Ludde78
Sporthojsnörd
************HJÄLP!************
Lite kort bakgrundshistorik (eller gå direkt till frågan längre ner..);
För snart två år sedan ringde ett telemarketingföretag och ville sälja en "prenumeration", där man varje månad får strumpor och kalsonger.
Det var ett bra erbjudande, så jag tackade ja, då man när som helst skulle kunna säga upp "prenumerationen".
Ganska snart så sa jag upp min prenumeration, men företaget fortsatte ändå att skicka ut sina varor som om ingenting hade hänt.
Inom loppet av tre månader efter det, så hade jag sagt upp min prenumeration sex gånger (en gång i tfn-svarare, en gång i skriftligt brev, två gånger via e-mail, och två gånger i telefon, direkt med "supporten") innan dom slutade att skicka ut sina varor.
Men sen så helt plötsligt, ett år efter sista utskicket, började dom skicka ut sina varor igen, helt utan anledning. Detta hände för några månader sedan.
Detta företag, Front, har varit upp på Insider på tv 3 för typ ett år sedan, så jag är inte den ende som har drabbats.
Det är helt uppenbart att dom skiter helt i om man säger upp prenumerationenen eller inte, dom fortsätter ändå att skicka ut sina j*vla varor.
Dom flesta orkar inte tjaffsa, utan betalar snällt för varor som dom inte vill ha, vilket detta företag systematiskt utnyttjar.
Dom skickade som sagt ut en bunt kalsonger igen nyligen, men jag kommer inte att ta kontakt med dom igen och säga upp prenumerationen ännu en gång, då dom ändå skiter helt i det. Så nu antar jag att inkasso kommer att höra av sig snart.
Nu till frågan; vad ska jag göra?
Kan jag hävda att jag aldrig har fått produkten?
Eller måste jag i så fall bevisa det på något sätt? Eller är det då upp till dom att kunna motbevisa det?