KentaR6
Ny medlem
Jag har skaffat mig en Yamaha WR426F som jag tänkte åka runt med tills det blir sommar, men den äter tändstift! Satt i ett NGK Iridiumstift som gick ca 2 dagar, sedan var det slut(tänkte aldrig på att kolla hur det såg ut), så jag bytte till ett nytt vanligt NGK, och nu när jag skulle ut i hengen så startade den på första försöket och jag slog av den nästan direkt för att jag hade glömt en massa saker, och nu e den nästan helt död...
Den startar, och låter som att den får soppatorsk, ett rejält gäng avgasknallar, o sen dör den, och så är stiftet kol svart av sot. Rengör det, startar, smäller dör...
Funderar på om den går för fett eftersom den sotar stiftet. Men eftersom jag inte är så het på det här med förgasare så undrar jag hur jag ställer luft/bränsle mixen. Skruvar man höger eller vänster på den "svarta skruven"? för det e väl den som man ställer det på? Kanske ett varmare stift?
Kom gärna med förslag. Kör sista kilometrarna som en kärring då det är bar asfalt mitt inne i stan med spik däck och en oreggad mc, så den blir ju inte "yrdragen" innan man ställer in den igen.. kanske det har med det att göra?
Den startar, och låter som att den får soppatorsk, ett rejält gäng avgasknallar, o sen dör den, och så är stiftet kol svart av sot. Rengör det, startar, smäller dör...
Funderar på om den går för fett eftersom den sotar stiftet. Men eftersom jag inte är så het på det här med förgasare så undrar jag hur jag ställer luft/bränsle mixen. Skruvar man höger eller vänster på den "svarta skruven"? för det e väl den som man ställer det på? Kanske ett varmare stift?
Kom gärna med förslag. Kör sista kilometrarna som en kärring då det är bar asfalt mitt inne i stan med spik däck och en oreggad mc, så den blir ju inte "yrdragen" innan man ställer in den igen.. kanske det har med det att göra?