Julstämning 2012

Personligen tycker jag det blir väldigt tjatigt men jag vet några killar som driver www.julradio.se och de har även appar till android och ios och det brukar vara väldigt uppskattat av dem som gillar att höra på bjällror i en månads tid. De sänder hela december.

Nejlikor i apelsiner samt en panna glögg sprider juldoft. Lägg därtill en hyacint på vardagsrumsbordet så är doftpyntet fullbordat.
Jag kan rekommendera Gregorians julskiva. Stämningsfulla låtar med munkstuk som omväxling till de vanliga jullåtarna. Snön utanför bygger upp en bra stämning.
Själv gick jag ut hårt i söndags och okynneskokade en prematur julskinka som jag sedan mulade i mig. Allt detta tillsammans har skapat en ganska stor julstämning och förväntan för min del. Att vi dessutom bestämt oss för att skippa julklappar eller bara ge möjligen en enkel har gjort att det negativa med julen är borta. Om inte världen går under den 21:a så är jag redo för en kanonjul!

Nejlikor i apelsiner samt en panna glögg sprider juldoft. Lägg därtill en hyacint på vardagsrumsbordet så är doftpyntet fullbordat.
Jag kan rekommendera Gregorians julskiva. Stämningsfulla låtar med munkstuk som omväxling till de vanliga jullåtarna. Snön utanför bygger upp en bra stämning.
Själv gick jag ut hårt i söndags och okynneskokade en prematur julskinka som jag sedan mulade i mig. Allt detta tillsammans har skapat en ganska stor julstämning och förväntan för min del. Att vi dessutom bestämt oss för att skippa julklappar eller bara ge möjligen en enkel har gjort att det negativa med julen är borta. Om inte världen går under den 21:a så är jag redo för en kanonjul!

Hyacinten, inte de allergianpassade!:fakta

NOW WE ARE TALKING! Hyacinter hade jag helt glömt bort, och de där Gregorians skall jag genast tanka ned!

Edit: De hade ett helt gäng skivor. Är alla "juliga" eller rekommenderar du ngn särskild?

Är de bara jag som gör egen julesnaps?
En halvliter sprit av behagande sort och skatteklass, strimlade chilifrukter torkade och fäska sen får de stå någon vecka innan jul sen kastar jag in den i frysen ett dygn innan julafton, sen är de bara och ta sig en liten jamare på julaftons morgon, dra julestrumpan över kuken sen är de bara att hälsa gästerna välkomna!! :yoparty :fyllisar

Bestämde mig för att göra något åt bristen på julstämning här i min källarlägenhet och har därför suttit de senaste tre timmarna och snabblyssnat igenom samtlig julmusik jag har här i burken och adderat lämpliga låtar till en enorm jävla spellista som ska få rulla i bakgrunden. eller vad sägs om 10 timmar julmusik på shuffle och repeat, hur juligt är inte det??:D Får fixa någon apelsin med nejlikor också så att här luktar gott, sen julstädning och eventuellt lite pynt. Så ska man nog kunna trivas såhär i juletid :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT