Freerider88
Ligist som vill mycket men vågar lite
Jag har stött på ett ganska kraftigt problem, jag sålde min 125cc i vintras och nya ägaren körde hem den, vi hade upptäckt att den flödade soppa (men visste inte vad det berodde på), senare visade sig hem hos den nya ägaren att flottören gått sönder och tagit in bensin. De bytte den själva och när de satt tillbaka den gick hojen inte mer än 150-200 meter då bakhjulet låste sig (som tur var var detta i låg hastighet), det visste inte vad som var fel så de lämna in den på en mc-firma som genast konstaterade vad som hade hänt, motorn hade skurit.
Eftersom det inte finns någon garanti kvar och dessutom både han och jag varit och meckat med förgasaren (oavsett skulle inte garantin gällt). Jag hade gått upp i munstycke för att just förhindra en sån här händelse (kört i 1,5 år med den inställningen, problemfritt), vilket de klagat på servicen att den gick för fett. Och nya ägaren hade bytt flottör.
Frågan är vems är ansvaret? Varken nya ägaren eller jag hade någon aning om att det skulle kunna vara nått fel på hojen när den såldes. Felet skulle lika gärna ha varit mitt som den nya ägarens.
Är det någon som vet juridiskt vem som bär ansvaret?
Tack på förhand
Anton
PS. hitta inte något passande forum på hjälpforumet så jag la den här. Flytta gärna om det finns ett mer passande forum.
Eftersom det inte finns någon garanti kvar och dessutom både han och jag varit och meckat med förgasaren (oavsett skulle inte garantin gällt). Jag hade gått upp i munstycke för att just förhindra en sån här händelse (kört i 1,5 år med den inställningen, problemfritt), vilket de klagat på servicen att den gick för fett. Och nya ägaren hade bytt flottör.
Frågan är vems är ansvaret? Varken nya ägaren eller jag hade någon aning om att det skulle kunna vara nått fel på hojen när den såldes. Felet skulle lika gärna ha varit mitt som den nya ägarens.
Är det någon som vet juridiskt vem som bär ansvaret?
Tack på förhand
Anton
PS. hitta inte något passande forum på hjälpforumet så jag la den här. Flytta gärna om det finns ett mer passande forum.