Juridik för att kasta ut en sambo?

Men jag är faktiskt orolig att det även kan ha varit våld inblandat.

Om jag hade en kvinnlig vän i min bekantskapskrets som jag misstänkte var utsatt för våld hade jag personligen hjälpt till att slänga ut personen i fråga. Tagit några vänner till hjälp som inte heller har mycket till övers för den typen av personer. Någon av dem skulle förmodligen inte ha emot att ge mannen i fråga en rejäl omgång stryk om han gav motstånd.

• Gilla
Reaktioner: TRS
Om jag hade en kvinnlig vän i min bekantskapskrets som jag misstänkte var utsatt för våld hade jag personligen hjälpt till att slänga ut personen i fråga. Tagit några vänner till hjälp som inte heller har mycket till övers för den typen av personer. Någon av dem skulle förmodligen inte ha emot att ge mannen i fråga en rejäl omgång stryk om han gav motstånd.

Jag vill ha lite mer kött på benen än en misstanke... men sen behöver jag bara nån som vill köra bil och titta åt ett annat håll.

Jag snackade bara med henne på telefon för nån timme sedan och hon avböjde mitt erbjudande om att hämta henne. Kan inte göra så mycket mer just nu men vi ska ses imorgon så jag får väl höra mera då.

Last edited:
Hoppas att tjejen är ärlig mot sig själv. Hon tjänar inte på att vara kvar i relationen där hon försöker dölja eventuell misshandel för sin familj och vänner. Det kommer bara att sluta illa och dra ut på lidandet. Det finns olika typer av misshandel. Den ena är fysisk och den andra psykisk. Den senare är nästan ännu värre.

Håll ögonen på henne och var uppmärksam vad hon säger och inte säger och hennes beteende. Hon kommer att behöva hjälp att bryta sig ur en negativ relation.

Jag vill ha lite mer kött på benen än en misstanke... men sen behöver jag bara nån som vill köra bil och titta åt ett annat håll.

Jag snackade bara med henne på telefon för nån timme sedan och hon avböjde mitt erbjudande om att hämta henne. Kan inte göra så mycket mer just nu men vi ska ses imorgon så jag får väl höra mera då.

Hoppas att tjejen är ärlig mot sig själv. Hon tjänar inte på att vara kvar i relationen där hon försöker dölja eventuell misshandel för sin familj och vänner. Det kommer bara att sluta illa och dra ut på lidandet. Det finns olika typer av misshandel. Den ena är fysisk och den andra psykisk. Den senare är nästan ännu värre.

Håll ögonen på henne och var uppmärksam vad hon säger och inte säger och hennes beteende. Hon kommer att behöva hjälp att bryta sig ur en negativ relation.

Precis!

Och om två månader har hon hittat ännu en tatuerad arbetslös looser med kamphund vars största intresse i livet är fotboll och blandmissbruk, och som spöar henne ännu oftare...

Precis!

Och om två månader har hon hittat ännu en tatuerad arbetslös looser med kamphund vars största intresse i livet är fotboll och blandmissbruk, och som spöar henne ännu oftare...

:D Det är märkligt att en viss typ av tjejer alltid lyckas hitta dessa grabbar! 'Jo, men han är snäll, han är bara missförstådd'

:D Det är märkligt att en viss typ av tjejer alltid lyckas hitta dessa grabbar! 'Jo, men han är snäll, han är bara missförstådd'

Omvänt finns det nog killar som hela tiden träffar fel typ av tjejer också om vi ska vara ärliga. Det är inte helt lätt att förstå den här typen av beteenden. En person som t ex har växt upp med misshandel av olika slag har lättare att söka sig till den typen av människor senare i livet undermedvetet. Inte helt lätt att bryta det mönstret.

Omvänt finns det nog killar som hela tiden träffar fel typ av tjejer också om vi ska vara ärliga. Det är inte helt lätt att förstå den här typen av beteenden. En person som t ex har växt upp med misshandel av olika slag har lättare att söka sig till den typen av människor senare i livet undermedvetet. Inte helt lätt att bryta det mönstret.

Det är väl förbannat lätt?

Är man någorlunda fullt möblerad bakom pannbenet så söker man sig till något annat om man har upplevt det under uppväxten!

Eller menar du på allvar att det finns tjejer som tänker:
"Jag och morsan fick stryk av farsan under uppväxten, men nu saknar jag det och söker en sån kille, för det var ju ändå rätt mysigt"

Gunwalda his ass!

Det finns ofta två sidor på ett mynt. men i detta fallet så kvittar det då hon var ägare till lägenheten innan loosern flyttade dit. Så för henne handlar det om att sparka honom i röva så många ggr att han befinner sig utanför lägenheten.
Finns det dock en minsta lilla misstanke om våld så för guds skull ta henne därifrån pronto.
Den tatuerade loosern får ni hjälpa utanför dörren om han inte inser att det är dags att dra.

Läste du vad jag skrev? Läs det igen och notera ordet undermedvetet.

Växer man upp i en dysfunktionell familj finns det en risk att man hittar en partner som har någon form av missbruk även om man aktivt försöker undvika det.

Ingen sund människa söker väl sig till en missbrukare, misshandlare oavsett tidigare erfarenheter. De allra flesta människor jag känner som har vuxit upp i en dysfunktionell familj kämpar hela livet för att inte hamna i samma mönster som deras uppväxt. Vissa framgångsrika, andra inte.

Är man någorlunda fullt möblerad bakom pannbenet så söker man sig till något annat om man har upplevt det under uppväxten!

"Jag och morsan fick stryk av farsan under uppväxten, men nu saknar jag det och söker en sån kille, för det var ju ändå rätt mysigt"

Om personen är medlem i SMC (eller har en bekant som är det) så kanske
det går att använda SMC's advokathjälp:

http://www.svmc.se/templates/Ordinary.aspx?id=3094

Mvh,
Ingvar

Tidigare uppskattade hon inte att jag åkte hoj så jag tvivlar på att hon är med i SMC... Men är inte den där för trafikfrågor? Annars brukar väl facken ha lite såna försäkringar också.

För övrigt fick jag idag meddelande att vi inte skulle träffas idag för att hon skulle reda ut saker. :huvet Ja, jag kan bara hålla med om att vissa verkar vara gilla misär.
Hur som helst sa jag att jag hämtar henne när hon slutar sitt jobb oavsett vad hon säger. Kom på att jag ska ringa och snacka med kvinnojouren också först. Dom måste ju ha tips och kunskaper.

Läste du vad jag skrev? Läs det igen och notera ordet undermedvetet.

Växer man upp i en dysfunktionell familj finns det en risk att man hittar en partner som har någon form av missbruk även om man aktivt försöker undvika det.

Ingen sund människa söker väl sig till en missbrukare, misshandlare oavsett tidigare erfarenheter. De allra flesta människor jag känner som har vuxit upp i en dysfunktionell familj kämpar hela livet för att inte hamna i samma mönster som deras uppväxt. Vissa framgångsrika, andra inte.

Har man vuxit upp i en dysfunktionell familj borde man väl snarare lättare upptäcka sådana tendenser och veta vad dom innebär?

Men folk är ju dum i huvet, nå jävulskt...

? Det är väl ingen människa i världen som med flit söker sig till en partner som misshandlar, är kränkande, nedlåtande och behandlar en som skit. Så ditt 'resonemang' känns en smula banalt.

Har man kommit från dåliga förhållanden och blivit fostrad i det är det svårt att bryta det social arvet man olyckligtvis blivit tilldelad som barn.
Har man växt upp med misshandel, hårda ord, fysisk och/eller mental förnedring så har detta blivit ens vardag.
Något man 'vant' sig till och något man har lärt sig att leva med.

Många får sämre självförtroende/självkänsla och kanske inte alls är vana att folk i en realtion (familjär eller kärleksmässig) är varma och kärleksfulla då de aldrig själv har fått uppleva det. De kanske inte tror de förtjänar bättre än så och intalar sig att de är dåliga och inte värda att älskas och respekteras. Är man utsatt för sådant varje dag blir man lätt förstörd till slut och har man aldrig blivit respekterad är det inte så lätt att veta hur det känns..

Likadant är det med 'förövaren', han/hon kanske undermedvetet 'uppsöker' männiksor som är undergivna och lätta att förtrycka och som de kan utöva sin makt/kontroll över.
Det är ju knappast så att man på första dejten berättar:

-Jag gillar att misshandla och dominera för att få utlopp för min aggression jag bär inom mej och känner en emormt behov att dominera för att få den kontroll jag måste ha runt min omgivning för att känna mig trygg. -Yo biatch, ska vi gifta oss?
-Ja, jag vill gärna göra det!! Jag kommer nämligen från en dålig bakgrund och du påminner så mycket om min pappa som slog skiten ur oss kids varje dag, det är den enda manliga föreblid jag växt upp med, därför känns du så trygg...

Det sociala arvet är alltså inte helt lätt att bli kvitt. Att falla in i disfunktionella mönster är bra mycket enklare för människor som själva kommer från en disfunktionell bakgrund.

Så nästa gång du hånar en misshandlad kvinna, tänk efter före.

? Det är väl ingen människa i världen som med flit söker sig till en partner som misshandlar, är kränkande, nedlåtande och behandlar en som skit. Så ditt 'resonemang' känns en smula banalt.

Så nästa gång du hånar en misshandlad kvinna, tänk efter före.

Jag hånar ingen, jag säger att en någorlunda normalt funtad människa lär av sina misstag och gör inte om dom.

Om du skulle bränna dig i ugnen när du tar ut en plåt med bullar så blir du försiktigare nästa gång du bakar, det är helt naturligt.

Ändå finns det kvinnor (en mycket nära mig) som lyckas hitta TRE snubbar på raken som är riktiga svin, trots att jag som bara har träffat snubbarna flyktigt har kunnat bedöma dom direkt, vid första anblicken.

Antingen väljer hon snubbar som är helt slut i huvet (min teori) eller så provocerar hon fram att bli spöad av full normala killar (inte så troligt va?).

Jag hånar ingen, jag säger att en någorlunda normalt funtad människa lär av sina misstag och gör inte om dom.

Om du skulle bränna dig i ugnen när du tar ut en plåt med bullar så blir du försiktigare nästa gång du bakar, det är helt naturligt.

Ändå finns det kvinnor (en mycket nära mig) som lyckas hitta TRE snubbar på raken som är riktiga svin, trots att jag som bara har träffat snubbarna flyktigt har kunnat bedöma dom direkt, vid första anblicken.

Antingen väljer hon snubbar som är helt slut i huvet (min teori) eller så provocerar hon fram att bli spöad av full normala killar (inte så troligt va?).
Ett ex?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...