många mätningar bakom den mappen. Idag skulle jag köra med grundmappen mätt efter collectorn och möjligen justera soppan på de högsta trotteköppningarna individuellt.
Jag jagar ingen effekt, vill lära mig och tycker det hade varit extra kul att få känna att de justeringar jag gör är genomtänkta och så bra som möjligt.

Precis som du säger låter det väldigt lagom att nöja sig med individuell justering endast vid större trottelöppningar.

Men det är bara mina erfarenheter, lycka till med Dina experiment. Kunskap är aldrig tung att bära och det är egna erfarenheter som väger tyngst när det gäller att utveckla en mapp som fungerar som man vill och önskar :)
Tack!
 
Last edited:
Fast att hålla på och mappa cylinderindividuellt innan du har verifierat att spridarna levererar identiskt med soppa är hål i huvudet. Första steget vid seriös mappning är alltid fyra friska spridare som flödar lika mycket. Att lägga massor med timmars jobb för att utveckla en mapp till cylinder X enbart på basen av att spridaren börjar bli igensatt eller sliten är ganska tröstlöst.

Vill du hålla på och experimentera för lekandets skull så köp inte en PCV och autotune utan köp istället en standalone bredbandslogger och en HRC ECU. De brukar gå att få billigt på EBAY.
 
Bästa sättet att veta att cylindrarna får lika mycket är att mäta men då är det svetsa på 4st lambdamuttrar som gäller. Och nej det finns inget bra fullösning.
Då är den biten avklarad, det är helt enkelt så jag får göra.

Bör jag tänka på något för att inte sabba grenröret?
Hur är det med placeringen av muttrarna?

Mitt grenrör har någon form av utjämningsrör som kopplar samman rör 1&2 respektive 3&4 i närheten av cylindern.
http://i.imgur.com/9UBP1w2.png

Det man kan göra utan att mäta AFR är att skicka iväg sina injektorer på matchning så att de flödar lika mycket. EGT mäter man normalt inte på sugmotorer då det är för grovt.
Fast det förutsätter väl att cylindrarna får lika mycket luft och har ungefär samma kompression med?

För min del kommer det inte bli någon uppmätning av spridare, då jag huvudsakligen vill lära mig mappa, inte trimma cykeln.

Har du för mycket tid och pengar över så kan du mappa cylindrarna individuellt men jag skulle säga att det är överkurs om du inte tävlar på nivå och måste ha ut den sista halva hästkraften.
Jag gör det för att det är kul och för att jag vill lära mig. Hade jag velat ha massa effekt hade jag kunnat byta hoj eller göra ett turbobygge.

Kan jag klara mig på att svetsa dit fyra gängor, så känns det inte som att det kommer bli ett ekonomiskt problem :)

Vill du ha ut mer effekt så hade jag gjort en bra bränslemapping och sen lagt tiden på att plocka fram en häftigare tändkurva som inte är kompromissad för att gå på risig soppa.
Jag hade tänkt att utgå från Power Commandern, tyvärr fungerar inte deras tändmodul med min hoj och jag tror inte heller att ECUn är knäckt så jag skulle kunna ta den vägen.

Finns det några andra alternativ? På min bil kunde jag förskjuta hela tändkurvan mekaniskt.

Däremot vet jag inte hur jag skulle gå till väga för att justera tändkurvan på ett säkert sätt, motorcykeln har ingen knacksensor och jag har inte någon känsla för vad som skulle kunna vara rimliga marginaler att justera inom.

Har du förslag på hur jag skulle kunna påverka tändkurvan eller var jag kan läsa på mig för att få en bättre uppfattning om hur man på ett någorlunda säkert sätt kan justera tändkurvan utan att knacka sönder motorn, så är jag jätteintresserad.
 
Last edited:
1 - klura på placeringen av bungarna. Som Du vet kommer mätningen att kontamineras av ett antal störande faktorer där den kanske mest problematiska är att gaser från anslutande rör kommer att tryckas in i det du mäter på när de avgasventilerna är öppna. Därför är det bra att mäta en bit från collectorn, dock inte allt för nära cylindern på grund av avgastemperaturerna (som Du inte vill ha för höga).
Originalgrenröret har någon form av balansrör som sitter nära cylindern, vet inte hur jag bäst ska ta hänsyn till det.
View attachment 421929

2 - svetsa en bung även efter collectorn. Den ska Du använda Dig av för att skapa Din grundmapp.
Det sitter redan en bung i sliponet, så den biten är klar. Eller finns det någon anledning att undvika sliponets bung?

Ska Du köra Autotune tror jag inte Du kommer att få något vettigt resultat annat än för samtliga cylindrar efter collectorn. Justering individuellt må Du göra manuellt.
Min idé var att jag vill se att cylindrarna går hyfsat jämnt och eventuellt justera dem att bli mer lika först, innan jag gör en grundmapp. Autotune-biten skulle endast vara för att följa upp min basmapp vid körning.

3 - Du vinner kanske 0.5-1 hk. Min motor gick oerhört sött men det var många mätningar bakom den mappen. Idag skulle jag köra med grundmappen mätt efter collectorn och möjligen justera soppan på de högsta trotteköppningarna individuellt.
Jag jagar inte effekt, vill lära mig om mappning och det skulle vara extra kul att känna att de justeringar jag gjort är genomtänkta och välgjorda.

Men det är bara mina erfarenheter, lycka till med Dina experiment. Kunskap är aldrig tung att bära och det är egna erfarenheter som väger tyngst när det gäller att utveckla en mapp som fungerar som man vill och önskar :)
Tack!
 
Last edited:
...Jag hade tänkt att utgå från Power Commandern, tyvärr fungerar inte deras tändmodul...

Originalgrenröret har någon form av balansrör som sitter nära cylindern, vet inte hur jag bäst ska ta hänsyn till det

Det sitter redan en bung i sliponet efter kollektorn, så den biten är klar.

Min idé var att jag vill se att cylindrarna går hyfsat jämnt och eventuellt justera dem att bli mer lika först, innan jag gör en grundmapp. Autotune-biten skulle endast vara för att följa upp min basmapp vid körning...
Ptjaa, tvärrören sitter där för att i första hand utjämna tryckpulser om jag förstått det hela rätt. Och nu ser Du en del av problemet, allt måste bli en kompromiss om man inte har oändligt med tid och resurser att spendera. Dessutom vill Du säkerligen dölja Dina installationer bakom kåporna. En möjlighet vore ju att svetsa igen tvärrören medan Du mappar, en annan att Du försöker hitta placering av bungar för att kunna montera dessa uppströms fördelningrören, dock inte allt för nära cylindrarna.

Tändmapp ger ofta mer än soppajustering mellan individuella cylindrar, dock behöver Du bromsbänk för att hitta bästa förtändning. På min stöd Daytona var det intressant att notera att bästa effekt fick jag mellan slip-on- och racemappens värde, då var naturligtvis racemappens anpassad för högre komp, andra kammar med andra lyft och tider etc

Jag tror inte heller det är så lätt att stå och programmera om Ditt ECU och avråder bestämt från att manipulera tiderna gm t ex att förskjuta tändplattans läge. sedan tror jag ändå att Du gör bäst i att plocka fram en god grundmapp efter collectorn innan Du anpassar för varje cylinder. Efter att ha justerat individuellt kör Du en sista koll med lambdan efter collectorn och finjusterar bränsletabellen för den slutliga och individuellt anpassade mappningen
 
Last edited:
Fast att hålla på och mappa cylinderindividuellt innan du har verifierat att spridarna levererar identiskt med soppa är hål i huvudet. Första steget vid seriös mappning är alltid fyra friska spridare som flödar lika mycket. Att lägga massor med timmars jobb för att utveckla en mapp till cylinder X enbart på basen av att spridaren börjar bli igensatt eller sliten är ganska tröstlöst.
Jag både håller med dig och inte här.

Min utgångstanke var att spridare, kompression och andning inte är identiskt mellan cylindrarna. Så om jag billigt eller nästan gratis kunde mäta individuellt skulle jag kunna kompensera för dessa skillnader och göra en bättre mappning under rådanade förutsättningar.

Hade jag jagat toppeffekt på hojen hade jag självklart velat undersöka och fixa skillnader mellan cylindrarna, istället för att kompensera för dem. Men just nu vill jag börja i änden att själv hitta om något är fel eller inte.

Självklart förstår jag att om en spridare håller på att bli mer och mer igensatt, så är det hopplöst att mappa, för jobbet jag gör i dag, stämmer inte om en månad. Men det borde väl vara precis lika hopplöst oavsett om jag mappade individuellt som om jag hade en gemensam mapp? Eller menar du att man aldrig bör mappa sin hoj utan att lämna in spridarna först?

Hur som helst hade jag tänkt att jag borde upptäcka spridarproblem när jag mäter AFR. Rör den sig över tid, så har jag troligtvis problem. Och om jag mätte på cylindrarna individuellt och en cylinder hade väldigt annan AFR, ja då hade det nog också tytt på problem.

För mig skulle det kännas mer lärorikt att få upptäcka detta först, bilda en förståelse för problemet, se om det går att kompensera för det, provköra hojen för att känna skillnaden. Då skulle jag ha en god anledning att lämna in spridarna och dessutom kunna se hur stora skillnader i spridarna överensstämde mot skillnader i AFR.

Vill helt enkelt komma undan billigt och lära mig mycket.
Jag kan så klart ha tänkt fel, för jag har inte några erfarenheter av felsökning vid mappning. Kanske är det jättestruligt att lista ut spridarproblem?

Vill du hålla på och experimentera för lekandets skull så köp inte en PCV och autotune utan köp istället en standalone bredbandslogger och en HRC ECU. De brukar gå att få billigt på EBAY.
Vad räknas som billigt på ebay? Jag vill kunna känna igen ett klipp!
På vilket sätt är en HRC ECU bättre för det jag vill göra? Tänker du på tändning?

Uppdatering:
Jag sökte efter HRC ECU för min CBR600FS/F4i på ebay och hittade ingenting för min hoj, däremot för nyare 600RR-/1000RR-modeller.

Vanliga googlesökningar resulterade oftast i personer som sa att HRC ECUn är "extremely rare".

Jag hittade också någon som hävdade att HRC ECUn till min hoj kräver HRC kabelhärva och då blir man utan belysning. Om så är fallet blir det oanvändbart på min gathoj, det känns överkurs att dra om elen till lamporna separat.

Dataloggning hoppas jag kunna fixa till bättre för PCVn. PCVn har en CAN-buss som modulerna pratar över, det är även över denna buss som deras displayer kan visa upp all möjlig data. Min förhoppning är att datan ska gå att läsa ut med ett vanligt OBD2-instrument om man ansluter CAN-pinnarna med varandra. Men jag kan inte ta ut segern i förskott det är bara en kvalificerad chansning.
 
Last edited:
Jag hade nog valt att lämna hojen till nån bänkjockey med 4st lambdaloggers. Det går "oerhört " mycket snabbare.
Är du intresserad av att lära dig så kan du säkert få allt beskrivet och förevisat för dig av den som utför justeringarna.
 
Jag hade nog valt att lämna hojen till nån bänkjockey med 4st lambdaloggers. Det går "oerhört " mycket snabbare.
Att en person med mer erfarenhet och bättre utrustning kan utföra jobbet snabbare, det betvivlar jag inte. Men det gäller ju även precis allting i livet.

Hela tanken är att jag ska få erfarenhet, om hojen blir marginellt snabbare är det en ren bonus, inte ett mål. Ska jag stå och titta på när någon annan arbetar så behöver jag faktiskt inte någon egen ECU, lambdasond eller ens hoj.

När jag gjort annat arbete i garaget, så har det aldrig varit för att jag tror att jag gör det snabbast eller bäst, utan för att bilda mig en uppfattning om hur mycket jobb det är för mig och hur bra resultat jag kan uppnå.

Det är först då jag själv kan avgöra huruvida det känns mer värt för mig att lämna in, eller göra jobbet själv.

Är det meningslöst för mig att ens försöka göra en individuell justering, så kommer jag låta bli. Men då vet jag åtminstone att jag ska jämföra inlämningskostnaden mot inköpskostnaden för fyra bredbandslambdor och en logger.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top