Juridisk rådgivning sökes mot företag som bedriver hästhandlarmetoder

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
************HJÄLP!************​

Lite kort bakgrundshistorik (eller gå direkt till frågan längre ner..);
För snart två år sedan ringde ett telemarketingföretag och ville sälja en "prenumeration", där man varje månad får strumpor och kalsonger.
Det var ett bra erbjudande, så jag tackade ja, då man när som helst skulle kunna säga upp "prenumerationen".

Ganska snart så sa jag upp min prenumeration, men företaget fortsatte ändå att skicka ut sina varor som om ingenting hade hänt.

Inom loppet av tre månader efter det, så hade jag sagt upp min prenumeration sex gånger (en gång i tfn-svarare, en gång i skriftligt brev, två gånger via e-mail, och två gånger i telefon, direkt med "supporten") innan dom slutade att skicka ut sina varor.

Men sen så helt plötsligt, ett år efter sista utskicket, började dom skicka ut sina varor igen, helt utan anledning. Detta hände för några månader sedan.

Detta företag, Front, har varit upp på Insider på tv 3 för typ ett år sedan, så jag är inte den ende som har drabbats.

Det är helt uppenbart att dom skiter helt i om man säger upp prenumerationenen eller inte, dom fortsätter ändå att skicka ut sina j*vla varor.
Dom flesta orkar inte tjaffsa, utan betalar snällt för varor som dom inte vill ha, vilket detta företag systematiskt utnyttjar.

Dom skickade som sagt ut en bunt kalsonger igen nyligen, men jag kommer inte att ta kontakt med dom igen och säga upp prenumerationen ännu en gång, då dom ändå skiter helt i det. Så nu antar jag att inkasso kommer att höra av sig snart.

Nu till frågan; vad ska jag göra?

Kan jag hävda att jag aldrig har fått produkten?

Eller måste jag i så fall bevisa det på något sätt? Eller är det då upp till dom att kunna motbevisa det?

Du behöver bara bevisa att du har sagt upp avtalet. Om de sedan förtsätter att skicka prylar är det ju inte ditt problem.

Faxa en uppsägning, ta ut en sändningsrapport och behåll en kopia.
Ring till "supporten", ta namn på den du talar med och skriv ner tidpunkt och säg upp.
Maila och behåll kopia.

Sedan är det bara att strunta i att betala, om de skicka fler fakturor så ta det med konsument ombudsmannen.

Du kan givetvis inte använda prylarna, men det hajjade du säkert själv... :)

Reb0

RebelZero skrev:
Du behöver bara bevisa att du har sagt upp avtalet. Om de sedan förtsätter att skicka prylar är det ju inte ditt problem.

Faxa en uppsägning, ta ut en sändningsrapport och behåll en kopia.
Ring till "supporten", ta namn på den du talar med och skriv ner tidpunkt och säg upp.
Maila och behåll kopia.

Sedan är det bara att strunta i att betala, om de skicka fler fakturor så ta det med konsument ombudsmannen.

Du kan givetvis inte använda prylarna, men det hajjade du säkert själv... :)

Reb0
Jag har behållit en kopia på ett mail av en uppsägning, vet dock inte hur tungt en kopia på ett mail väger jurudiskt (skickade en hemlig kopia till mig själv, så man ser att mailet är skickat till företaget ifråga).

Jag är ibland bortrest från min bostad längre perioder, och vill inte se inkassobrev för varor jag aldrig har beställt när jag kommer hem igen.

Jag vill inte heller gå igenom en massa statliga instanser och tjaffs, som konsumentombudsmannen etc, därför undrar jag vad som händer om jag påstår att jag aldrig har fått varorna?

Jag skulle inte ha ett uns dåligt samvete av att göra så, snarare tvärtom, kan jag jävlas tillbaka med hästhandlar-företaget, så gör jag gärna det. :blah

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka